B11

407 49 1
                                    

Saera's

"Hai." Dia tersenyum ke arah aku.

"Hai, siapa ni Hoseok?" Aku menunjuk ke arah mamat yang mukanya a bit macam orang luar negara.

"Entah. Dia speaking terok tadi, yang aku paham dia cari kau. Dia sebut nama kau. Kau kenal ke?" Pantas aku menggeleng. Aku dah taknak ingat segalanya lagi, semula.

"Saera, you know me. Jangan buat-buat tak kenal, please. I need you to explain everything."

"Sorry but i don't know you, sir. " Aku melangkah ke tingkat atas.

Belum sempat kaki aku memijak tangga, tangan dia pantas menyambar pergelanganku.

"Jom kita cakap dekat taman. " aku mengalah dan hanya mengikut langkahnya.

"Jangan balik lambat!" Aku membuat sign 'ok' kepada Hoseok lalu melangkah keluar rumah.

.

"It's been a long time right?" Aku hanya memandang ke arah taman. Takde mood k nak layan.

"Saera, listen. Ada banyak sebab kenapa I had to leave you that day."

"Enough, Josh. I know everything and I don't any explanation." Dia terdiam.

"Look.. But I came here to tell you everything and I have a good news for me." Katanya teruja.

"What else?"

"I've moved here and I will be schooling and your highschool. "

Aku membeliakkan mata. What?! Gila siot. Habisla aku!

"Kenapa nak sign in masuk sekolah aku? " tanya aku dingin.

"Cause i wanna be with you. I can't bear living without you anymore. "

"Huh, sweet talker. Listen here, kalau kau tegur aku masa dekat sekolah nanti aku takkan sesekali tegur kau lagi. Anggap macam kita tak pernah jumpa pun. " aku berjalan meninggalkan dia di taman.

Melihatkan wajahnya buat aku teringat kejadian 8 tahun lalu.

"Saera ya. I'm sorry, i can't. I need to accompany my sis here. I'm truly sorry, sayang." Muka dia yang penuh penyesalan aku tatap dengan senyum yang dipaksa untuk diukir.

"Sokay, i faham. Lagipun your mom tak balik Korea lagi kan, so why not you tunggu your mom dulu baru balik kan ?" Aku tersenyum sambil memegang tangannya untuk menenangkan dia.

"Thank you so much sayang sebab you faham keadaan i. I taktau lah nak jumpa perempuan macam you dekat mane. You sorang je yang ada dalam hati I sampai bila bila." Dia memeluk aku dengan erat. Walaupun aku sangat mengharap bahawa dia akan ikut aku balik Korea, tapi mak dia lagi penting dari aku, right?

"I teman you sampai you depart ok. I rasa bersalah sangat, and already missing you so much." aku tersenyum bahagia. Walaupun dia tak dapat ikut aku, dia langsung tak tergesa-gesa tinggalkan airport dan aku, sanggup tunggu aku depart.

"I naik dulu. Jumpa you nanti ok. Bye, love" aku mencium pipi kanannya.

"okay, dear. I'll see you later. Bye, heart." Dia mencium dahi aku dan aku berlalu pergi.

4 days later..

"Saera. Tengok ni!" Hyemi menunjukkan satu page akhbar yang terkenal di Korea kepada aku.

Apa ni?

Betul ke apa yang aku nampak?

Terpampang gambar dia bersama seorang perempuan di atas katil. Should I say that, they are in naked?

Melihatkan gambar tu, luluh jantung aku sehinggakan oksigen tak dapat dipam ke seluruh badan, menyebabkan aku sukar bernafas. Paru-paru giat menjalankan tugas mengeluarkan peluh yang banyak sehinggakan aku bermandi peluh di situ juga.

.

Teringatkan kejadian tu, buat aku bertambah benci pada dia.

Joshua.

Dia lelaki korea pertama di Perth yang aku jumpa dan teman lelaki pertama aku. Tapi siapa sangka, di sebalik mulut dia yang manis berkata-kata, tersimpan ekor yang panjangnya tak terkata sehingga menyembunyikan belang harimaunya.

Sejak hari tu, aku seperti anti dengan lelaki walaupun dengan Hoseok sendiri. Aku tak benarkan dia sentuh aku walaupun waktu aku sakit, cedera. Benda ni berlanjutan sehingga 5 tahun lepas barulah aku dapat biasakan diri dengan Hoseok.

-

"Saera, Jimin ada dekat depan rumah tu. Bangunlah." Hoseok mengejut aku dari tidur. Jimin? Aku salah dengar ke nama tu? Kalau betul, nak apa lagi dia datang sini?

"Setengah jam. Nak basuh muka, gosok gigi." aku melangkah ke bilik air. Serious je Hoseok ni Jimin yang datang ni ')

-

Jimin's

"Masuklah dulu. Saera baru bangun tidur." Hoseok mempelawa aku masuk ke dalam rumah

Seketika, keadaan menjadi sangat awkward. Aku rasa, maybe Hoseok dah tau kot pasal apa yang jadi dekat sekolah.

Huh.. tujuan aku satu je datang sini, nak dengar explaination dari Saera. Betul atau tak apa yang aku nampak haritu.

-

Saera's

"Nak apa?" aku bertanya sambil kaki masih lagi melangkah menuruni anak tangga. Terasa malas dan berat nak melangkah menuju ke ruang tamu apabila muka dia terpampang di situ.

Kenapa?

Aku dah cukup muak dengan penipuan dia, cara cakap dia yang langsung dah berubah , sikit pun tak sama macam dulu.

"Kenapa resigned taekwondo?"

I guessed that.

Takkan ada benda lain yang dia nak tanya melainkan benda tu je. Why? Kenapa nak sangat aku jadi pelajar dia bukan gf dia?

"Saje. Dah bosan tengok merpati dua sejoli. Sekali sekala, aku kena terbang, bermigrasi ke tempat lain. Bukan tak boleh. Ikut suka aku lah kan, pilihan aku, cara aku, hidup aku. Even Hoseok pun tak boleh masuk campur."

Kelihatan dia agak ternganga mendengar jawapan aku. Aik takkan la still tak tahu siapa merpati dua sejoli dalam kelab tu?

Sakit mata tau tengok merpati betina yang asyik nak berkepit 24 jam dengan merpati jantan.

Perangai gedik kalahkan babi.

Babi pun tak gedik.

"Aku dah bagitau kan, selagi hutang--"

"Hutang apa lagi yang aku belum bayar pada kau? Cer cakap sikit. Aku catatlah semua hutang aku dengan kau, semua aku dah bayar. Tak ada satu pun yang tertinggal."

"Tapi kenapa mesti resigned?"

"Dah bagitau kan, saje. Nak rasa macam mana duduk dalam kelab ballet."

"Huh girlish."

"Habistu aku ni lelaki ke? Park Jimin, aku memang tak faham dengan kau. Apa lagi kau nak? Kau datang rumah aku macam ni tibatiba nak serbu je, rumah makwe kau tu dekat je. Nanti dia nampak ada je fitnah dia nak buat."

"Bila dia fitnah kau? Menurut cerita dia, kau yang selalu fitnah dia, cakap dia macam macam."

See? Belum habis cakap pun. Sahlah mamat ni kena suap habis dengan dia


burgerWhere stories live. Discover now