Sesampainya Hyejung dirumah, dia menghempaskan tubuhnya diatas sofa putih lembut dan gebu itu. "Haahhh~" keluhan berat dilepaskannya. Kepalanya terasa berdenyut. Mungkin kerana hentakan tadi.
"Adik? Kenapa ni?" Seungcheol, abang kepada Hyejung menyoal. "Eh? Abang..bila balik?" Terkejut Hyejung apabila ternampak si abang berdiri didepannya. Setahunya Seungcheol sedang di New York, mengurus salah satu perusahaan Appanya disana.
"Baru je sampai tadi.. ingatkan sampai rumah, adalah orang nak sambut...tapi hambar.." Seungcheol sengaja merendahkan nada percakapannya. "Alolo..mengadanya.." Hyejung memicit pipi tembam abangnya itu. Seungcheol tertawa. Adiknya amat manja dengannya. "Ni..baru balik dari mana ni?" Seungcheol memandang adiknya dari atas hingga bawah.
"Baru balik keluar dgn kawan-kawan.." Hyejung memegang kepalanya yang terasa berdenyut semula. "Ohh..." Seungcheol ber-'oh' ria.
"Adik! Kenapa kepala adik berdarah!?" Seungcheol mula panik. Darah yang mengalir itu cuba ditahannya dengan tisu. Wajah Hyejung memucat dan....
"Adikk!!"
Hyejung pun pengsan.
S K I P
-Hospital-
Tubuh Hyejung terkapar diatas katil lemah. Doktor cakap bahawa Hyejung kehilangan banyak darah kerana luka itu agak dalam. Seungcheol hanya memandang Hyejung yang pucat itu.
"A..abang.." Hyejung membuka matanya perlahan. Kepalanya terasa 2× ganda lebih pusing. "Adik okay tak?" Seungcheol menyoal. Hyejung hanya mengangguk.
"Hyejungie.." pintu wad Hyejung dikuak. "Eh..sape tu adik?" Seungcheol memandang namja dihadapannya itu dari atas sampai bawah. Takkanlah namchin Jung? batin Seungcheol.
"Ehh..Jimin..apa kau buat kat sini?" Hyejung memandang pelik kearah Jimin. Mana pula mamat ni tau dia masuk hospital? "Oh , sebenarnya aku prgi rumah kau tadi...aku nak mntk maaf pasal tadi.. tapi Jung ahjumma cakap kau masuk hospital." Jimin menjelaskan segalanya. Risih juga dirinya apabila dipandang tajam oleh lelaki berambut dark purple itu.
"Sape dia ni Jungie?" Seungcheol menyoal lagi. "Ni...Park Jimin..em..k-kawan Jungie.." Jawab Hyejung lembut. Entah kenapa dia terasa gerun dengan aura hitam abangnya itu. "Oh...Hi..aku Choi Seungcheol... namchin Hyejung.." Seungcheol menghulurkan tangannya kearah Jimin.
HYEJUNG ADA NAMCHIN!?
Terkejut Jimin mndengar pertuturan namja itu. "Eh! Mane ade! Taklah Jim..dia abang aku.." Hyejung pantas membalas. Jelingan tajam diberikan kepada Seungcheol. Manakala lelaki itu hanya tertawa. Nampaknya dia terlah menyedari sesuatu yang mereka berdua belum sedari.
-Taehyung side-
"Mana pulak si pendek ni.." Taehyung mengeluh. Kakinya mengelilingi kawasan hospital itu dengan penuh tanda tanya. "Nurse...bilik nmber 8 kat mana?" Taehyung bertanya kepada seorang nurse yang berjalan dihadapannya. "Dekat depan tu then belok kiri.." tanpa menunggu lebih lama, dia berjalan kebilik bernombor 8.
"Park Jimin! Jom balik!" Taehyung menyerbu dengan tiba-tiba. Jimin yang sedang bersembang dengan Hyejung dan Seungcheol menoleh. "Eh..Tae..mana kau tau aku kat sini?" Jimin memandang Taehyung pelik. Setahunya ia datang sendirian.
"Aku tertidur dalam kereta..aku ade la perasan kau masuk tapi aku buat bodoh and tido balik... sedar-sedar dah dekat hospital." Jelas Taehyung.
"Lah...kau ada dalam kereta ke? Aku mana perasan...tengah rushing tadi.." Jimin tertawa pelan.
"Bodoh..dah, jom balik." Taehyung menyeret Jimin keluar. "Bye Hyejung! Bye Seungcheol hyung!"
Jerit Jimin. Kemudian mereka hilang dibalik pintu."Kawan adik memang semua gangster en.." Seungcheol menggelengkan kepalanya apabila melihat penampilan lelaki berambut oren tadi. Sangat jelas image nya sebagai gangster. Hyejung hanya diam.
-tbc-
Maafkan typo saya..
YOU ARE READING
Sweet Enemy ♡
FanfictionKisah tentang Kingka sekolah dan Queenka sekolah yg pantang bertemu. Tiap bertemu pasti ada saja yang akan digaduhkan oleh mereka. Bagaimanakah kisah mereka akan berakhir?