Please vote + comment 😊
"Jimin..." Hyejung menegur Jimin yang sedang membaca komik di rooftop itu. Jimin menoleh lalu tersenyum manis. "eo? Hyejung. Duduklah.. eum , kenapa ni?" Soal Jimin hairan apabila ternampak wajah murung si Hyejung. "e-eum...sebenarnya aku nak t-tanya sikit..." ujar Hyejung dengan gugup.
"Tanya apa? Tanyalah.." Jimin memandang Hyejung yg sedang duduk disebelahnya. "Ekhem...pasal surat yang kau mintak Sunyoul pass kan dekat aku tu.." Hyejung kemudian terdiam. Jimin mula berdebar.
'Dia terima ke...?'
'Omgg...asal aku nervous ni siaaaa...'
Jimin memandang Hyejung dengan intens. "Apa yang kau tulis ya? Sebenarnya aku tk sempat baca...t-tadi angin kuat sangat and k-kertas tu terbang entah kemana... eum..sorry... kau bagitau terus ajelah dekat aku .." Hyejung menipu. Takkan dia nak bagitahu yang Taehyung membakar kertas itu sebelum dia sempat membacanya.
Senyuman Jimin luntur bak direndam clorox. "Oh...sebenarnya takde apa-apa pun... aku cuma nak ajak kau prgi main basket je lepas sekolah nanti... and aku ada letak number aku... " Jimin berkata santai. LIE. Hyejung pun mengeluh lega.
'nasib baiklah bukan benda mustahak like confession or what- eh?! Apa kau merepek ni jung...aish!'
[berharap nmpk( ̄∀ ̄) ]
"Ohh..kalau macam tu okaylah...kau tunggu aku lepas sekolah nanti okay? And nah ni number and id line aku .. kalau ada apa-apa nanti you can call or message me." Hyejung menghulurkan sepucuk sticky note. Jimin menerimanya dengan senyuman yang mekar.
"Okaylah...aku balik kelas dlu.." kemudian Hyejung pergi dari situ. Manakala Jimin masih lagi tersenyum sambil memandang secebis kertas yang amat bermakna buatnya itu.
my nmber : ××× ×××××××
my line id : hyejung_choi
[SKIP TIME]
Hyejung berjalan mendahului rakan-rakannya. "Unnie! Nak pergi mana? Macam rushing je.. pergi date ehhh?" Seoyeon menebak. "Ehh..memandai je budak kecik ni.. unnie nak prgi jumpa kawan kejap..." Hyejung menyimpan beberapa buah bukunya kedalam loker lalu pergi dari situ. "Hyejung nak pergi date kot.." ujar Haera tanpa sadar. Kemudian mereka semua memandng Haera, "serious?!" Jerit mereka serentak. Haera mengangkat bahunya. "Maybe...who knows.." balas Haera.
Taehyung POV
"Hyejung nak pergi date kot.." aku terdengar suara Haera dari belakang. Aku sontak menoleh lalu menyorok dibalik dinding dan mencuri dengar perbualan mereka. "Serious?!" Jerit mereka. Tch , sakit telinga aku..Perempuan memang semuanya suara kuat.. "Maybe... Who knows.." kemudian mereka mula beredar.
"That bitch.. I told her that sharing is not my thing.." monologku sendiri. Kemudian aku memecut keluar dari kawasan bangunan yang mengjengkelkan ini.
Taehyung POV end
"Jimin!" Hyejung menyergah Jimin yang sedang menikmati milkshake miliknya. "Uhuk!!" Jimin tersedak kerana terkejut lalu menyemburkan susunya. "Ewww..." desis Hyejung pelan. Jimin mengelap hidung dan mulutnya. "Hyejung! Kalau aku mati tdi spe nk jwb dkt omma appa aku?!" Jimin membebel. "Aku lah.. aku cakap yg kau tersedak sbb kantoi tgh tgk video blue." Hyejung membalas santai. Mata Jimin membulat. "Wtf?! kau nak fitnah aku?!" tempik Jimin dgn nada geram.
"Dah dah...jom ah main basket... skrng dh pkul 4.. aku kena balik rumah before pkul 6 sebab abang-abang aku ada.." kemudian mereka mula bermain. Gelak tawa memenuhi gelanggang yang terbuka itu . Mereka larut didalam dunia mereka sehingga tidak sadar akan tatapan orang yang berlalu lalang disitu. Dan tanpa mereka sedar juga seorng Kim Taehyung juga turut menjadi penonton drama mereka pada petang itu dari jauh dengan mata yang memincing tajam.
"Hyejung...kau tunggu..aku akan pastikan kau dapat hukuman yang secukupnya." Gumam Taehyung sambil mengepalkn tangannya.
[SKIP TIME]
"Hyejung, jomlah aku teman kau balik.. tak elok anak dara balik sorng².. lagipun dah lewat ni.. hari pun dah makin gelap.." Jimin berkata sambil mengemas beg nya. "Ehh..takpelah.. aku boleh balik sndiri.. lgpun rumah kita berlainan arah and aku tknk jd saksi tgk kau kena pancung dgn abang-abang aku.." Hyejung bergurau. Kemudian mereka tertawa. "Okaylah..aku balik dlu...Jumpa esok! Baibai.." Hyejung menggapai begnya lalu berjalan pulang terlebih dahulu. Hyejung berjalan melalui loring gelap yang mnjadi jalan shortcut untuk kerumahnya itu dengan pantas. Walaupun dia pandai berlawan namun dia masih takut dengan tempat gelap lagi-lagi setelah teringat beberapa kisah ngeri yang pernah berlaku di lorong tersebut.
"Hmphhh!!!"
Hyejung diseret pergi dari situ dengan mulut yg dibekap oleh kain yang dibasahi oleh ubat bius. Beberapa saat kemudian dia pun pengsan.
"Hah...bad girl must be punished.. "
-TBC-
YOU ARE READING
Sweet Enemy ♡
FanfictionKisah tentang Kingka sekolah dan Queenka sekolah yg pantang bertemu. Tiap bertemu pasti ada saja yang akan digaduhkan oleh mereka. Bagaimanakah kisah mereka akan berakhir?