Dayenna
Ik staar naar het plafond met mijn huiswerk op mijn bureau. Het is zaterdag.Zucht...
Ik heb de energie niet om verder te gaan. En ik heb vandaag helemaal niks gedaan. Beetje hangen op de bank, slapen, eten, bezigheden met mijn telefoon, eten, slapen. Nee niet heel actief.
Ik besluit om nog even door te zetten en de laatste paar sommen af te maken. Als ik daar klaar mee ben besluit ik Kate en Maya te appen of ze zin hebben om iets leuks te gaan doen.
Ik pak mijn telefoon en zoek hun nummers op. Even twijfel ik. Moet ik dit wel doen? Het is niet alsof we al jarenlang vriendinnen zijn of zo. Wat nou als ze me raar gaan vinden?
Ik zucht van frustratie en begin met het sturen van een bericht aan Maya.Hey, met Dayenna hebben jij en Kate miss zin om naar de stad te gaan ofzo??
Nog geen minuut later krijg ik antwoord.
Ja leuk!! Kate en ik zullen je een rondleiding geven ;)!
We spreken een plaats en een tijd af en ik bel mijn pa nog even om te melden dat ik op stap ben. Ik loop naar mijn kast en kies een leuke outfit uit.
Ik besef dat ik nog niet gedoucht heb en ga de badkamer in.Sorry hoor, maar op een luie dag ga ik niet eens de moeite doen om me fatsoenlijk aan te kleden en te douchen.
Na mijn halfuur durende douche maak ik me klaar om te vertrekken.
Voor het ongeluk had ik vast wel verstand van make-up, want ik heb een tasje vol met make-up en kwastjes gevonden. Het enige wat ik nu nog weet te gebruiken is mascara en eyeliner — ook al moet ik dat eerst vijftig keer opnieuw doen voordat ik een perfecte wing heb.Ik ren de deur uit en neem de eerstvolgende taxi, want ik heb vooral geen zin om gebracht te worden met een aandachttrekkende auto.
***
Ik laat de zachte stof door mijn vingers glijden. Het groene jurkje in mijn hand is werkelijk waar prachtig, maar daar pas ik onmogelijk in. Zoiets is voor slanke dunne meisjes. Onder die categorie hoor ik niet.
"Je moet 'm proberen!" Beveelt Kate.
"Hij zal je werkelijk waar staan."
Ik bekijk het jurkje nog eens voor de zoveelste keer en besluit het toch maar te gaan passen. Maya springt, klapt in haar handen en maakt zo'n fangirl geluidje.
Wanneer ik de kleedkamer uitkom vallen de kaken van mijn nieuwe vriendinnen open.
"O. M. G!" Gilt Maya iets te enthousiast en luid.
"Je ziet er echt geweldig uit, Dayen!"
Kate knikt overtuigend haar hoofd.
"Heb je die curves van jou al gezien? You slay those skinny bitches girl!" zegt ze met een dramatische hoofdswing en een wijzende vinger.
We schieten in de lag. Ik draai me om en kijk in de spiegel. Niet slecht. Zeker niet slecht. Het jurkje zit strak om mijn lijf, maar toch comfortabel en laat alle vrouwelijke rondingen goed naar voren komen. Vooral m'n borsten. Jemig, ze zijn al groot maar door deze jurk lijken het wel twee basketballen.
Het lijkt wel alsof Kate en Maya mijn gedachten kunnen lezen."Dat trekt jongens juist aan, schat. Wees er trots op." Maya en Kate knikken tevreden.
Ik bloos.
Wanneer ik de jurk weer uitgetrokken heb lopen we naar de kassa om af te rekenen.
JE LEEST
Stille schoonheid
RomanceDayenna heeft een ongeluk gehad waardoor ze aan geheugenverlies lijdt. Als ze met haar vader meereist naar Amerika komt er aardig wat frustratie opdagen. Zodra ze daar aankomt voelt ze zich al ongemakkelijk met de leraren. Dan ontmoet ze ook nog de...