Bab 42

1.4K 92 1
                                    

Keesokan harinya...

Dorm Monsta X...

Mereka tengah bersiap-siap memakai baju sukan mereka..

Kemudian tiba-tiba je pintu dorm mereka diketuk oleh seseorang..

I.M menuju ke pintu tersebut dn dia membukanya.

Bobby sedang berdiri di luar..

Bobby: Changkyun-ah.. Aku nak jumpa kau sekejap..

I.M: oh okey! Jap aku pakai stokin..

~~~~~~~~~~~~

Taman sekolah..

Bobby berjalan dengan I.M ke situ kerana dia ingin memberitahu perkara yang penting..

Bobby: weih bro, kau tak bagitau chaemin perkara sebenar ke?

I.M: hah?

Bobby: kau kan.......

"Sedara choa"

I.M: hmm... Aku tak tau bila nak bagitau dia... Aku... Aku risau kalau dia benci aku macam mana dia benci choa..walaupun kitorang ni sedara je..

Bobby: kau baik bagitau dia betul-betul..

I.M: macam mana!? Fikiran aku blank lah!

Bobby: kau ceritakan balik macam mana family choa tu boleh ambil kau sebagai anak diorang.. Dia mesti terima lah..

I.M: aku takut... Tapi aku betul-betul cintakan chaemin..

Bobby: aku pun..

I.M: mwo?

Bobby: abaikan je... Kau kena bagitau dia cepat-cepat kalau tak bagitau cepat-cepat lambat laun nanti aku takut nanti choa cakap dekat chae and nanti dia cakap yang kau ni abang dia... And.. Benda paling aku takut....

I.M: nanti chaemin benci dekat aku...

Bobby: tepat sekali.

I.M: nanti.. Dia mesti marah aku and dia pasti akan cakap..."kenapa sunbae tak hentikan perkahwinan diorang" or apa-apa.. Ahh!! Aku takut!!

Bobby: pergi skarang Bro..

I.M: thanks sebab ingatkan aku Bro! Kau memang kawan aku!! Aku nak jumpa chaemin! Bye!!

Bobby: bye!! ...... *I hope you are mine, Chaemin..*

Di padang..

I.M: chaemin!!!!

Chaemin: eo? Sunbae?

I.M: ikut op- sunbae kejap!

Chaemin: n-nak ke mana?

I.M pegang tangan chaemin..

I.M: Khaja! (Jom!)

Kemudian dia pun membawa chaemin bersama sambil memegang tangan chaemin..

~~~~~~

Oksang (rooftop).

Diorang sekarang dah ade dekat rooftop..

I.M: okey.. Chae, oppa nak cakap benda sebenar..

Chaemin: eung.. Cakap jelah ^^

I.M: oppa sebenarnya...

"Sedara kepada choa... Tapi disebabkan family choa tiada anak lelaki..mereka nakkan oppa.. Mak oppa.. Kakak kepada appa choa, taknak serahkan oppa kepada diorang sebab family oppa ade company sendiri and oppalah pewaris nya... Tapi dalam mase tu jugak omma dan appa kemalangan jalan raya... Dan.. Mereka.. Me-mereka... Meninggal.. Sudah beberapa hari lepas tu.. Oppa terjumpa frame yang ade gambar family dalam bilik oppa.. Seingat oppa memang takde.. Sebab sebelum kemalangan tu oppa pegi keluar dengan Monsta X.. Bila oppa tengok.. Oppa nak keluarkan gambar tu tiba-tiba macam ade sampul surat warna kuning.. Bila bukak berhabuk.. Dalam tu ade tulis yang appa choa tu seorang yang jahat dan macam-macam lagi. Semenjak tu oppa rancang nak lari.. Tapi diorang dapat jumpa oppa and oppa dipaksa.. Diseksa.. Dan diorang dah anggap oppa ni adalah anak diorang..."

(C) BOYS HIGHSCHOOL?!✘(SVT/BTS/MX/etc.)✘Where stories live. Discover now