Chap 1

219 10 17
                                    


BigHit Highschool

Sekumpulan lelaki masuk kedalam perkarangan sekolah dgn angkuh. Ketujuh-tujuh namja itu memasang wajah datar. Beberapa murid perempuan yg ada disitu menjerit histeris.

Manakala ketujuh-tujuh mereka hanya buat tidak tahu sahaja. Itulah konsep mereka, angkuh, ganas dan pembuat masalah. Itulah BTS , Kingka di Academy itu. Walaupun begitu , mereka tetap disanjung kerana mereka adalah anak-anak jutawan Seoul dan juga pendonor trbesar disitu. Oleh kerana fakta itu jugalah mereka tidak dibuang walaupun telah banyak kali membuat hal. Well.. Typical people..

Back to story ,

Bangtan memasuki kelas mereka yg berada di Tingkat 3 , Block C. Class VIP-Diamond. Class untuk pelajar kaya dan pintar. Dan yep,  Bangtan duduk dikelas terbaik itu hanya kerana harta kekayaan milik keluarga mereka. Namja berambut blonde dan bermata elang itu duduk dimeja paling belakang. Diantara semua member Bangtan , dia yang paling digeruni kerana abangnya terkenal sebagai ketua Mafia disitu. Dia juga seorang fighter yg terbagus diantara bangtan. Namanya Kim Taehyung. Dia juga dikenali sebagai Heart Breaker dikalangan yeoja kerana dia selalu mempermainkan hati para wanita di academy itu.

Jungkook yg perasan akan kelainan mood rakan karibnya itu mendekati Taehyung lalu menegurnya ,

"Hyung! Termenung jauh nampak? Kenapa ni? Lain macam je.. ada masalah ke?"

Bertalu-talu soalan yang dilontarkan oleh Maknae group ini. Pelik juga dirinya apabila melihat alien 8D itu muram sahaja. Selalunya jika hanya ada mereka, dia akan menjadi super hyper. "Takde pape.." Taehyung kembali termenung.

"Arraseo." Jungkook menepuk bahu rakan karibnya itu.

CLECK

BLAM!!

Pintu dibuka dan dihempas. Bangtan menoleh dan betul tekaan mereka itu adalah musuh utama BTS disitu, Sniper Girl. Queenka Academy. Mereka mula beradu mata. Bagaikan laser bakal keluar dari mata masing-masing.

"April,  dah la tu.. kau tak sakit mata ke tengok dorang.." Hyejung menegur. April yg sedari tadi menjeling Taehyung beralih. Taehyung yang melawan jelingan maut April tadi mengepalkan tangannya setelah mendengar ayat Hyejung yg kurang ajar itu.

"Haera...pinjam buku.." Hoseok tiba-tiba menegur Haera yang sedang membaca buku itu. "Ck, tak cukup menyusahkan kat rumah.. kat sekolah pun sama.. Sehari tak kacau aku tak boleh ke hah!?" Haera menengking. Geram hatinya pada Hoseok yang memegang status sebagai  Abang tiri kepadanya itu. Buku yang diminta Hoseok dihempas ke dada Hoseok. "Dah! Blah! Semak mata aku je.." Haera kembali membaca bukunya.

Hoseok yang turut naik geram mengetuk kepala Haera menggunakan buku berkulit keras tersebut. "Lainkali hormat abang sendiri.."

"AKU TAK INGIN LA ADA ABANG MACAM KAU! "

-TBC-

Sweet Enemy ♡Where stories live. Discover now