B20

441 42 2
                                    

Saera's

Jeonkookie:
Malam ni korang bertiga jumpa aku dekat Starbucks. 8:30 p.m

"Aera, cuba tengokkan fon aku, siapa yang mesej." aku menyuruh Aera memeriksa henfon aku, manalah tau ada pape penting ke.

"Jungkook mesej kau. Dia suruh kita semua jumpa dia dekat Starbucks." aku mengeluh. dia lupa ke aku still belum maafkan dia? nak apa lagi Starbucks Starbucks bagai.

"I think it's gonna be a good plan. Why not kita pergi, Saera?" sambung Aera lagi.

"Plan apa?" tanya aku pula. ei korang ni pakwe makwe sama je.

"Idk. tapi srs aku rasa ada something Jungkook nak cakap. tadi kan dia dengan mamat burger tu. ntah ntah dia dah korek something?" aku berfikir sejenak. ada betulnya cakap Aera ni.

"Haahlah weh. betul jugak. mana tau kan.." sokong Mina pula.

"Ok set, 8:30 malam okay." aku pun setuju dengan cadangan tersebut.

_

Starbucks       8:30 p.m  

Aku, Aera dan Mina mengambil tempat di sebelah cermin kaca berdekatan pintu masuk cafe tersebut. Selesai membuat pesanan, kami bertiga duduk di meja tersebut sambil menunggu Jungkook.

Aku membuka henfonku. Ada beberapa notification dari Whatsapp.

Hoseok

bila nak balik?

i have something to tell you
7:30 p.m ✅

aku lepak dengan Jungkook jap

ada benda nak buat
8:25 p.m ✅

jangan balik lambat sangat

i'm sick waiting alone
8:26 p.m ✅

just tell me tell tht youre afraid,

i wont be long la.

be a true namja pls hoseok
8:27 p.m

"Here your order." aku tersedar dari lamunan.

Hoseok ni, ego pun penakut jugak. Huh~

"Sorry, i was late." aku mendongak memandang Jungkook.

"eh dah order air eh? Thanks, Saera." aku hanya mengangguk. oh mood belum ada lagi nak jadi happy macam selalu.

"i actually have a plan for Sohye." aku memandang mukanya. So this is the plan?

"Mina, masa kau amik gambar tu, ada amik video tak?" tanya Jungkook kepada Mina.

"Takde. tapi Saera ada." Jungkook terkejut memandang aku.

"Kau pun nampak benda tu?" aku mengangguk.

"Kenapa kau tak tunjuk je video tu pada Jimin? Kau biar je dia buat kau macam orang bodoh?" balas Jungkook. marah mungkin sebab Jimin sesuka hati je tunjal kepada aku.

"Malas. aku nak tunggu masa sesuai. masa tu, barulah semuanya nampak gempak kalau aku bukak video tu." balas aku, tenang.

"Bak. nak tengok." aku menyerahkan henfon aku kepada Jungkook dan dia mula mencari video itu di dalam henfon aku.

Setelah menjumpai video tersebut, dia menekan butang 'play'. Mata semua orang tertumpu kepada video tersebut kecuali aku.

Aku melihat lihat sekeliling Starbucks tersebut. Tapi selepas itu, aku ternampak sepasang manusia yang sangat menarik perhatian aku. Disebabkan henfon aku sedang digunakan, aku mengambil henfon Jungkook dan menangkap beberapa keping gambar yang 'mesra'.

"Boleh gila aku tengok Sohye ni ." Jungkook memulangkan henfon aku.

Kemudian, aku pun memulangkan henfonnya.

"Kau buat apa dengan fon aku?" aku tersenyum.

"Nah, bukaklah gallery." Jungkook pun menghidupkan henfonnya dan membuka gallery seperti yang disuruh. Sekali lagi matanya terbeliak dan menarik perhatian Aera dan Mina untuk 'join' sekali.

"Srsly kau ni? Kat sini tadi? Mana dia mana dia?" Jungkook bangun lalu keluar dari Cafe tersebut untuk mencari Sohye.

Aku mengikut dia ke pintu depan cafe tersebut.

"Weh rileks lah, semua orang tengok kau tau tak." aku menariknya duduk semula di kerusi.

"Dia dah pergi dah. Takpayah lah cari. Janji ada satu lagi bukti dalam henfon kau." aku berkata kepada Jungkook.

"Kalau ada dalam fon aku pun buat apa?" tanya Jungkook lagi.

"Jimin takkan percaya kalau aku tunjuk gambar je dari fon aku. Tapi dia akan percaya kalau kau cakap kau yang ambik gambar ni." Jungkook mengangguk.

"So, apa plan yang awak cakap tadi?" Aera bersuara pula.

"Ha, macam ni...."

Sohye's

Aku berjalan keluar dari Starbucks bersama Namgil. Namgil adalah pengganti Jimin tapi, aku still dengan Jimin. Macam mana?

Aku berhubungan dengan Jimin dekat sekolah, tapi dekat luar aku dengan Namgil. Jimin takboleh penuhi apa yang aku nak, dan bagi apa yang aku perlu. Tapi Namgil ada semua tu. Dia tak pernah menolak apa yang aku minta. Jimin tu berkira sangat, tapi yeah aku takkan biarkan dia jatuh ke tangan Saera.

"Sayang, how's the picture?" Namgil bertanya kepada aku

"Oh i dah settle dengan Jimin. Dia dah maki teruk teruk perempuan tu." jawab aku pula.

"Oh yeke. Baguslah you ni, senang je cakap sikit Jimin tu dah percaya." Namgil mengusap lembut rambutku.

"Hahaha tulah kan. Tak sangka dia lurus sangat macam tu." aku tergelak. siapa sangka Jimin yang hot sangat kononnya tu, bodoh je sebenarnya.

"Btw, i have booked a room for us." Namgil tersenyum lagi.

"You ni, pandailah. Tau tau je apa yang i nak." aku tersenyum kepada Namgil.

"Ofc la aku tau, buah hati i kan." Namgil mencium dahiku.

Sesampai di bilik yang ditempah Namgil, aku menanggalkan kasut dan meletakkannya di tepi.

"Sayang, you know how i much i love you, till i cant even live without you, sayang." Namgil mengunci kedua belah tanganku di dinding.

"I know sayang. and i love you too till every breath of you become my live."

Namgil merapatkan dirinya dengan aku dan..

Sorry, taknak sambung. Sambunglah sendiri HAHAHA

Btw, so far how was the chapters? I am wondering haha, so can you leave a comment? Just nak tau so far so good ke so far so bad hehehe

burgerWhere stories live. Discover now