"Mwo!?"
Sniper Girls menganga. Biar betul!? Tak boleh jdi!!
"Apesal? Lek ah..pindah je... bukannya kena bwk korng pun.."
Santai Hyejung berucap. Cherry memandang Hyejung dengan mata berkaca-kaca.
"U-unnie serious ke..? Unnie betul-betul nak pindah?" Cherry bertanya lirih. Berat hatinya untuk berjauhan dengan Hyejung. Setelah 4 tahun berkawan rapat, dia berasa selamat didalam jagaan Hyejung sejak kejadian Hyejung menolongnya dari dibully oleh Namjoon.
"Hm...serious.." Hyejung menyambung menggumpal mulutnya dengan buah.
Other side
Bangtan mendengar semua perbincangan Sniper Girls. Mereka tersenyum puas. Setidaknya setelah pemergian Hyejung, Sniper Girls akan berkurangan members dan memudahkan kerja membuli Sniper Girls itu kerana Singa Betina itu tiada.
"Hahaha..lepasni boleh lah kita menang..." ucap Hoseok puas. Mereka tertawa puas namun tidak seorang namja berambut blonde itu. Wajahnya terlihat murung sedari tadi.
"Jim...kau pehal nampak murung je nih? Ada problem ke?" Jin menyoal namja blonde (Jimin) itu. "Takdelah...jom balik.." Jimin meraih beg sandangnya lalu keluar dari kelas. Bangtan hanya memandang Jimin pelik.
Taehyung berpecah ari kumpulannya kerana arah kerumahnya bertentangan dengan yang lain. Dia melangkah kakinya dengan perlahan. Sengaja dia tidak membawa motor kerana ingin menikmati angin sejuk pada hari ini.
Semasa dia melalui sebuah lorong dia trlangar seorng namja mabuk. Well... namja mabuk di tengah hari? Gila. Taehyung hanya mengabaikan namja yang memanggilnya itu. Moodnya sedang buruk. Namja itu tiba² meraih bahunya dan melayangkan sebuah penumbuk. "Dasar budak tak tau hormat!" Pekik namja itu. Taehyung menatap lelaki itu nyalang. Moodnya yg memang buruk bertambah buruk. Dengan sebuah tumbukan mampu membuat namja tadi pengsan.
Melihat namja itu bergerak, Taehyung pun melangkah pergi dengan santai. "Woah...as expected from our fighter Kim Taehyung.." seseorang menegur. Bunyi tepukan tangan terdengar. Taehyung menoleh kemudian keningnya mengerut. Hyejung?
"Hyejung?" Nama milik yeoja yang berdiri dihadapannya itu. "Yap..It's me... Choi Hyejung.. " Hyejung tersenyum manis. "Aku nak cakap sikit dengan kau..boleh?" Taehyung berfikir sejenak lalu mengangguk. Hyejung pun berjalan mendahului Taehyung menuju cafe berdekatan. Tanpa dia tahu Taehyung sedang memandang tubuhnya sambil bersmirk ria.
-tbc-
YOU ARE READING
Sweet Enemy ♡
FanfictionKisah tentang Kingka sekolah dan Queenka sekolah yg pantang bertemu. Tiap bertemu pasti ada saja yang akan digaduhkan oleh mereka. Bagaimanakah kisah mereka akan berakhir?