Bab 35

1.4K 81 5
                                    

Beberapa hari kemudian...

"Wahh! Tahniah bro!!"

"Good luck!!"

"Have a good marriage!!"

"Happy newlyweds(pengantin baru) korang!!"

Semua murid namja sibuk mengucapkan tahniah kepada s.coups...

S.coups: hahaha!! Thank you~

Yelah dia bakal berkahwin tu pada hari ini! Hari Isnin ni! Dengar cerita nak buat dekat dewan sekolah.. Macam takde tempat lain pulak.. Ingat sekolah ni omma dengan appa dia punya ke ape?







Chaemin: ughh! Kisah pulak aku!? /lari masuk ke kelas/

I.M: chaemin-ah! /kejar chaemin/

Mingyu: haih.. Dah lah korang.. Jom! Jangan layan si seungcheol tu..

Dino: jom!

BTS: samalah sakit mata kitorang tengok..






Dalam kelas...

Tahu tak? Sebenarnya dekat dalam kelas seungcheol dah lama berpindah tempat duduk dan chaemin duduk dengan orang lain di dalam kelasnya.

Waktu di dalam kelas chaemin asyik mencuri-curi pandang seungcheol..

Chaemin: *aku memang dah takde harapan.. Kenapa lah bukan aku je yang kahwin dengan dia.. Kan bagus kalau dia kahwin dengan aku~*

Tanpa chaemin sedari ade buku yang terbang ke arahnya...

Buku Sejarah Tingkatan 6!!!!!

KEBUKKKK!!!

Chaemin: aduh! Sakitnya~

Cikgu Kim: tahu pun! Saya tengah mengajar pasal Parameswara ni! Cubalah tumpukan perhatian! Asyik tersengih-sengih je dari tadi.. Kenapa? Rasa nak kahwin ke? DIRI DEKAT LUAR!! MELUTUT SAMBIL ANGKAT TANGAN KE ATAS DAN JANGAN TURUNKAN! BECAUSE I AM WATCHING YOU! Now!

Dengan itu chaemin pun keluar dari kelasnya dengan langkah yang berat..

Apabila dia di luar kelas..dia pun mula melutut dan mengangkat tangannya ke atas..

10 minit berlalu~

Gruuuu~~

Chaemin: ah~ baegopa~ aishh lagi 25 minit masa cikgu Kim nak habis.. Aish~

Dia meletakkan tangannya ke bawah seketika..

Tiba-tiba terdengar ada orang membuka pintu dari kelasnya..

Dia dengan lantasnya mengangkat tangannya ke udara..

Chaemin: *alamak cikgu Kim ke~ aishh jebal sallyeojwojuseyo~*

Seseorang itu pun berjalan melepasinya...

Chaemin: *oh.. Seungcheol rupanya.. Hah.. Boleh lah aku letakkan tangan aku kat bawah~*

XXX: KIM CHAEMIN!







Chaemin: aishh!! Kenapalah aku turunkan tangan aku tadi!!! Tengoklah apa jadi sekarang!! Cikgu kunci kelas ni and sekarang ni apa hal aku kena melutut dalam kelas? lepastu dah lah dekat sebelah blackboard ni pulak!! Ishh!! Kalau orang tengok aku melutut depan kelas macam ni, ishh memalukan je!!! Ahh~ baegopa~ huk..huk..

Tiba-tiba pintu kelasnya dibuka seseorang..







Seungcheol!?



Chaemin: *aik? Kenapa dia dah balik rehat? Rehat lagi 10 minit.. Macam mana dia masuk? Bukan cikgu kunci ke? Lantaklah bukan masalah aku..*

Chaemin yang dari tadi perasan akan kehadiran seungcheol hanya tunduk sahaja...

Kaki seungcheol berhenti di hadapannya..

S.coups: yah..

Chaemin: uh?

S:coups: nah.. Ambil ni.. Makan..

S.coups duduk di sebelahnya setelah dia berikan chaemin roti coklat dan susu yang diletakkan di hadapannya.

Chaemin: tak boleh.. Seonsaengnim kata suruh angkat tangan je..

S.coups: ouh.. Macam tu~ meh aku suapkan nak?

Chaemin: ehh?! Tak! Tak payah biar aku makan sendiri!

Chaemin pun ambil makanan tersebut dan makan dengan berselera sambil diperhatikan oleh seungcheol..

Nyum!! Nyum!! Nyum!!




Selesai makan..

Chaemin: gumawo...

S.coups: erm.... Chaemin-ah../sandar kepala dekat dinding/

Chaemin: erm? /pandang seungcheol/

S.coups: i'm getting married today..

Chaemin: erm..

S.coups: kau tak jealous?

Chaemin: takde maknanya aku nak jealous.. Bukan aku kisah pun..

S.coups: jinjja?

Chaemin: ish! Kau ni pergi boleh tak!? Jangan mengacau aku! Pergilah main jauh-jauh!

S.coups: yang kau nak marah-marah ni apa hal?!

Chaemin: lantak aku lah! Ada aku kisah?! Kau keluar lah!

S.coups: kenapa? Kau memang da benci sangat ke hah dekat aku? Kenapa?! Sebab aku bukan boyfriend kau?! Sebab kau da sayangkan orang lain dari aku kan?! Sebab tu kau benci tengok aku kan!!

Chaemin: ha ah so what!?? Pergi blah lah kau!! Makin menyampah aku tengok muka kau tahu tak!

S.coups: huh.. FINE! Kalau itu yang kau nak kan?!!













SKIP DEKAT DORM SEVENTEEN..

Dino: nuna taknak ikut?

Chaemin: tak..

Dino: betul ke?

Chaemin: iye dino.. Jangan lah risaukan nuna..

Dino: betul?

Chaemin: iye.. Dino-yah.. Kalau ada seonsangnim tanya mana nuna cakap lah kat seonsaengnim yang nuna tak sihat..

Dino: arasseo...

Dino pun menapak keluar dari bilik chaemin..








BAIKLAH! MARI KITA SEMUA RAIKAN PELAJAR NAMJA SEKOLAH KITA YANG AKAN BERKAHWIN HARI INI IAITU CHOI SEUNGCHEOL! BAIKLAH MARI KITA SEMUA MULAKAN..

Seungcheol sudah berdiri bersebelahan dengan paderi dengan wajah yang tersenyum lebar... Menunggu kedatangan bakal isterinya..

Pada masa yang sama Choa keluar dengan memakai dress perkahwinan yang berwarna putih. Ianya kelihatan amat cantik apabila Choa memakainya..







Choa sudah tiba dia hadapan bersama seungcheol..

"Choi seungcheol will you take Im Choa as your wife?"

"I do"

"Im Choa will you take Choi seungcheol as your husband?"

"I do"

"Now i shall call you.. As husband and wife!"

























BERSAMBUNG...




(C) BOYS HIGHSCHOOL?!✘(SVT/BTS/MX/etc.)✘Where stories live. Discover now