Er is al een week voorbij sinds ik met Yassin had afgesproken. Na het afspraakje hebben we eigenlijk niet echt meer tegen elkaar gepraat. Ik denk niet dat het zijn bedoeling was om die dag zo te verpesten, maar alles gebeurt met een reden. Het is vandaag zaterdag en ik ben van plan om naar mijn oma te gaan, aangezien ik haar al een tijdje niet meer heb gezien.*ik kom aan bij mijn oma's huis*
Ik bel aan en mijn oma doet blij open. "Salam benti (hallo dochter) wat heb ik jou lang niet meer gezien zeg, kom binnen". Ik groet mijn oma en geef haar een kus op haar voorhoofd. Ik doe mijn schoenen uit en hang mijn jas op aan de kapstok. "Wesh fik ju3 (heb je honger)". Is het eerste wat mijn oma zegt als ik op de bank plof. "La shokran (nee dankje) ik heb geen honger." Antwoord ik. "Oh het was eigenlijk geen vraag, want ik heb toch al tajine (Marokkaans gerecht) gekookt." Zegt mijn oma lachend. Ik lach met haar mee en neem plaats aan de eettafel. We eten de lekkere tajine van mijn oma op en we kletsen wat bij, totdat ik de vraag krijg die ik had kunnen verwachten. "Wanneer ga je eigenlijk trouwen a zine djali (mijn schatje)". Ik begon een beetje te blozen en antwoordde "mouiama(zo noem ik mijn oma), ik ben nog veel te jong." "Je bent nooit te jong om de liefde van je leven te vinden en je bent toch zo een mooie meid" zegt ze. "Toen jou opa overleed voelde ik me zo schuldig, ik had hem veel eerder kunnen ontmoeten, maar dit is hoe het is gegaan. Toen ik jou opa voor het eerst in zijn ogen aankeek wist ik meteen dat het mektab was..... alles is namelijk mektab". Nadat ik deze woorden uit haar mond hoorde komen voelde ik een traantje naar beneden vallen. Mijn oma is zo een slimme vrouw en ze verdiend echt iemand die goed voor haar is. Mijn opa was perfect voor haar en sinds dat hij 2 jaar geleden overlijd ziet mijn oma er erg depressief uit, daarom wil ze het beste voor mij. "Je hebt gelijk mouiama, je hebt altijd gelijk" zeg ik terwijl ik haar een warme knuffel geef. "Nee zineb, jij hebt ook gelijk, je bent nog veelte jong om opzoek te gaan naar ren jongen. Als het mektab is dan kom je hem van zelf zegen".
Het begon laat te worden, dus ik besloot naar huis te gaan. Ik zei mijn oma gedag en vertrok naar huis.
Een bezoekje aan mijn oma geeft me altijd zo een warm gevoel. Ik heb zo veel van haar geleerd en ik hoop dat ik op een dag net zoals haar kan worden.
Sorry dat het zo lang duurde voor een nieuw hoofdstuk, maar ik ben van plan om veel meer te schrijven. Ik hoop dat je dit hoofdstuk leuk vond en vergeet niet om te stemmen💋
(500 woorden wayemaaa)😂
JE LEEST
Is dit mektab?
Romance"Ik weet niet wat ik moet doen. Het voelt gewoon alsof ik te snel val" zeg ik met tranen in mijn ogen. "Als je valt zal ik je vangen" antwoord hij. Het blijft even stil. "Vang me.....Alsjeblieft" zijn mijn laatste woorden voordat ik in tranen uitbar...