7. i'll wait

935 66 11
                                    

Super lang hoofdstuk!!!!!

P.O.V Blake

'Mam je snapt het niet!' 'OHW IK SNAP HET HELEMAAL'. 'MAM'. 'JE HEBT MAKKELIJK EEN MATE IK HAD EEN HEEL GEVECHT VOOR DAT IK ER ÉÉN ECHT VOOR ME ZELF HAD!!' daar gaan we weer. De preek met je mate is bezonder, sommige hebben vinden hun zielsverwant nooit, andere hebben veel meegemaakt voordat ze elkaar hadden. Mijn moeder is woedend en dat maakt mij ook boos. Ik wil helemaal geen mate. Ik wil me niet claimen aan een vrouw die ik niet eens KEN!! En nog een andere reden. 'Wees eens reëel'. Houd je mond. 'heb geen mond'. HOUD NU OP!!! verstandig houd hij zijn mond. Dankje zake. 'DAT ARME KIND!' 'MAM, IK DENK OOK EENS AAN MEZELF!!' 'JA JE DENKT AAN JE ZELF MAAR NIET AAN DE PACK ZE HEBBEN EEN LUNA NODIG!!' dat deed pijn, dat deed echt pijn. Ik weet dat Mijn pack het nodig heeft, ik wil ook alles voor mijn pack doen het is alleen......

Ik sla mijn vuist in de muur en ren naar boven, mijn kamer in. Ik ben woedend.

P.O.V Selené

Ik zit in het packhuis samen met béta en zijn mate. Hij heeft ons eerst even naar binnen gebracht. 'Ehm hoe heten jullie?' 'Ik ben Shane' zegt de béta. 'Ik ben Valery'. Ik glimlach verdrietig. 'Jij?'zeggen ze tegelijk. 'Selené'. 'Wil je wat drinken?' Vraagt hij. 'Ja lekker'. Shane pakt een glas en schenkt er drinken in. 'Hatjoe-ik-hatjoe-wil-hatjoe-ook-hatjoe'. Hij glimlacht lichtjes en geeft Valery ook wat drinken. 'Bedankt' zeggen we allebei. 'Kunnen jullie je vermaken? Ik moet nog wat dingen regelen' zegt Shane waarna hij wegloopt. 'Misschien kunnen we een film kijken?' Stelt Valery voor. 'Zou leuk zijn'. 'Meid je moet vergeten wat er net is gebeurt. Kom'. Ze pakt mijn hand en sleurt me naar boven en trekt me een kamer in.

'Ehm mogen we hier wel zijn?' 'Geen idee'. Volgensmij is het een logeer kamer. Valery pakt de afstand en zet een film aan. 'Welke film is dit?' 'Een oorlogs film'. 'Okay'. We gaan op het bed liggen dat voor de tv staat. De kast staat rechts aan de muur naast de tv. Naast het bed staan aan allebei de kanten een nachtkastje. Aan de linkerkant is de deur die als je tegen de muur aankijkt rechts staat op en er is nog een balkon aan de linker kant vanaf het bed gezien.

Onder de film Letten we allebij niet echt op. Ik zit met mijn gedachten heel ergens anders. Waarom rende mijn mate weg? Waarom wouw hij mij afwijzen? Waarom gaf hij geen antwoord. Heeft hij er een reden voor. Heb ik iets verkeerd gedaan. Heeft hij me naar een cel gebracht? Wie is hij eigenlijk. Wat zou zijn lievelings kleur zijn? Welke rang heeft hij? Hoe heet hij eigenlijk? Hoe zou hij zijn. Is mijn mate aardig, lief, spontaan, hulpvaardig? Of is hij juist irritant, niet rechtvaardig, egoïstisch, arrogant, asociaal? Zou hij mij ooit leuk vinden?

Ik word uit mijn gedachten gerukt door Valery. 'Ik weet dat je baalt en er niks van snapt maar je moet er niet de hele tijd aan denken. Jongens zijn soms echt onbegrijpelijk maar dat zijn wij meisjes ook'. 'Ik ben bang'. Ze kijkt me niet begrijpend aan. 'Bang dat hij me niet leuk vind. Bang dat hij me niet mag. Bang dat hij me alsnog af wijst'. 'Ik weet niet of het helpt maar als hij dat doet heeft hij mij op zijn schouders. Dan krijgt hij zoveel problemen' ze grijnst en vrijft in haar handen. Ik glimlach lichtjes. 'Dankje'.

