Chap 20 ㅡ End

74 4 0
                                    


Vote+Comment Please 😊

Hujan turun dengan lebat membasahi kota Seoul yang terasa sayu. Beberapa isakkan dapat didengari dikawasan permakaman terbesar Seoul. Sekumpulan manusia berpakaian hitam berlindung dibawah payung hitam sambil menatap sayu nisan dihadapan mereka.

"Hyejung..kami harap kau bahagia dekat sana...walaupun kau dah takde dekat sisi kami..tapi kau tetap akan ada didalam hati kami dan akan selalu kami kenang.." ujar Jin.

"Kami nak mintak maaf sebab selalu bergaduh dengan kau and sakitkan kau... kami tak pernah bencikan kau..kami anggap semua pergaduhan and permusuhan kita sebelumni cuma bentuk kita berjenaka...kami sayang kau.." Namjoon menatap nisan dihadapannya kosong. Hatinya dipenuhi dengan rasa sedih dan menyesal. Begitu juga dengan ahli BTS yang lain.

"Hyejung...kami berterima kasih sangat sebab sudi jadi kawan kami sejak beberapa tahun lepas..kaulah kawan terbaik yang kami ada..terima kasih sebab sudi ajarkan kami untuk menjadi yeoja yang kuat dan mandiri.. Sesungguhnya kau lah Angel kitorang.." ujar Lexy lalu mengusap nisan itu perlahan.

"Adik..memang susah untuk Oppa terima semua ni..semua ni terlalu mendadak buat kami semua..tapi Oppa gembira sebab adik dh terlepas dari derita dunia yang kejam ni..berbahagialah dekat sana dengan halmeoni,nae? Tunggu kitorang...kitorng akan susul adik nanti...kami sayang adik.." Mark berkata sambil tangannya mengusap bingkai gambar Hyejung. Senyuman manis yang amat dirinduinya itu terpapar jelas diwajah sang adik. Senyuman yang akan dirinduinya setelah ini.

Seungcheol tersenyum pahit lalu memeluk bahu Mark. Dia tahu , abangnya itu memang sangat lemah jika berkaitan dengan adik bongsu mereka. Jadi dia akan cuba menjadi kuat dan kuatkan Mark juga untuk menerima kenyataan pahit ini.

[SKIP TIME]

3 bulan berlalu semenjak pemergian Hyejung. Segalanya berjalan seperti biasa namun jelas terasa kekosongan didalam kehidupan harian mereka semenjak Hyejung tiada.

Tiada lagi musuh untuk bergaduh mesra ..

Tiada lagi rakan untuk menjaga dan bergelak tawa bersama..

Tiada lagi angel kecil dan manis yang selalu menabur aura positif dirumah..

Segalanya terasa amat kosong..

Sesungguhnya impak pemergian Hyejung sangat besar pada BTS,SG dan terutamanya pada Mark dan Seungcheol.

Setelah jasad Hyejung ditemui dibilik tersembunyi dibalik almari antik tersebut , Taehyung telahpun ditahan dan disahkan menghidap penyakit mental. Doctor yang merawat Taehyung juga berkata bahawa Taehyung mengalami tekanan jiwa atau lebih kepada Pyscho. Dia mnjadi Pyscho setelah kematian adiknya. Disebabkan dendam yang mendalam , dia menjadi pyscho dan semangat untuk membalas dendam makin berkobar-kobar.

BTS dan SG juga telah menjadi rakan baik disitu. Berita tentang Taehyung & Hyejung juga telah tersebar luas disekolah. Semua fans Taehyung terkejut apabila mengetahui tentang kejadian tersebut. Ngeri rasanya apabila mengetahui yang selama ini mereka meminati seorang Pyscho.

Bahkan pengetua sekolah mereka membuat hari peringatan kematian Hyejung pada setiap tahun bertarikh 18 December.

Jimin POV

Hyejung-ah...walaupun kau dah takde dekat sini tapi aku akan tetap sayangkan kau..tiada siapa dapat gantikan tempat kau dalam hati aku.. Aku sayang kau Choi Hyejung.

You're my Sweet Enemy❤

-THE END-

Heyya! Finally this story come to the end❤ Thanks for supporting my fanfics😘

Sweet Enemy ♡Where stories live. Discover now