"Harini aku ajar kau basics dulu. Tak susah." Kata dia dengan lembut. Aku berdebar. Kenapa mesti senyum macam tu?
"Okay." Aku hanya menjawab sepatah, nak sembunyikan rasa happy di dada.
Sebenarnya..sejak dua hari lepas aku rasa....aku sukakan dia. But sometimes , aku rasa macam aku sukakan Jungkook. Eih entahlah! Confious aku!
"First, gerakkan kaki macam ni." Aku cuba meniru perbuatannya. Apahal susah semacam seh?
"Taktak..macamni." Jimin membetulkan kaki aku menggunakan tangannya.
Hati! Please stop melting okay! Siapa nak jadi peti ais kau hah?!
"Okay?" Jimin menyoal aku. Aku hanya mengangguk.
-
"Lepastu kau kena lock kepala dia macam ni." Jimin menunjukkan contoh dengan menggunakan aku sebagai mangsa -_- hm okay
Dan kedudukan aku dengan dia terlampau rapat.
"Tak payahlah blushing. Aku bukannya cium kau pun." Aku tersedar dari lamunan.
Puihh! Fikir aku hingin sangat ke kau cium aku? Lel
"Ok sampai sini dulu. Next kita sambung lagi."
"Okay." Aku berjalan menuju ke beg untuk mengambil botol air.
"Teman aku makan lepasni."
"Taknak." Jawab aku sepatah. Malasla nak jalan jauh-jauh. Aku sendiri tengah kebulur, rasa nak makan air tangan pakcik kfc kat rumah tu. Hoseok dah cakap dia belikan kfc.
"Suka hati kau je kata taknak?" Dia mendekati aku.
"What? Aku ada hak nak cakap taknak sebab aku taknak. And for your information , aku ada date." Jawab aku sambil tersenyum dan berlalu pergi.
-
"Hoseok ahhh....." Aku meletakkan beg di atas sofa dan berlalu ke dapur untuk 'mengecek' ayam kfc aku.
What?!!! Wtfasdfghjkl !!!!!!!!
Ayam aku takdeee !!!! Meja bersih je !!!!!!
Tak boleh jadi Hoseok ni.
"Jung Hoseok !!"
Aku mencapai henfon dan segera menelefonnya.
"Kau kat mana hah?"
"Kat luarlah. Dengan rapmon hyung. Apesal?"
"Apesal kau kata? Aku kebulur kt rumah ni! Mana kfc aku ?!" Aku bagaikan nak menangis time tu. Faham tak sedihnya tak dapat makan? Ntah ntah Hoseok habiskannn 😭😭😭
"Aku pesan tadi, makan luar kan? Pekak ke apa?" Tiba-tiba aku tersedar.
"Nanti makan kfc kat luar. Ada rapmon sekali. Jangan lupa."
Terngiang-ngiang pesanan Hoseok petang tadi. Kemudian aku tersengih sorang-sorang.
"Sory Hoseok sayang.. I lupa. Ok tunggu aii keyh, satgi aii sampai "
Aku terus berlari pergi ke restoran kfc di bandar.
Kfc tunggu , aku datang !!!!
YOU ARE READING
burger
Fanfiction-pertemuan kita bermula kerana sebijik burger. Dan akhirnya aku mula suka pada dia. tapi, satu janji yang langsung tak masuk akal memusnahkan hubungan aku dan dia termasuk kehadiran si Syaitonnirojim, Sohye. ha ending dia, kena lah stay tuned samp...