Please vote + comment 😊
Lexy berjalan ke arah rooftop. Keadaan sekolah sunyi sepi kerana waktu persekolahan telah tamat beberapa jam lalu. "Taehyung.." Lexy memanggil namja yang berdiri membelakangai nya dengan nada yang perlahan. Dia cuba menahan amarah di dadanya.
"Oh.. Alexy Jeniffer.. dah sampai... kenapa kau nak jumpa aku?" Taehyung memandang yeoja bermata hijau itu dengan tatapan remeh. Dia tau sebab Lexy ingin bertemu dengannya. Pasti kerana kejadian di gudang tadi. "Aku nak tanya kau something.. kenapa kau buat cmtu dekat Hyejung? Apa dh jadi antara korang?" Lexy memandang Taehyung dengan serius. Sungguh , hatinya dapat merasakan bahawa ada sesuatu diantara Hyejung & Taehyung. "Apa yang jadi antara kitorang, tkde kena mengena dengan kau. So better mind your own business.." Taehyung membalas lalu dia memasukkan sebatang lolipop kedalam mulutnya. Lexy menggenggam tangannya menahan geram.
"Apa yang jadi dekat Hyejung aku perlu tau.. masalah dia adlh masalah aku jugak.." Lexy memandang Taehyung dengan sorotan mata tajam. Taehyung berdecih. "Okay..kalau kau nak tau sangat.. so camni.. aku sure kau tau kan apa penyebab kami bermusuh kan?" Lexy mengangguk. "Aku berdendam dengan dia.. sampailah sekarang... and, beberapa hari lepas dia datang mintak maaf anda mintak supaya kita berhenti bermusuh. But I have a better idea. So we made a deal , she need to choose to be my bitch or you guys and her brothers is dead.." Taehyung berhenti sejenak. Mata Lexy membulat apabila mendengar perkataan Taehyung.
Kemudian Taehyung menyambung ayatnya, "and she choose to be my bitch. She the one who choose it. I'm just using the chance I have but your ruined my time to have fun!" Taehyung menunding Lexy. Lexy membulatkan matanya. "YOU BASTARD ! Kau manusia paling kejam! Kau tak bagi dia pilihan tapi kau paksa dia! Kau tau dia takkan korbankan kawan² and abang² dia! Kau memang setan!" kemurkaan Lexy meledak. Tangan putihnya menampar pipi tan Taehyung. "Heol...she's the one who choose. It's not my fault." Taehyung berkata santai lalu dia menampar Lexy deras.
Disebabkan impak tamparan Taehyung terlalu kuat Lexy jatuh terduduk. "Lexy!" Yoongi yang entah datang dari mana mendekati tubuh Lexy yg terduduk dilantai itu. Yoongi membantu Lexy untuk bangun lalu dia memandang Taehyung dengan tatapan tidak percaya. "Taehyung..aku tak sangka kau macam ni.." Yoongi memandang Taehyung dengan sorot mata kecewa. Manakala Taehyung hanya memandang Yoongi dan Lexy dengan wajah poker face. Kemudian Yoongi membawa Lexy pulang, meninggalkan Taehyung disitu.
Beberapa minit setelah Yoongi dan Lexy pergi, Taehyung mengamuk. Barang² yang ada disitu habis dihempas olehnya. Bahkan beberapa buah kerusi yang terdapat disitu terjatuh ke bawah kerana tendangan Taehyung.
Yoongi side
Yoongi memandu kereta sport miliknya membelah jalan sesak Seoul. Lexy yang berada disebelahnya hanya diam dan menunduk untuk merendam tangisanya. "Lexy..uljima.." Yoongi cuba menenangkan Lexy. "Y-yoongi.. a-aku rasa teruk sangat.. a-aku tak tau m-macam mana nak tolong Hyejung.." Lexy berujar disela tangisannya.
Yoongi memandang Lexy iba. Sungguh dia lemah dalam hal pujuk memujuk. Perlahan tangannya menggapai tangan mulus Lexy. "Shh...kita cuba cari jalan untuk tolong Hyejung okay?" Ujar Yoongi perlahan. Lexy mengangguk. Dia amat memerlukan teman untuk meluapkan segala resahnya saat ini dan sepertinya Yoongi adalah orang yang tepat pada masa sekarang.
-TBC-
YOU ARE READING
Sweet Enemy ♡
ФанфикKisah tentang Kingka sekolah dan Queenka sekolah yg pantang bertemu. Tiap bertemu pasti ada saja yang akan digaduhkan oleh mereka. Bagaimanakah kisah mereka akan berakhir?