B24

395 45 4
                                    

Saera's

kereta dipandu selaju yang mungkin . pada waktu ni , sikit pun pasal peraturan jalan raya langsung aku tak fikir . yang aku fikir , nak tengok hoseok je sekarang ni .

' tuhan , selamatkanlah abang aku . jebal , aku masih perlukan dia . dia je satu satunya manusia yang aku ada , abang yang aku ada selain papa dengan mama yang dekat overseas tu .'

hati aku tak putus putus berdoa supaya tuhan biarkan abang aku hidup lagi , bernyawa untuk aku . pls la , kalini je .

_

" hello ?"

" hello saera . i need u to calm down first "

" hah ? kenapa ni oppa ?"

" hoseok .. hoseok accident . ada lori langgar superbike dia masa dia otw balik dari busan . aku taktau kenapa dia pergi busan , tapi dia memang ada cakap dia nak pergi --"

" oppa srs ke ni tak main main ?"

" betul , sumpah . datang --"

" ok saera datang sekarang "

perbualan di hp tadi kembali di ingatan . lori ? mendengarkan perkataan lori sangat sangat buat aku takut . memori masa kecil kembali ke ingatan .

pernah sekali , masa aku bermain dengan hoseok di luar rumah ketika aku berumue 9 tahun dan hoseok berumur 10 tahun . aku dan dia bergaduh , dan dia dengan sesuka hati melintas jalan . masa dia melintas , ada lori yang sedang dipandu dengan kelajuan yang selamat , namun lori sebesar tu mana nak perasan hoseok sekecil tu .

dan ketika itu , dia dilanggar . aku nampak dengan mata aku sendiri . walaupun sipi sipi , tapi apa yang aku buat adalah salahkan diri aku sendiri , dan jauhkan diri dari hoseok walaupun papa dan mama tak pernah salahkan aku .

semuanya , buat aku terasa nak salahkan diri aku sendiri . sebab ego aku . sebab perasaan aku , aku sanggup ketepikan semuanya .

dulu , sikit pun aku langsung tak pernah kisah soal cinta . tapi sekarang .. cinta membutakan mata aku dari melihat perkara yang betul .

_

" saera , drive elok elok weh . emergency mcm mana sekali pun , kita kena hati hati weh ."

entah kenapa , saat tu air mata terus tumpah tanpa sebarang amaran .

" aku dah tak boleh nak fikir apa apa lagi , weh . aku cuma nak hoseok je sekarang ni ."

" ya , aku faham . tapi kalau jadi apa apa , kau nak susahkan hati hoseok pulak ke ?"

aku terdiam , berfikir sejenak . ada betulnya , tapi entah kenapa , kaki aku langsung tak nak perlahankan kelajuan kereta .

_

setelah berhempas pulas di tengah jalan raya , aku pun sampai di hospital seoul .

" ada pesakit nama jung hoseok tak ? baru check in , accident ." tanya aku , mengharap jawapan yang sepantas kilat .

" tingkat 3 , timur 5 , wad california ."

( aku hentam je tu , jangan percaya sangat )

kaki berjalan laju menuju ke arah lif dan menekan butang 4 .

setelah lif terbuka di tingkat 4 , kaki aku laju mencari arah timur 5 , dah wad california .

" oppa !" aku berlari ke arah jin .

" hoseok ?" aku bertanya kepada dia .

" doktor tengah basuh luka dia . tapi dia kena buat pembedahan ."

aku terduduk .

air mata mula mengalir dengan deras . kalini , aku maafkan kau hoseok . srs , aku main main je masa marahkan kau . janganlah tinggalkan aku , aku takde siapa siapa lagi hoseok . pls hoseok , pls

ketika aku cuba menggagahkan diri bangun , aku terdengar gelak ketawa seorang lelaki .

jungkook ?

dia boleh gelak waktu waktu macam ni ? dari wad abang aku ? lawak sangat ke tengok keadaan abang aku yang dah nak separuh mati tu ?

" srs lah aku tak boleh teruskan . srs aku cakap HAHAHAHA "

lagi ?

" ei jungkook senyaplah , orang luar boleh dengar tau . rosaklah plan kita "

apa ni ?

aku mengintai wad hoseok tetapi dihalang oleh jin .

" asal jungkook gelak macam orang gila ?"

" jap "

jin berlalu , dan masuk ke dalam wad .

" sorry , aku tak boleh HAHAHAHA "

jap jap kenapa jin gelak jugak ?

aku menerjah masuk ke dalam wad hoseok .

" apa semua ni ?"

burgerWhere stories live. Discover now