Please vote + comment 😊
Setelah menghantar Lexy pulang , Yoongi terus pulang kerumahnya.
"Apa masalah Taehyung dgn Hyejung.." otaknya berfikir keras. Walaupun dia telah berkawan lama dengan Taehyung tapi ini pertama kalinya Taehyung membuat perkara sebegini.
-next day-
Hyejung sedang berbelanja barang dapur dengan abangnya Mark.
"Oppa...yogurt dekat rumah ada lagi tak?" Hyejung menyoal sambil tangannya sibuk memilih ayam. "Tinggal 2 botol.." balas Mark. Tangannya pula sibuk menaip mesej buat Seungcheol untuk menyoal tntang barang-barang yang diperlukan.
Susu √
Yougurt √
Sayur √
Buah √
Bahan basah √
Bahan kering √
SnackHyejung memandang senarai barang-barang yang diperlukan. "Hm..snack.. nak beli ape eh?" Hyejung bermonolog sndiri. Dia menolak trolly kearah bahagian snack.
"Adik! Oppa nak pergi tengok minuman kejap!" Mark tiba-tiba menyergah dari belakang. "Oh..nae..palli eh! Jung tkde duit nk byr smua ni.. Oppa dah janji nak payung.." ujar Hyejung. Mark mencebik. "Yelah.." kemudian Mark berjalan kearah bahagian alcohol dan minuman.
Tangannya kembali sibuk memilih snack yang ada disitu. Matanya memandang sebuah rak gergasi yang berisikan keropok. Tangannya terulur untuk mengambil sebungkus keropok yang hanya tinggal satu namun tangan lain terlebih dahulu menggapainya.
Hyejung hanya diam tanpa memandang orang yang merebut keropok tersebut. Dia mula memilih keropok yang lain. Beberapa minit memilih, akhirnya dia pun berjalan kearah trollynya yang terletak disebelah rak dibelakangnya itu. Tangannya mula menyusun bahan-bahan yang ada didalam trolly itu.
Namun kegiatannya terhenti apabila dia ternampak sebungkus coklat beserta note kecil.
"Hyejung...esok tunggu saya dekat taman bio belakang sekolah waktu rehat. Don't be late! XOXO ♡"
Dahi Hyejung mengernyit pelik, "sape pulak kasi note ni.." Hyejung hanya mengeluh lalu berjalan kearah abangnya.
"Oppa..dah settle..jom." Hyejung menarik lengan Mark sambil menolak trolly ke arah kaunter.
Tanpa ia sadar terdapat dua orang namja memerhatikannya dari tempat yang berbeza dan tatapan yang berbeza.
-TBC-
YOU ARE READING
Sweet Enemy ♡
Hayran KurguKisah tentang Kingka sekolah dan Queenka sekolah yg pantang bertemu. Tiap bertemu pasti ada saja yang akan digaduhkan oleh mereka. Bagaimanakah kisah mereka akan berakhir?