Bab 2

2.2K 146 1
                                    

Setelah beberapa hari.... keluarga Chaemin dan ahli BTS yang lain pun mula berpindah ke Seoul.

(A/N:- sblom nihh diorang bukan duduk dekat seoul)

SKIP.....

Chaemin sedang membuat pendaftaran di sekolah barunya...

Omma dan Chaemin berada di bilik guru untuk mendaftar....

Guru: maaf puan pendaftaran di sekolah ini sudah pun penuh...saya mintak maaf...

Mereka pon balik dengan perasaan hampa....

Dinner....

Omma: awak.... anak kita sebenarnya tak dapat daftar skola tadi...

Appa si Chaemin terkejut lalu dia trsmbur air minumannye ke Namjoon...

Namjoon: aishh... appa!! Nih baju BTS lah!!!

Namjoon pun bangun dan terus ke biliknye dan menukar baju...

Sementara itu chaemin sibuk makan dengan berselera....

Appa: Mwo!!?? Belom?!! Esok diorang dah kena sekolah!! Esok Namjoon dah kena duduk asrama!! Takkan dia tak skola??

Omma: yeobo... jangan jerit-jerit....

Appa: bukan ape... saye risau... hah yang awak tak daftarkan tu kenapa??

Chaemin: bukan macam tu appa saya dengan omma dah pergi ke sekolah perempuan tu... tapi pendaftaran dah penuh...

Kata chaemin... mencelah perbualan ibu bapanye....

Mereka semua mula terdiam..... ibu bapanye mula berfikir macam mana mereka hendak menghantar anak perempuannya itu masuk ke sekolah...

Chaemin sedang makan.... Dia langsung tak hiraukan omma dan appanya..kalau nak tau.... dia memang kuat makan.....

Selesai dinner....

Chaemin terus menuju ke biliknye dia melemparkan badannya ke atas katil....

Dia mula berfikir...

*Betol jugak ckp omma ngan appa xkn aq x pegi skola pulak... jatoh lah company appa aq... hmm aq da lahh boring nihh nk chat ngan jimin oppa... tp mls lahh pulak... hmm*

Tiba-tiba pintu biliknya diketuk oleh seseorang....

*Ish sape pulak tu??*

Chaemin pun bangun dan menuju ke pintu biliknya dan mmbukanya.......

Sejurus sahaja dia membuka pintu biliknya....

Omma dan appa nye terus menolaknye dan memaksa chaemin duduk di kerusi meja soleknya.

Chaemin: omma... appa... waeyo??

Omma: omma tau nihh adelah satu idea yg agak pelik dan... Gila.. Tapi sebelum omma cerita kita buat ni dulu...

Omma nye menepuk tangannya dua kali....

Datang lahh abangnya... Namjoon... dia berjalan masuk ke dalam bilik Chaemin sambil memegang gunting, pewarna rambut dan sikat...

Beberapa minit kemudian~~~

Namjoon: hah da siap!!

Chaemin: okeyhh..... tp knape rambutnye pendek sangat?? Kenape rambut Min warna coklat terang tiba-tiba ni?? Min suka warna coklat gelap lah~!

Omma: baiklah... omma akan cerita.... yeobo ceritalah...

Omma nya menyiku lengan appa nye...

Appa: idea ni memang agak gila.... omma, appa dengn oppa kamu, Namjoon setuju untuk hantar kamu ke...

Namjoon: SEOUL BOYS HIGHSCHOOL!!!!!!

Chaemin: whutttt!?!?!?!












BERSAMBUNG... XD

(C) BOYS HIGHSCHOOL?!✘(SVT/BTS/MX/etc.)✘Where stories live. Discover now