Bab 15

4.8K 328 23
                                    

"Dia ada boyfriend."

Pushh..Tersembur air yang aku minum.Nasib tak ada orang kat sebelah ni.Kalau tak kesian orang tu basah kena sembur.

Macam pernah aku kenal situasi seperti ini.

"Eh kau ni biar betul?Alfian tu aku tengok baik orangnya.Takkan lah nafsu berhaluan kiri pula kot."

Luna bukan nya apa.Tak boleh percaya sangat dengan budak ni.Hari tu Luna ni pernah syak yang Alfian tu gangster.Hailah.Budak ni.

Imaginasi melangit.Eh em aku pun sama.Hahaha.

"Ish kau ni.Betul lah.Aku nampak kot dengan mata aku sendiri.Dah lah aku nak pergi tandas jap."

Mata aku hanya mengiringi langkah Luna sehingga kelibat dia hilang disebalik dinding.Aku kacau minuman aku yang aisnya makin mencair.Haih.Lambat lagi ke makanan ni nak sampai.

'Ting'

Notifikasi telefon aku berbunyi menandakan ada mesej masuk.

Baru aku nak buka phone tiba-tiba ada seseorang berdiri di hadapan meja aku.

Aku tergamam.

Aku tergamam tengok baju kemeja yang terdapat kesan air yang aku tak tahu air apa.Tapi,yang pasti air yang tidak bersih bila aku ada hidu bau yang tidak menyenangkan.

"Kau kena tolong aku Bella!"

Macam mana budak ni boleh sampai kat sini ni?Bukan ke dia baru mesej aku tadi?

"Tolong apa?"soal aku.

"Kau kena tolong aku jugak walau macam mana sekalipun.Tolong aku eh?"

"Masalah nya,aku nak aku tolong buat apa?"

"Tolong,please!"

Bump!Aku hentak meja.

"Kau ni kan dari tadi tolong aku tolong aku.Bagitahu jelah.Sebelum tu,aku nak tanya kau baru lepas berkubang dalam lumpur ke acamner?Atas bawah basah."

Dah lah datang tak ada salam.Mari mari mintak tolong.Sebiji macam kekasih dia.

Alfian tengok aku dengan muka seposen dia.

"Ada orang langgar lopak air tadi.Lepastu,aku kena simbah air mop makcik mana entah.Em,tu lah cerita dia."

Aku pandang Alfian yang selamba minum air Luna.Dah separuh dah dia minum.

Mengamuk minah tu aku tak tahu.

"Aku nak kau tolong aku pujuk Luna.Kata dekat dia yang apa yang dia nampak tu tak betul."

''Kau curang bebetul ke weh!?"

"Ish,mana ada!Meh aku nak cerita.Macam ni,ada dua hari lepas,aku duduk dekat rumah tengok barbie.Ye lah.Sekarang kan musim cuti sekolah,so nak tak nak terpaksa ku relakan je lah nonton cerita barbie yang babi itu.Tengah-tengah aku syok kira bulu ayam,ada orang datang.Aku pun buka lah pintu.Rupa-rupanya member aku.Member aku ni pulak jenis miang-miang berbulu sikit.Datang-datang peluk aku.Maklumlah kan baru lepas kena reject.Broken lah member.At then dan-dan pulak aku terpijak remote control dan yang tahi nya aku dengan member aku tu jatuh atas sofa.DAN YANG KLISHE NYA,LUNA PULA NAMPAK ADEGAN TAK BERAPA NAK SENONOH TU!!!DAN-DAN PULA DIA NAK MARI HANTAR KARIPAP MASA TU."

"Oooo..Macam tu rupanya."

"Habis tu kau nak macam mana!?"marah Alfian.Touching pula mamat ni.

"Nasib baik Luna yang nampak.Kalau pegawai pencegah maksiat yang tengok,terpaksalah kau dengan member kau tu nikah."

''Bongok.Member aku tu lelakilah."

Tahu sebab Luna sebut boyfriend bukan girlfriend.Ahaha.Gurau sikit tak boleh mamat ni.Hailah.

"Takpe lah nanti aku try lah tolong pujuk Luna kau tu."

"Haih.Thank you Bella."

"Eh tapi kan asal kau tak pujuk dia guna manga?Kan biasa kau suka belanja dia manga yang harga dia beratus-ratus tu?"

Tu pun aku nak ajar juga ke?

"Em,sayang.Siapa ni?"

Kami berdua berpaling belakang.Terkedu aku melihat gerangan yang tiba-tiba terpacak depan aku.Tengok muka dia tengah tersenyum manis tu buat aku rasa seram pun ada.

Memang hari ni hari aku terkejut agaknya.Tadi terkejut dengan Alfian ni suami aku pula.Tak kerja ke suami aku ni?

"A..abang?Buat apa dekat sini?"soal Bella.

"Tadi abang ada jumpa clie..."

"Abang kau ke ni Bella?Asal nampak macam lain?"

Belum sempat Noah menghabiskan ayatnya Alfian memotong.Dengan muka tak bersalah nya.
 
Selamba Alfian menyedut minuman Luna sampai habis.Mata nya agak berkerut ketika memandang Noah.

Sama bengong dengan kekasih dia ni.Bagai pinang dibelah dua sangat.Sesuai sangat.

"Saya suami dia."garau suara Noah berkata.Agak possessives kedengaran suara nya itu.

Emm.I like.Hahahaha.

"Oh ye ke?Tapi asal panggil abang?"soal Alfian.

"Sebab saya suami dia?"berkerut dahi Noah menjawab soalan Alfian.

"Kenapa tak guna nama panggilan lain?Macam baby ke ayang ke bebucuk ke?Kang tertukar dengan abang kandung."cadang Alfian.

Eh betul lah Alfian ni berkongsi sel otak yang sama dengan Luna.Luna ni satu mana dia pergi?Pergi tandas dekat Itali ke?Lama betul dia bertapa dalam tandas.

Ke bidet toilet tercabut?

Tiba-tiba kedengaran gelak ketawa dari Noah dengan Alfian.Terpinga-pinga aku dibuat nya.

Dah kenapa diorang ni?Dah buat geng ke apa?

"Haahlah..Boleh lah aku try nanti."beritahu Noah.

Eh ni dah siap tukar kata nama tu.Macam dah betul-betul kamceng ni!

Tapi try apa?Pasang bidet toilet rumah?

"Sayanggggg."panggil Noah berderet.

"Ya?"

"Jom balik."Noah senyum misteri.

Em tetiba rasa tak sedap hati.Alfian kau ajar apa dekat ahjuicy aku ni!!

The Great SeducerWhere stories live. Discover now