Bella ikat kemas-kemas plastik sampah sebelum membuang sampah ke tong sampah di selang beberapa rumah Noah.Berpeluh lah juga aku ni berjalan petang-petang lepas asar macam ni.Sampai di rumah,aku mencari suami aku.
Haih...Mana pula suami aku ni?Sunyi je rumah ni.Tak siap lagi ke buat kerja?
Aku pergi ke ruang halaman belakang rumah.Kawasan Noah buat senaman.Manalah tahu kan kot-kot boleh tengok ehem-ehem kan.Hahahaha.
Kalau faham tu faham lah.Kalau tak faham..Buat-buat faham je lah dik oii.
Tiba-tiba...
"Nak pergi mana tu sayang oi?"tegur Noah yang sedang menyiram pokok bunga.
Terlopong Bella dibuatnya.Mana taknya dia kalau suaminya itu siram pokok bunga tak pakai baju!Astaga laki aku ni.Kalau badan dia tu macam tiang elektrik tu takpe lah juga.
Ni sekali dapat macam Captain America.Ni kalau Peah janda yang dekat kampung walid tengok ni memang hari-hari tersadai muka dia depan pagar.
Terima kasih Umi paksa Bella kahwin haritu..
"Awak buat apa ni?"
Soalku pelik.Ye lah sebab bukan ke aku dah siram pokok-pokok dia ni tadi?Berapa kali nak siram ni?
Dahlah separuh bogel.Dia tak tahu ke yang isteri dia ni ada daya imaginasi yang tinggi (dibaca liar)?
"Seducing you."Ujar Noah sambil tersengih.Nampak ada lesung pipit di pipi kanan dia.
Tu dia.Ayat-ayat miang ahjuicy dia dah keluar.Nak panggil ahjusshi tak sangup sebab laki aku ni hot.So kita panggil ahjuicy sebab em..Hahahahah.
Budak-budak bawah umur senyap ya.Haha.
Malu punya pasal aku angkat kaki nak masuk bilik.Tapi aku berpaling semula sebab dengar suara Noah memanggil.
"Eh,sayang!"
Nabella Ferra ini tidak buta lagi ya tuan-tuan dan puan-puan sekalian.Amatlah jelas dengan dua biji mata aku ni nampak yang Noah dengan sengajanya pergi pijak wayar getah paip yang dia guna tadi.
Akibatnya,habis basah badan Noah yang terdedah.Dengan isterinya sekali dia siram.
"Eh sayang!Sayang abang okey ke?"
Noah buat-buat muka terkejut.Alahai terkejut sangatlah tu kononnya.Kuat drama betul laki aku ni.
Dia cuba untuk mendapatkan isterinya yang basah kuyup.Gara-gara disiramnya tadi.Entah macam mana silapnya,kali ni kaki Noah terbelit dengan getah paip.
Haa padah buat-buat teraniaya dengan isteri.Inilah padahnya.
Padah-padah pun Noah menarik Bella agar tidak menghempap tubuh kecil nya.
Akhirnya mereka berdua jatuh ke sisi menhadap antara satu sama lain.Haa gituw.
Tangan Noah sempat menyambut kepala Bella daripada terhantuk lantai.Cekap betul tangan dia time-time macam ni.
"Sayang okey ke?"soalnya.
Bimbang juga dia melihat muka Bella yang tiba-tiba merah tu.Ke ada luka yang dia tak perasan.
"Tak.Tak okey."
"Nak pergi klinik ke?Jo.."
"Awak ni saja je kan.Buat-buat terjatuh.Buat-buat terpeleot lah.Tiba-tiba buat macam tangan lumpuh lah.Pastu siram badan acah-acah macam scene kdrama tu.Fikir hot?"bebel Bella.
Geram sebenarnya dia ni dengan Noah.Suka sangat main-main.Ingat dia tu umur budak lagi ke?Sedarlah sikit awak tu umur dah 30an pakcik!Dah layak jadi bapa budak dah.
"Dah lah..Nak bangun."
"Eh sabar dulu."Noah tarik tangan Bella agar kembali berbaring.Tapi kali ini menghadap langit petang.
"Apa lagi!?"
"Baring lah dulu.Abang minta maaf buat sayang marah.Janganlah marah abang."
Rayu Noah.Dia jeling wajah kemerahan isterinya yang mencuka.Hehe.Cute.
"Sampai bila kita nak baring macam ni?"
Soal Bella bila dia rasa macam dah lama baring atas tanah macam ni.Japgi dah nak masuk magrib.Kang keluar benda-benda yang tak diundang kang haa.
"Asal?Best apa baring macam ni."
"Best apa nya?Dah nak masuk magrib lah.Baik pergi mandi tunggu magrib.Masak ke apa ke."
Bella struggle untuk melepaskan bahu nya yang dipeluk oleh Noah.Mana aci tenaga lelaki dia nak lawan dengan tenaga perempuan macam aku ni.
Ada juga nanti aku pergi telan supplement protein dia nanti.Macho aku nanti.
"Mama,tengok tu diorang buat apa."tiba-tiba ada suara budak kecil menegur.
Terkejut aku dengan Noah.Serentak kami bangun.
Melihat akan kehadiran budak perempuan yang tiba-tiba muncul.Ke benda tu?Halah padan.
"Macam mana adik boleh masuk kat sini?"soal Noah lembut.
"Tu."
Tangan comelnya menunjukkan tangga yang menghubungkan ke laman rumah sebelah.Buka ke biasanya pintu tu berkunci eh?
"Uncle buat apa dekat aunty cantik ni tadi?"soal budak perempuan tersebut dengan innocent nya.
Serba salah pula Noah nak jawab.
"Nama adik apa?"tanya Bella.Sempat ditamparnya tangan Noah yang dari tadi melekat di bahunya.Menyukarkan pergerakkannya.
"Lisa."
Lisa?Lisa blackpink?
"Mana mama dengan papa Lisa?Mesti diorang risau cari Lisa dekat mana.Jom aunty hantarkan."
"Eh,haah lah.Mana mama Lisa eh?"
Bella berpatah balik untuk mengambil tudung yang disangkut nya pada kerusi laman tadi.
"Jom!"
Lisa bersorak gembira.Dia menyambut riang tangan Bella.Sempat dia berpaling ke belakang melihat Noah yang masih kaku di situ.
Takkan la rival dia budak kecil kot!
YOU ARE READING
The Great Seducer
RomanceBiasa nya perempuan yang goda lelaki tapi kali ni lelaki yang jadi penggoda. "Kalau awak betul-betul dah jatuh cinta dengan saya,usahalah sampai saya suka kat awak." Kemudian Noah senyum dan.... "Wife,tolong lapkan aiskrim kat dada abang." Ya Tu...