Bab 16

5.5K 333 62
                                    

"Awak nak pergi mana ni?"

"Aik tadi sayang panggil abang 'abang'.Kenapa tukar jadi awak ni?"soal Noah.Matanya fokus memandu kereta di atas jalan raya.

Karang tak pasal-pasal excident.Tak ada anak lagi ni.Eh eh.

Tapi ada ke aku panggil dia abang tadi?Seingat aku tak ada pun.Mengigau agaknya suami aku ni.

"Haa nak cakap abang yang mengigau lah tu."

Uhuk.Aku hanya tersengih memandang Noah.Walaupun dia tak tengok aku.Hahah.Tertangkap lah pula.

Obvious sangat ke muka aku ni?Haih.Sempat aku jeling biceps Noah yang terbentuk disebalik kameja berlengan panjang nya itu.

Hahaha.Simp dekat suami sendiri tak apa kan?

"Tapi kita nak pergi mana?"soal aku sekali lagi.

"Kita pergi singgah dekat pejabat abang sekejap.Lepastu kita balik rumah."

Baru aku teringat yang suami aku peguam.Tak sibuk ke dia ni?Biasa nya peguam ni kan sibuk memanjang kan?

Tapi Noah ni macam relaks je.Ke sebab dia bijak sangat handle kes-kes dia?

Em tak mustahil sebab ni kan cerita wattpad.Hahaha.

Aku tunggu Noah di dalam kereta.Sempat dia pesan kat aku tadi jangan ambil gula-gula dengan stranger.Apa lah suami aku ni.

Dia ingat IQ aku ni IQ budak tadika ke?Ingat aku nak ke kalau orang bagi coklat murah-murah?Lainlah kalau orang tu bagi aku aiskrim magnum.

#hidupaiskrim
#aiskrimmahal

Tengah-tengah aku duk scroll phone tengok instagram.Tetiba aku tersepak dashboard kereta mahal Noah ini.Panjang sangat ni kaki aku ni.Hahaha.

Tangan aku yang ingin menutup dashboard yang ternganga itu terhenti apabila ternampak sekeping gambar.Aku capai gambar tersebut.

Ada dalam beberapa keping gambar..Asal tak simpan dalam album?Aku membelek gambar pertama.

Gambar Noah dengan Dr.Adrian berpakaian perempuan.

Uwow..Kontroversi ni beb.Hahaha.

Patutlah sorok dalam dashboard.

Aku belek gambar kedua pula.Gambar Noah memakai baju kameja warna putih dengan seluar slack di taman.Melihat gaya rambutnya yang agak nerd itu membuatkan dia nampak kebudak-budakkan.

Hahahaha.Comel nya laki aku ni.Snap duluan.Hahahah.

Tapi asal aku macam pernah nampak gambar ni eh?Hmmmm.

"Buat apa tu?"

Nasib baik aku tak balik gambar ni ke muka dia.Haih.Sikit lagi nak luruh jantung ni.Memang Noah ni ada niat nak jadi duda hot ke apa?

"Eh,sayang tengok gambar abang eh?Amacam?Handsome kan abang dulu?"

Mukanya dipamerkan wajah riak.Aku perhati muka dia.

"Kita pernah jumpa ke sebelum ni?"soal aku.

"Kenapa tanya soalan macam tu?"

"Hmm..Tak ada pape lah."

Noah tengok aku pelik.Dari sisi mata aku boleh agak yang dia tengah tengok aku dengan gaya 'the rock'.

"Dah lah.Jom balik.Ke nak pergi mana-mana lepas ni?"aku tukar topik.Kalau tak sampai kesudahnya kita duduk kat sini kalau aku tak bersuara.

"Pergi ke hati abang."

"Awak jangan.Saya lapar ni.Kang ada yang makan kasut saya ni kang."

"Pftt..Kelakar lah sayang ni.Pandai main-main t-YA ALLAH APA BENDA TU!"

Tercengang aku melihat Noah yang melompat keluar dari keretanya.Melihat Noah yang berlari menyorok di sebelah pintu kereta aku lagilah buat aku blur..

Ada hantu ke?Kalau betul ada hantu,berani dia tinggalkan aku duduk dalam kereta?

Kurang ajar punya suami!

"Sayang,keluar lah.Nanti Sayang kena gigit!"

"Hah?Apa yang gigit?"soal aku.

"TU TENGOK LAH TU!YA ALLAH DIA MELEKAT DEKAT SEAT AKU PULA DAH!!"

Aku memandang apa yang ditunjukkan oleh Noah.Kalau aku tak sayang suami aku ni memang aku dah hantuk kepala dia ke dinding.

Haa biar keluar berita esok 'Suami dihentak isteri ke dinding gara-gara menaikkan amarah lapar'.

Lipas je pun hek eleh.

Badan je sasa.Ada abs,ada biceps dengan veins sexy dekat lengan..Tapi bila jumpa lipas..Hampeh.

Hilang kejantanan.

Oleh sebab aku ni isteri yang maskulin dan macho,seharusnya lah aku mengambil lipas tersebut dengan tisu dan menjentik nya keluar.Berdesup Noah masuk kereta.

Siap disembur nya Ferbreeze berperisa oren ke seat nya.

"Sayang nak makan kat mana?"soal Noah.

Buat-buat macam kejadian lipas tadi tak berlaku.

Heh.

The Great SeducerWhere stories live. Discover now