Setelah menghantar April pulang, Hyejung melajukan motornya membelah jalan sepi kota Seoul itu. Dia memakirkan motornya apabila sampai ditempat yang dituju. Sungai Han. Hyejung membuang topi keledarnya lalu berjalan kearah sebuah pokok yg agak jauh dari keramaian rakyat Seoul.Dia mula memikirkan cara untuk mengelak dari disentuh fuckboy itu.
Patut ke aku lari balik New York lebih cepat and mintak Seungcheol yang ambilkan result..?
Ahhh! Andwae..nanti kalau Taehyung tk jumpa aku mesti dia cari Seungcheol..
Aishhh..apa yang patut aku buat ni... fikir Hyejung..fikir! Cari jalan untuk selamatkan semua..
Hyejung terlihat larut dalam fikiranya tanpa menyedari kehadiran seseorang disebelahnya. Sesekali Hyejung mengerutkan dahinya apabila dirasa plan yang disusunnya tidak akan berjaya. Orang yang berada disebelahnya hanya tertawa kecil melihat gelagat Hyejung.
"Hey Miss.Choi~ apa yang difikirkan tu? Sampai kita yang kat sebelah ni pun tak nampak?" Orang itu menegur. Suara nyaring lelaki itu membuatkan Hyejung tersentak.
"Ohmak!"
Hyejung melatah. Kemudian dia menoleh.
-Hyejung's POV-
Sedang aku berfikir, tiba² seseorang bersuara nyaring menegur aku.
"Ohmak!"
Latahku. Aku menoleh dan terlihatlah wajah baby-face musuhku. Park Jimin. Laaa...mamat ni rupanya..
"Aish! Kau ni! Nasib baik aku tak kena heart attack!" Marahku. Jimin tertawa sehingga matanya menjadi segaris melengkung. Cute. "Aku tau la aku ni hensem.. tpi takkan la sampai heart attack? Woah.. entah-entah kau suka aku tak?" Jimin mengusik.
-Hyejung's POV end-
Merah muka Hyejung apabila diusik sebegitu oleh Jimin. Kemudian Jimin tersenyum. "Hyejung!! Heyy...tau la aku ni hensem.. takkan la sampai terkedu kot?" Jimin mengusik lagi. Hyejung mengerutkan keningnya. "Eisy! Merepek lah kau! Tak ingin aku dengan kau... daripada suka kat kau , lebih baik aku balas cinta Sunyoul si budak nerd tu.." Hyejung menjeling tajam kearah Jimin.
Jimin memandang Hyejung dengan tatapan 'are-you-serious?' . Mana tidaknya , sedap je si Hyejung ni bandingkan dia yang hot dengan budak nerd bermarga Seon tu. "Wey! Sedap je kau en! Aku dengan Sunyoul tu jauh berbezalah!" Jimin melenting. "Memang pun.." Hyejung menjeda perkataannya apabila melihat senyuman yang tercap dibibir Jimin. "Memang berbeza sebab you're nothing but a badass while Sunyoul is a clever student , he also the Student Society Club President and he's nicer.." Hyejung melibas Jimin dengan ayat pedas.
Ternga-nga Jimin disebabkan ayat Hyejung. Pergh..berani betul Hyejung perli dia.. Jimin memasang tampang marah manakala Hyejung menjelir sebagai balasan. Kemudian mereka mula berkejaran disekitar Sungai Han seperti kanak-kanak dan menjadi tontonan orang yang ada disitu.
-SG side-
Haera dan Lexy sedang merawat luka ditangan April tadi. Ya ,mereka tinggal serumah kecuali Hyejung. "April , macam mana kau kena ikat ni? Sapa yang buat?" Soal Seojung. April hanya diam sambil menunduk. Sooyeon mendekati April lalu menyisir rambutnya yang berjurai kedepan.
"Unnie..bagitau lah kitorang.." Sooyeon memujuk, disebabkan dia adalah Maknae, maka members lain tidak akan membantah cakapnya. April mengangkat kepalanya lalu memeluk Sooyeon erat untuk merendamkan tangisanya.
"S-sooyeon..kita kena t-tolong Hyejung.. d-dia dalam masalah b-besar.." April berujar lirih disela isakkannya. Semua memandang April hairan.
"Hyejung? Kenapa dengan Hyejung unnie?" Haera menyoal. April melepaskan pelukan itu lalu mengelap air matanya.
"Aku taktau apa yang jadi antara dia dengan Taehyung tapi...Taehyung ada dendam dengan dia and Taehyung suruh Hyejung jadi perempuan simpanan dia atau abang-abang Hyejung and kita akan terkorban.. H-hyejung terima tawaran tu..sebab dia nak lindungi kita.." April kembali terisak.
Sooyeon,Seojung,Haera Lexy dan Cherry membeku. "S-seriouske?! " soal Lexy dengan nada tinggi. Dia faham apa yang terjadi diantara Hyejung dan Taehyung kerana dia adalah rakan Hyejung sejak kecil. Dia juga saksi pada kali pertama pergaduhan ini tercetus. "Dah malam ni...esok kita jumpa Hyejung and mntk dia explain.." Seojung cuba menenangkan Lexy.
-Hyejung Side-
Hyejung dan Jimin berjalan dijalanan Sungai Han itu sambil menikmati Icecream. "Jimin..thanks sbb temankan aku.." Hyejung berujar dengan lembut. Jimin hanya tersenyum. "Sokay..even aku taktau apa masalah kau tpi setiap kali kau stress or ada masalah.. aku sentiasa ada kalau kau perlukan kawan or teman untuk luahkan semua.." Jimin tersenyum manis. Hyejung turut tersenyum. "Arraseo..Jiminnie.." Hyejung berbisik diakhir kata. Namun telinga tajam Jimin menangkap segalanya. Dia hanya diam namun senyuman tidak luput dari bibir.
-TBC-
YOU ARE READING
Sweet Enemy ♡
FanfictionKisah tentang Kingka sekolah dan Queenka sekolah yg pantang bertemu. Tiap bertemu pasti ada saja yang akan digaduhkan oleh mereka. Bagaimanakah kisah mereka akan berakhir?