B14

425 47 0
                                    

"Perempuan ni , adik kawan aku . Nama sebenar tak boleh bagitau , tapi aku gelar dia S . Dia ada kisah yang tersendiri dan certain orang je yang tau . So make sure jangan bagitau orang lain pasal cerita ni , alright ?" Aku mengangguk .

Suga hyung meneruskan ceritanya . " Dia jadi takut sangat dengan lelaki , anti sangat sangat dengan lelaki sebab sorang lelaki ni pernah curang dengan dia . Diorang hampir nak kahwin , tapi tak jadi lepas kantoi . It's such a shame bagi lelaki tu . Bayangkan , betapa traumanya dia sampaikan dengan abang dia pun dia tak bertegur . Kesian tengok keadaan dia . Lepas beberapa tahun , baru dia ok dengan abang dia . But when everything is gonna be okay , datang sorang lelaki ni , yang jadi sejarah baru untuk dia . When she started to love him , dia dapat tau ada orang tak puas hati and trying to make that boy hates her . And paling sedih , orang tu adalah best friend dia sendiri . Aku kesian tengok budak perempuan tu . Dan aku rasa lepasni maybe trauma dia datang semula ." Erk lain macam je cerita hyung ni . Terasa pedas la pulak (Bak kata pepatah , siapa makan cili , terasa pedasnya)

"Aaa .. abistu budak lelaki yang dia suka tu cane , hyung ?" Masih bertanya walaupun mungkin dah dapat agak (?)

"Budak lelaki yang dia suka tu dengan bodohnya accept budak perempuan yang suka dia tu , yang tergedik gedik tu . Lagi bodoh tahap babun , sebijik sebijik cakap perempuan tu dia percaya . Geram betul aku . Ikutkan hati nak je penyek penyek muka dia yang tak berapa nak hensem tu , bajet macho je ." Ui , yang ni lagi podeh , terus terasa aku .

"Hyung , aku rasa kan .."

"Ape ?"

"Aku kenal kot budak laki yang kau nak penyek penyek ni ." Aku berkata kata dengan nada berhati hati .

"Kau kenal ? Ha baguslah , nanti tolong aku penyek penyek budak bahalol jebon tu . Eh jangan main jebon , mengamuk Jungkook nanti aku sebut nama bapak dia ." Aku tergelak . Sempat pulak dia nak berlawak adoi

"Tapi kan hyung , berdasarkan cerita kaula aku rasa maybe aku kenal dan tak silap aku budak perempuan tu dah ade pakwe baru ."

"HAHAHA siapa pakwe dia ? Budak perempuan tu tak pernah suka orang main main la . Dia bukan jenis yang cari spare part tau . Oh aku faham maksud kau . Mesti kau cakap pasal budak lelaki yang selalu berkepit dengan dia tu kan ?" Aku mengangguk . Sekali lagi Suga hyung gelakkan aku . Eh orang tua ni kang , elak makan penampo aku je ni .

"Budak tu bestfriend dia dari kecik sampai besar . Masa kecik kecik dulu selalu main sama sama , lepastu masuk high school budak lelaki tu kena pindah . Tahun ni , baru pindah sini semula ."

"Tapi tak mustahil kan kalau Jung-- I mean budak lelaki tu suka dekat dia ?"

Suga hyung tersenyum lagi . Mudah terhibur betul aku tengok orang tua ni . "Memang tak mustahil . Tapi benda tu jadi mustahil bila budak lelaki tu dah couple dengan sepupu budak perempuan S tu ." Aku terlopong . Means selama ni Jungkook tu dah couple la ? Kenapa takde sorang pun bagitau aku ?

"Jimin , kau nak aku straight to the point ke still berkias ?" Aku dah start berpeluh . Jujur is better kan even it'll hurt , kan ?

"Straight jela hyung .."

"Ok . Kita ni jadi lelaki , jangan bodoh . Kalau dah memang takdir tuhan kau tu bodoh , tapi simpan sikit biar guna untuk anak anak tapi jangan bagi banyak sangat nanti bodoh teruk susah kau . Pasal perempuan ni kena fikir dua tiga kali . Kau taktau apa Sohye tu buat belakang kau Jimin . Jangan ikut je cakap dia . Memang dia sayang kau ikhlas , tapi motif dia sebenarnya taknak bagi Saera tu bahagia . Sekarang , Saera tu demam panas sangat tapi ngada ngada nak keluar joging . Tadi aku hantarkan dia balik sebab dia pengsan . Please Jimin , aku dah anggap dia macam adik aku sendiri sebab aku rapat dengan Hoseok . Aku tak suka tengok Bangtan buat bodoh je dengan kau . Fikir betul betul . k ?"

Aku terdiam . Ya tuhan , betul ke apa yang baru aku dengar ni ? Aku memang kena siasat lebih lagi .

The next day .
Aku bersiap siap untuk mengintip Sohye . Aku kena jugak buat macam ni . Dan lagi satu , aku mintak tolong Taehyung untuk jadi photographer aku . Nasib si Tae ni tak banyak songeh .

"Saera ikut aku jap ." Aku memberi isyarat kepada Taehyung untuk mengikut mereka berdua .

"Kau jampi apa pulak dekat Jimin ? Semalam aku tau dia datang melawat kau demam . Kau saje kan ? Saje suruh dia masuk bilik kau kan ?"

"Aku ? Takde masa aku nak suruh orang yanh khianat kepercayaan aku datang rumah aku melawat aku sakit . Better kau jaga pakwe kau elok elok ok ."

-

Saera's

Entah kenapa hati aku rasa risau semacam lepas Joshua check in .

"Guys budak baru tu hensem weh maigawd ."

"Aku dengar dia masuk sini sebab nak getback dengan ex dia ."

"Serious ke ? Lawa sangat ke ex dia sampai sanggup cari sampai sini ? "

Haih cepat nya berita tersebar .

"Hye , pretty ." Masatu aku bagaikan nak tersedak melihat Joshua dengan hair style baru nya .

"Siapa kau ?" Aku membuat muka menyampah

"The one who wants to knock knock in your heart ." Oh god , please save me from this kemiangan .

"Get lose ." Aku bangun dari kerusi tapi ditahan oleh Joshua .

"Never until I got you ." Dengan beraninya , dia meninggalkan kesan bibirnya di tangan aku .

"How dare you !"

"Goodbye pretty ." Dengan selamba dia menggosok kepala aku

"Siapa tu ?"

"Takperlu tau , bukan hal kau ."

burgerWhere stories live. Discover now