'MAM!' word er van af beneden geschreeuwd. 2 personen zitten tegen elkaar te schreeuwen Mijn hart maakt een sprongetje. Mate. Iemand stormt hard de trap op. Een deur word hard dicht geslagen. Door het hele huis hoor je allemaal geluid. Het lijkt wel alsof iemand wil opruimen door alles te slopen. En dan ook letterlijk alles. Ik kijk Valery aan. 'Ik ga kijken' zeg ik als het na een tijdje stil is geworden. 'Zeker?' Ik knik.

Ruikend loop ik de richting waar mijn mate zou moeten zitten. Ik moet nog een verdieping omhoog. Het is de derde verdieping. Het is een gang met aan het eind een deur waar de geur vandaan komt. Ik doe deurklink voorzichtig omlaag niet wetend wat mij te wachten staat. Als de deur open doe en naar binnen ga kijk is alles kapot. Geen één dingetje is heel. Zelfs de inloop kast is kapot. Ik heb geen idee hoe de kamer er uit zou zien zonder deze puinhoop. De kleuren zijn wel modern.

Mijn mate zit tegen de muur aan. Zijn ogen zijn rood en hij kijkt naar beneden. Tot mijn verbazing zie ik een dingetje heel staan in zijn kamer. MIJN GITAAR. Wacht.... Hij heeft alles vernield behalve mijn gitaar. Ik ga schuin tegenover hem zitten. Hij zegt niks en beweegt ook niet. 'Sorry' begin ik. Geen idee wat ik verkeerd doe. Het moet toch iets zijn?? 'Ben ik zo erg?' Tranen komen in mijn ogen. Het blijft Stil. 'Ik weet niet wat ik fout doe of fout heb gedaan' Ik blijf even stil voordat ik verder ga. 'Dit klinkt heel dom maar je bent de gene voor me. Ik houd van je zonder dat ik je ken. Als het jouw gelukkig maakt kan je me nu afwijzen' een traan gaat over mijn wang. Nu kijkt hij op en schud zijn hoofd. 'Ik ben bang'. Ik kijk hem recht in de ogen aan. Hij is bang?! Bang?! Mijn mate is bang!!!

Ja ik ben ook bang. Bang hoe Dit zou zijn. Ik heb nog nooit een mate gehad. Ook wel logisch want de meeste krijgen er maar één. 'Ik ook'. 'Ik heb tijd nodig' zegt hij. Ik kijk na mijn gitaar en pak hem op. Hij kijkt me raar aan. Ik begin te spelen op me gitaar de intro.

'Little do you know. How i'm breaking while you fall asleep.
Little do you know i'm still haunted by the memories.
Little do you know i'm trying to pick myself up piece by piece.
Little do you know i need a little more time' begin ik te zingen. Hij glimlacht lichtjes terwijl ik verder zing. Hij begint ook te zingen. Zijn stem is zoo mooi!!

'I'll wait, i'll wait. I love you like you've Never felt the pain, i'll wait. I promise you don't have to be afraid, i'll wait. The love is here and here to Stay, so lay your head on me'.

Het refrein zingen we samen en het klinkt echt mooi al zeg ik het zelf. We kijken elkaar recht in de ogen aan als we samen zingen. Dit moment zal ik nooit vergeten.

'I'll wait, just wait i love you like i've never felt de pain, Just wait. I love you like i've Never been afraid, just wait. Our love is here and here to stay, so lay your head on me'.

Zo maken we samen het hele liedje af. Als we klaar zijn fluister ik 'i'll wait'. Hij glimlacht lichtjes. Ik neem me gitaar mee en wil weg lopen maar hij roept me terug. 'Hoe heet je?' Ik draai me om en glimlach. 'Selené'. 'Blake'. Ik knik en loop de deur uit.

------------------------------------------------------

Yo People

Super lang hoofdstuk!! Dat komt omdat ik deze week ook weer weinig tijd heb om te schrijven. Aan het eind van de week/in het weekend ook want ik ga logeren. Ik heb daarom geen idee of het lukt om te updaten, maar ik ga mijn best doen. Dit is ook echt een lang hoofdstuk. (Voor mij doen dan😂). Ik hoop dat jullie leuk weekend hebben gehad. Laters.

Sira
















I hope you like it

WolfmusicWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu