Chap 14

48 2 0
                                    

Please vote + comment 😊

-School-

Hyejung menunggu orang yang memberi nota semalam di tempt yg dinyatakan. Telah masuk minit yg ke-10 dia menunggu disitu.

"Hyejung sunbaenim.." seorang namja yang seiras dengan Jungkook menegur Hyejung. "Nae? Nugusaeyo?" Soal Hyejung hairan. "Sunyoul imnida..eum...Jimin sunbae suruh bagi surat ni dekat sunbae.." Sunyoul menghulurkan sepucuk surat berwarna hijau muda. Hyejung menggapai surat itu lalu membungkuk hormat. "Gumawo.." Sunyoul tersenyum kecil lalu membungkuk dan berlalu pergi dari situ.

Hyejung membuka surat itu, namun belum sempat dia membaca surat itu telah pun disambar seseorang. Hyejung memandang orang yg merampas surat itu dengan tatapan marah.

"Tkde adab ke hah? Ikut suka kau je rampas kertas tu.. bak balikk! " Hyejung cuba menggapai surat yang dijulang tinggi. "Aku takde masa nak memain lah bodoh! Bagilh balik!" Hyejung masih cuba mencapai surat itu sambil mulutnya memaki namja dihadapannya itu. "Taehyung!  Bagi balik surat tu!" Hyejung memandang Taehyung dengan mata yang memerah.

"Tsk.. I told ya..Sharing is not my thing...." kemudian Taehyung membakar surat itu sehingga menjadi debu. Hyejung membeku. "What the fuck Kim Taehyung?!" Hyejung menggenggam  kolar blazzer Taehyung. Taehyung hanya kekal diam , mata tajam bak helangnya memandang lekuk.pahatan wajah Hyejung.

Kemudian Hyejung pergi dari situ. Kakinya melangkah ke kelas untuk mencari Jimin. "Apapun aku kena tanya Jimin pasal isi surat tu and mntk maaf." Gumam Hyejung sendirian.

-SG side-

Seojung dan rakan-rakannya yang lain memandang Haera hairan. Tidak pernah-pernah Haera menjadi pendiam sebegini. Selalunya yeoja bertubuh montok itu akan mengganggu yang lain. "Haera unnie...unnie okey ke tak ni? Asal diam sangat?" Soal Seoyeon. Haera memandang Seoyeon lalu tersenyum kecil. "Aku okey...takyah risaulah.." balas Haera lalu kembali termenung. "Kau biar betul? Kalau kau ada apa-apa masalah bagitaulah kitorng.." Seojung cuba memujuk. "Masalah ni bukan akan menimpa aku tpi Hyejung.." balas Haera mngalah. Dia juga pening memikirkan cara untuk menghentikan segalanya sndiri.

"Hyejung? Kenapa dengan dia?" Soal Lexy pula. Sungguh dia sensitif jika seseorang mengaitkan nama Hyejung dgn masalah sekarang. Dia pasti bnda ini akan ada kaitannya dengan Taehyung. Haera menganguk. "Semalam aku dengar Hoseok sembang dengan Taehyung... dorang rancang something... aku ada dengar perkataan culik and flight." Haera mengeluh. Semua yang ada terdiam. "Takguna.." cicit Lexy pelan.

"H-habistu? A-apa yang kita nak buat ni?" Soal Seoyeon takut. "Apa kata kita bagitau Seungcheol Oppa pasal ni?" April memberi cadangan.

Kemudian mereka mula berbincang. Bagaimana pun mereka perlu selamatkan Hyejung.

-TBC-

Sweet Enemy ♡Where stories live. Discover now