B16

404 47 0
                                    

Patutlah semua orang perati je aku. Ish aku dah taktahan tau tak, satu sekolah dah heboh kononnya aku couple dengan mat saleh ni. Pls lah guys, aku dah kena sekali and aku takkan kutip balik sampah yang aku dah buang. Walau sehensem mana pun dia, tapi aku tetap benci dia.

"Sayang, termenung apa tu?" Aku tersentak. Heol, sejak bila mamat ni kat depan aku?

"Apa lagi kau nak? Pegi balik kelas kaulah sana."

"Well, this is my classroom and you're my classmate and my girl."

Dan sekali lagi, aku menahan tangan aku dari ditepekkan ke muka hensem mamat ni.

"Ikut aku kejap." Aku menarik tangannya dan bawa dia ke satu tempat.

"Wuuuu~~~"

"Diamlah! Kecoh macam bontot ayam!" Setelah di sound, akhirnya kelas aku menjadi aman.

"Nak bawak I pegi mana ni?"

"Ok, nicelah kat sini." Aku berhenti dan melepaskan genggaman aku dari lengannya.

"Ada apa ni , sayang?"

"Josh, plis. I'm begging you. There are nothing between us anymore. You should find your new girl, not me. I'm not going to accept you again even though you have been so nice to me since you moved here. But plis, I really hope that you understand me." Aku menuturkan setiap perkataan dengan berhati-hati supaya dia tak begitu tersentak. And what i see is, he is smiling.

"Yeah I know. But i need a reason. Why?" Dia tanya aku dengan senyuman dan genggaman yang lembut pada kedua belah pergelangan tangan aku.

"Cause i have someone else. We cant deny the truth when we love someone but i cant let you to love me as we were before." Aku memandang ke lantai. Tak sanggup untuk tengok diri dia yang seperti terdesak mahukan aku. Tapi jujur aku katakan, tak pernah terlintas dalam fikiran aku untuk cintakan dia semula.

"Who's that guy?"

"Mind your own business, Josh. Dah cukup baik aku bagitau kau yang aku tak boleh cintakan kau semula. So plis, aku nak kau faham aku. You find another better girl than me okay."

"But, all i want is you. No one else."

"Josh, plis.." Aku mula menitiskan air mata. Entah kenapa, hati aku rasa sakit masa dia merayu untuk betulkan keadaan semula.

"Okay, i will. But i need something from you."

Aku mendongak dan memandang dia.

"My last farewell kiss, and then we can become a good friend." Sejurus selepas itu, bibirnya laju menangkap bibir aku sewaktu aku masih berfikir.

"This will be the first and last we kissed, Josh. I'll let you for this time.."

-

"Pegi cuci muka you sana. Malu je nanti orang tegur you nangis. I takdelah kejam sangat nak buat you nangis, but you cried on your own."
Aku menjegil dia. Sempat lagi eh kau perli perli aku.

"Taulah! But plis keep that as a secret."

"Oraite, bbygirl." Dia mencium pipi kananku lalu berlari dengan laju ke kelas.

"Joshua Hong!"

burgerWhere stories live. Discover now