Sohye's
Wow! Dunia seakan-akan berpihak pada aku masa Jimin sebut 'setuju' tadi!
Aku tau, harini akan tiba jugak..hari aku menjadi girlfriend Jimin. Satu sekolah akan hormat aku sebagai girlfriend dia..dan termasuk kau, Jung Saera. Aku tak sabar nak hebahkan berita gembira ni pada satu dunia.
"Sohye-ya." Aku menoleh ke tepi. Ohya, sejak bergaduh dengan Saera, aku duduk sebelah Mina-my bff ;)
"Ya?"
"Betul ke kau couple dengan Jimin?" Aku tersenyum.
"Cepat kau tau kan?" Jawab aku sambil tersenyum.
"Oh budak-budak junior yang minat Jimin tu tak habis-habis bercakap pasal korang. Anyway, chukkahae sebab dapat couple dengan crush kau."
"Hehe aku pun suka sangat bila dia setuju nak jadi boyfriend aku. Rasa macam dunia ni milik aku sorang." Sekali lagi aku tersengih.
Tak sabar nak bagitau pada perempuan tu.
Saera's
Kenapa sekolah harini bising sangat? Dengan blok budak-budak junior pun riuh semacam?
Ada gempa bumi ke? Eh tak, rasanya elok je dari aku jalan sampai masuk kawasan sekolah.
"Mina-yah. Ada pape jadi ke?" Aku mencuit bahu Mina yang sedang tekun membaca novel di sebelah aku. Well, tempat duduk ni dah available since syaiton tu blah pi duduk sebelah Mina.
"Hah? Ape yang jadi?"
"Takdelaa, sekolah ni riuh semacam je. Selalunya riuh macamni ade pape yang jadi. Any news yang aku tak tau maybe?"
"Hah! Tadi--"
"Jung Saera, ikut aku kejap." Percakapan Mina terhenti akibat syaitonnirojim memanggil. Keh kau nak apa, syaiton?
Aku hanya menuruti langkahnya dan dia berhenti di dalam toilet perempuan tingkatan 5 tingkat 2. Eceh, kat tingkat 3 tu ada toilet kot, rajin sangat turun tingkat 2 apesal?
"Kau nak ape?" Kelihatan mukanya tersenyum bangga. Yeah, told me ..news tu mesti pasal dia?
"Let me guess. Mesti kau ada good news nak bagitau aku kan? Any news yang patut aku ucapkan tahniah?"
"Well, bab meneka memang bagi pada kau. Semuanya tepat. Memang sekolah tengah riuh sebab aku. But can you guess a little bit more supaya nampak lebih tepat?" Dia tersengih lagi.
Nak ikut kata hati, otak atau mulut?
"Can you just go straight forward? I don't have much time to talk to a person like you, dude."
"Guess what.. I am with Jimin."
Ketika itu, jantung aku bagaikan terhenti dari menjalankan segala aktivitnya dan darah bagaikan tidak dapat disalurkan dengan baik ke setiap sistem badan, tetapi aku berjaya mengawal ekspresi muka aku, langsung tak terkejut.
"Then?" Kelihatan dia sedikit goyah dengan jawapan aku.
"Huh! Kau kan suka pada Jimin? How? Tak rasa tercabar?"
"Nak buat apa rasa tercabar dengan orang macam kau? Btw, tahniah sebab berjaya capai matlamat kau dan buat dia percaya atas penipuan kau." Aku membuka pintu toilet dan berlalu pergi.
"Aku akan pastikan kau cemburu dengan kitorang, Saera!!"
You can go to hell with you cemburu
-
"Weh aku nak duduk sebelah kau." Aku melihat Mina yang sedang mengemas barangnya.
"Janganlah weh. Kesian bff kau duduk sorang." Kata aku separuh mengejek.
"Lel takya bff sangat. Bff tahik dia la lepas dah dapat Jimin boleh suruh Jimin duduk tempat aku, eiy nyirap je dengan minah ni. Sekali aku bagi tendang, melayang sampai Paris baru kau tau." Lel minah ni kalau dah bebel nombor 1, tapi kalau dah senyap, bunyi cengkerik pun dengar.
"Sabo weh sabo. Kau tau jela ketahikkan syaiton tu." Aku menenangkan Mina apabila aku dah nampak asap-asap sedang keluar melalui telinganya seperti dalam cerita Thomas and Frien--
Ok dah jangan banyak bebel, jauh sangat dah tu
-
"Knock knock..do you wanna build a snowman?.." Aku menggosok mata. Siapakah gerangan yang berani mengganggu waktu beradu beta? Eeiy pantang tujuh keturunan aku manusia yang kacau aku tidur ni eiyy
"Apenakapekausapejangankacauakunaktidola"
"Lek lah, aku nak bagitau. Sekarang waktu dah balik. Boleh balik sambung tido kat rumah." Aku membuka mata seluas yang mungkin. Siapakah itu?
Dia berjalan membelakangi aku.
Aku terus mengemas beg dan berjalan keluar dari kelas.
-
"Saera!" Aku menoleh ke belakang. Eik? Rasanya macam dah kosong sekolah tadi.
"Dari mana kau muncul?"
"Toilet." Ohye, lupa. Satu-satunya tempat yang tak mungkin aku akan jejak ke dalamnya. Bukan apa, bau kalau harum takpe..sekali lalu depan dia boleh masuk ward sebulan meh
"Asal keluar lambat?" Aku tersengih. Jungkook ni mcm tak kenal pulee
"Aku tertido.." Sekali lagi tersengih
"Hoseok ada call. Katanya ada orang cari kau." Dahi berkerut. Siapakah gerangan yang mencari aku?
"Eh jap. Yang kau ni jalan sekali dengan aku kenape? Rumah kau bukan ikut sini kan?"
"Eh lupe pule saya. Keh chaw!"
-
"Hoseok-ah siapa yang dat--"
Omg
YOU ARE READING
burger
Fanfiction-pertemuan kita bermula kerana sebijik burger. Dan akhirnya aku mula suka pada dia. tapi, satu janji yang langsung tak masuk akal memusnahkan hubungan aku dan dia termasuk kehadiran si Syaitonnirojim, Sohye. ha ending dia, kena lah stay tuned samp...