Chap 4

103 6 3
                                    

4 hari berlalu, Hyejung dikeluarkan dari hospital. Hari ini Hyejung kembali kesekolah. Setibanya dia ke sekolah , doa diserang oleh Sniper Girls. "Hyejung-ah !!" Seojung menerjah Hyejung. "Ye..wae.." Hyejung memandang Seojung yang ada dihadapannya ini. "K-kau sihat tak?" Soalnya takut-takut. "Hm..okay je.."

Hyejung memandang wajah Seojung yang terlihat panik itu. "Ni apesal yang panik semacam je ni?" Soal Hyejung dengan curiga. "S-sebenarnya..."

"Apa dia!?" Tengking Hyejung. Seojung yang terkejut pun melatah, "Ah! April dengan Taehyung bergaduh kat belakang sekolah!" Seojung membulatkan matanya. "Opss.."

Hyejung bangun lalu berjalan kearah taman belakang. Dari jauh terdengar bunyi suara April yang tinggi itu menengking Taehyung. Beserta suara ahli SG & BTS yg cuba meleraikan mereka.

"Hoy hoy... ni apa ni.. dari jauh dah boleh dengar korang gaduh tau.." Hyejung menyampuk diantara perang mulut mereka. SG terkedu. Setahu mereka, Hyejung akan masuk sekolah minggu hadapan. "Unnie/Hyejung.."

"Ha..ye..ni aku Choi Hyejung.. kenapa? Terkejut macam nampak hantu je..pehal?" Sniper Girls hanya menggelengkan kepala mereka serentak. "Ha..ni kenapa ni?" Hyejung menunjuk lebam ditulang pipi April.

"T-taehyung yang cari pasal..! Dia letak tikus dalam beg aku!" April membela diri. "Ek eleh! Mane kau tau aku yang buat!?" Taehyung backfired. "Aku nampak lah!" April turut menengking. "Haihh..korang ni kan..tak penat ke gaduh tiap-tiap hari? Ni nasib baik aku datang sekolah.. 4 hari sebelum ni? Entah berapa banyak barang korang lingkupkan.." Hyejung mengeluh. Semua disitu terdiam.

Wow. Adakah Hyejung meminta agar mereka berhenti bergaduh? Miracle. Selalunya dia yang paling suka bergaduh.

"Aku dah penat la..Jom balik kelas." Hyejung berjalan masuk kekelas, meninggalkan yang lain dibelakang.

"Weyh Seojung..Hyejung accident ke? Ke dia terhantuk kat mana-mana?" Jin berbisik kepada Seojung. "Entah..ehh! Dah la..jom!" Seojung menyeret April apabila melihat sang adik cuba menampar Taehyung disaat si rambut oren leka.

S K I P

Cafe

"Hyejung unnie.. unnie sure ke nak stop bermusuh dengan BTS?" Soal Cherry semasa mereka menikmati makanan ditempat biasa. "Hmm.." hanya gumaman yang didapatnya.

"Cuba kau bagi 3 sebab.. kenapa mesti kita stop bermusuh and mengalah dulu?" Haera memandang Hyejung serius. "Satu..aku dah janji dengan Seungcheol Oppa yang aku takkan bergaduh lagi.. Dua, aku dah penat bertumbuk and bermusuh dengan dorang... lastly, aku dah tak boleh berlawan lagi dah.." Hyejung kembali melahap Pizza miliknya setelah selesai berbicara.

"Ehh.. jap..jap.. kau cakap apa? Tak boleh nak berlawan lagi dah? Kenapa?" Lexy menyoal. "Hmm..aku nak berbaik dengan dorang before sekolah habes.." Hyejung memandang kawan-kawannya sambil tersenyum tipis. "Tapi..kenapa? Tahun depan kan kita still jumpa dorang?" Sooyeon menaikkan keningnya.

Pening pula kepalanya memikirkan maksud tersirat si Unnie itu.

"Yeah..korang yang akan jumpa dorang..aku tak...




































Sebab aku akan pindah ke New York tahun depan.. aku akan ikut abang aku pergi sana.."

"Mwo!?"

-tbc-

Sweet Enemy ♡Where stories live. Discover now