Chap 19

54 0 0
                                    

Vote+Comment Please😊

Taehyung memakai semula pakaiannya. Hyejung yang terisak diatas katil itu tak dihiraukan kemudian dia keluar dari bilik tersebut dan menguncinya seperti biasa.

Taehyung yang baru selesai mandi setelah aktivitinya tadi duduk disofa ruangtamu. Tangannya menekan remote dengan random. Tiada rancangan menarik untuk ditonton. Tiba-tiba pintu rumahnya diketuk dengan brutal.

"KIM TAEHYUNG BUKAK PINTU NI CEPAT!!!"

Terdengar tempikan Lexy dari luar. Taehyung hanya memutarkan bola matanya. Dengan malas dia mmbuka pintu utama itu lalu memandang Lexy yang memandangnya dengan nyalang.

"Apa kau nak?" soalnya tenang. Lexy membulatkan matanya. Bagaimana namja takguna ni boleh berlagak seolah tidak terjadi apa-apa?!

"Apa aku nak?! AKU NAK KAU KEMBALIKAN HYEJUNG!" Lexy menengking. Taehyung memandang Lexy dengan tatapan bosan. "Asal kau mintak kat aku? Hyejung mana ada kat sini.."  ujarnya dengan tenang  Nampaknya dia cuba memancing kemarahan cili kecil tersebut.

Belum sempat Lexy berkata lanjut , beberapa buah kereta yang amat dikenali mereka berdua terparkir dihadapan rumah Taehyung. Ya , itu kereta BTS dan SG.

"Taehyung! Mana adik aku?!" soal Seungcheol dengan penuh amarah. Lagi-lagi Taehyung hanya memutarkan bola matanya. "Aku dah cakap .. Hyejung takde kat sini.." ujarnya dengan tenang.

"Kau jangan nak tipu..kami dah tau semua kisah silam kau dan Hyejung..Hoseok pun dah ceritakan semua plan kau.." ujar Jimin. Taehyung memandang Hoseok dengan nyalang. "Dasar pembelot!" tempik Taehyung pada Hoseok.

Tiba-tiba Lexy menendang Taehyung tepat diselangkangannya lalu menolak Taehyung ketepi. "Tahan dia ! Jangan biar dia terlepas!" arah Lexy lalu berlari kedalam untuk mencari Hyejung. Semua bilik telah diperiksa namun tiada Hyejung didalamnya. "Mana kau sorok Hyejung hah bastard?!" jerit Lexy lalu menjambak rambut namja yang telah terikat itu. Taehyung hanya bersmirk ria tanpa berniat menjawab soalan Lexy.

-Hyejung side-

Hyejung terisak makin deras. Dia berasa amat hancur. Apalagi saat terdengar jeritan penuh desakkan dari Lexy dan abang-abangnya.

Aku tak sepatutnya ada..aku cuma susahkan orang yang aku sayang..aku sepatutnya pergi dari sini..

Hyejung memandang serpihan mentol lampu meja yang pecah akibat amukkan Taehyung tadi. Perlahan tangannya menggapai serpihan tersebut lalu memandangnya dengan senyuman kecil.

Aku patut pergi dan hilang selama-lamanya agar dorang tak susah..

Cling!

Kaca yang dipenuhi noda darah itu jatuh kelantai bersamaan dengan hembusan nafas terakhir Hyejung.

Selamat tinggal girls..
Selamat tinggal Oppa..
Mianhae sebab susahkan korang..Tapi Hyejung dah tak tahan dengan semua ni..
Saranghae..

-Back to Taehyung-

DUGH!

Tumbukan telak hinggap diperut Taehyung. Jimin menatap Taehyung dengan penuh amarah. Begitu juga yang lain. Mark mendekati Taehyung lalu kembali menyoal. "Mana kau sorokkan adik aku.." suaranya makin lirih berbanding tadi. Taehyung yang sudah lemah tetap bersmirk tanpa menghiraukan sakit disekujur tubuhnya.

"Korang! Aku jumpa sebuah bilik yang terkunci!" jerit Sooyeon. Semua memandang kearah Sooyeon lalu berlari mendekatinya. Sebuah pintu yang tersembunyi dibalik almari antik.

Seungcheol meraba tubuh Taehyung untuk mencari kunci buat bilik tersebut dan usahanya bukan sia-sia. Kunci tersebut dimasukkan kedalam lubang kunci lalu pintu bilik tersebut terbuka.

"HYEJUNG!!"

-TBC-

Next is last chapter❤

Sweet Enemy ♡Where stories live. Discover now