"Aku nak ckp dgn kau kejap..boleh?"
"Sure.. " Taehyung pun membawa Hyejung ke sebuah cafe berdekatan.
"Kau nk ckp pasal ap?" Taehyung menyoal Hyejung. Sejak 15 minit tadi mereka berdiam diri. "Aku nk bgitau kau yang aku nak pindah.." Hyejung memandang Taehyung dgn tatapan sayu. Terselit rasa sedih dan berat hati dibalik tatapan itu. "So? Apesal kau bagitau aku?" Taehyung hanya membalas dengan acuh. Hyejung mengela nafas. Sudah dia agak, pasti Taehyung kekal begini.
"Aku tau...kau masih tak maafkan aku tentang apa yang aku dah buat dekat adik kau... tapi...aku cuma nak bagitau yang aku dengan kumpulan aku menyerah kalah." Hyejung mengeluarkan sehelai bandana putih. Bandana yang ia dan Taehyung miliki semasa mereka mencetuskan pergaduhan mereka dahulu.
"Kau ingat dengan kau menyerah kalah macam ni adik aku boleh kembali!?" Taehyung naik berang. Hyejung menghela mafas lagi, dia cuba mengawal dirinya agar tidak mengamuk. "Apa yang kau nak? Aku akan lakukan apa pun asalkn kau maafkan aku dan jangan kacau kumpulan aku lagi..lepasni aku dah takde untuk jaga dorang.." Hyejung berujar lirih. Air mata turut mula menakung. Namun Taehyung tidak kesah sama sekali.
"Aku nak kau rasa derita yang sama dengan apa yang aku rasa.." Taehyung memandang Hyejung nyalang. "Aku tau...kau sayang Mark dgn Seungcheol , abang-abang kau kn? Apakata kau rasa derita yang aku rasa melalui dorang?" Taehyung bersmirk. Mata Hyejung membulat. "TAEHYUNG PLEASE! NOT MARK OR SEUNGCHEOL!" Hyejung bangun dari duduknya. Tangannya menunjuk Taehyung , matanya menatap Taehyung tajam. Kemudian Taehyung berdecih. "Kalau macamtu...aku bagi kau dua pilihan.. kau rasa derita yang aku rasa melalui Mark & kawan² kau atau jadi perempuan simpanan aku.."
Hyejung menampar pipi Taehyung deras. "Dasar fuckboy! Aku ingat dengan cara aku mengalah baik-baik kau akan berubah! Tapi kau masih sama!" Hyejung menyimbah wajah Taehyung dengan air kosong dihadapannya. Kemudian Hyejung melangkah keluar. "Hah...dah asal dari keluarga pelacur tu tetap pelacur. " Taehyung bergumam sendiri. Lalu dia keluar dari cafe itu tanpa menghiraukan tatapan pengunjung yang menonton aksi mereka sejak tadi.
-TBC-
YOU ARE READING
Sweet Enemy ♡
FanfictionKisah tentang Kingka sekolah dan Queenka sekolah yg pantang bertemu. Tiap bertemu pasti ada saja yang akan digaduhkan oleh mereka. Bagaimanakah kisah mereka akan berakhir?