Hoseok's
dari atas katil , aku memerhati saera yang nyenyak tidur di ataa sofa berselimutkan sweater bulu bulu nya. aku mengaku , sebagai abang aku tak setabah dia hadapi dugaan yang sering dia hadapi .
tak macam aku , aku lebih lemah dari dia . walaupun aku adalah seorang lelaki . betullah kata orang , lelaki memang secara fizikalnya adalah lebih kuat berbanding perempuan . tapi , dari segi mental , rohani dan kudrat , memang seorang lelaki tak mampi mengatasi ketabahan kudrat seorang perempuan .
sebab tu , aku sangat sangat hargai mama dan saera , dua orang perempuan yang sangat aku sayang dalam dunia ni . tak ada lain yang mampu gantikan diorang , walaupun isteri aku sendiri nanti .
" hoseok hyung ?"
aku memandang ke arah pintu
" aik ? kenapa datang ?" aku tersenyum ke arah nya
" saja nak lawat kau . kenapa ? tak boleh ke ? eh siapa tu ?" aku memandang ke arah yang ditunjukkan jimin .
" saera lah , siapa lagi " jawab aku
" buat apa dia kat sini ?" haih jimin ni nak kata bodoh , pandai sebenarnya .
" jaga akulah , dia kan adik aku "
" oooooo , kau ok tak ni hyung ?" tanya dia lagi
" dah , ok sikit la dari awal tadi "
" oh . hyung , kau dah cakap dengan dia ?" tanya dia lagi
" cakap apa ?" tanya aku semula
" pasal aku dengan sohye " aku mengangguk . walaupun jimin menunjukkan reaksi gembira , tapi aku tau jauh di sudut hati dia rasa bersalah bertimbun timbun mengalahkan klcc
" oklah hyung , esok aku datang lagi . ni ada makanan sikit , omma aku kirim " aku melihat jimin meletakkan bekas makanan di meja bersebelahan katil aku
" thanks to your mom " dia mengangguk dan berlalu pergi
aku memandang ke arah saera lagi . aku janji , aku akan pastikan dia dan jimin bahagia macam yang dia harapkan .
Saera's
aku terjaga dari tidur . jam menunjukkan pukul 9.20 pagi . aku melihat ke arah katil hoseok , dia masih lagi tidur . aku menyarung selipar dan menuju ke pintu keluar .
aku menaiki lif untuk turun ke tingkat bawah . sesampainya di tingkat bawah , aku pergi tempat meletak kereta untuk balik ke rumah .
sebaik sahaja enjin kereta dihidupkan , aku memulakan perjalanan pulang ke rumah .
muzik lagu shape of you by ed sheera berkumandang menandakan panggilan masuk .
Hoseokkie is calling ..
" yes ?"
" kau pegi mana ?"
" balik jap . nak mandi . and nak ambik baju
kau "" oh okay , jangan lambat "
" orait "
aku mematikan panggilan . agak pelik bila hoseok suruh aku jangan lambat . takkan dia takut jugak ? punyalah ramai nurse lawa dia bole usha ...
_
" eh asal balik ?"
aku menoleh ke dapur .
" nak mandi dengan amik baju hoseok . korang ade pegi mana mana ke hari ni ?"
" nope . kenapa ?"
" cun , jom lah ikut aku ke hospital . bosan sorang sorang ."
" okay , kitorang siap kejap "
_
" saera " , aku mendongak memandang hoseok .
" yes ?"
" taknak berbaik dengan jimin ke ?" , aku mengeluh
" haih .. boleh tak bukak topik lain ?"
" tapi , i think he really wants to befriend again with you "
" idc " , balas aku acuh tak acuh sambil mengupas buah limau untuk hoseok
" saera , he already knew that he's wrong for everything "
" sekarang ni kenapa kau beria sangat nak aku berbaik dengan dia ?" , tanya aku seraya menghentikan perbuatan mengupas buah limau tadi
" just .. bcs i wanna see u happy again "
" i am happy with just having u , mama papa , aera and all my friends " , balas aku lagi
" u need to success in love too "
" aku boleh cari someone lagi better dari dia "
_
" aku boleh cari someone lagi better dari dia "
aku tersenyum pahit . haih kerasnya hati perempuan ..
YOU ARE READING
burger
Fanfiction-pertemuan kita bermula kerana sebijik burger. Dan akhirnya aku mula suka pada dia. tapi, satu janji yang langsung tak masuk akal memusnahkan hubungan aku dan dia termasuk kehadiran si Syaitonnirojim, Sohye. ha ending dia, kena lah stay tuned samp...