De volgende morgen waren de gangen van huize anubis leeg en stil. Iedereen zat op zijn kamer, zijn of haar spullen in te pakken.
Fabian was al klaar en zat met zijn koffers in de woonkamer. Hij piekerde, Hij moest nienke de waarheid vertellen maar wat zou ze zeggen? Zou ze mee gaan met hem of zou ze bij Amber, Appie en de rest blijven? Als hij kon kiezen wist hij het wel.
"Wat moet ik toch doen" zei hij gefrustreerd.
"je kan niets doen, weg moeten we" zei Amber die net binnen kwam. Fabian schrok.
"slecht geweten Fabian?"
"ja, Amber, ik moet iets vertellen aan jullie en vooral aan nienke maar ik weet niet hoe"
"nou Fabian ik denk dat je het gewoon moet zeggen" zei Nienke die ook binnen kwam
"sta je daar al lang" vroeg Fabian bang
"lang genoeg om te weten dat je iets achter houdt" Fabian keek betrapt, Nienke ging zitten en Amber keek nieuwsgierig toe naar het hele gebeuren.
"wel, euhm, dat telefoontje ... was niet van oom pierre"
"Maar van je ouders"
"hoe weet je dat"
"Victor"
"ohh"
"ja dus het telefoontje kwam van je ouders" zei Amber die zich in het gesprek mengde
"ja, ze gaan verhuizen naar een andere stad en ik moet mee en omdat ze hoorden van victor dat we hier vanavond al weg gingen moet ik ook vanavond weg"
het was even stil, Nienke keek gewoon voor zich, ze wist niet goed wat ze moest zeggen. Amber deed het zelfde.
Fabian keek naar de meiden en wachte op een reactie
"Nienke" zei hij voorzichtig maar ze antwoordde niet
"mijn ouders zeiden dat je mee mocht met ons, als je wou, maar als je hier blijft begrijp ik dat voledig" Fabian stond op en liep de kamer uit.
in de gang draaide hij zich nog even om maar de meiden hadden nog niet bewogen dus hij liep verder richting zijn kamer
toen Fabian weg was draaide Amber zich naar Nienke
"wat ga je doen" vroeg ze
"bij jullie blijven" zei Nienke twijfelachtig "ben je zeker"
"nee"
"Nienke ik denk dat je mee moet met Fabian" "waarom"
"jij en Fabian horen bij elkaar en via email en sms hou je een relatie niet in stand hoor"
"ja maar jullie dan"
"ik heb ap toch"
"ja, dat wel"
"Geloof me!"
JE LEEST
Het Geheim van Het Huis Anubis (aan het bewerken)
FanfictionWat als alles voorbij lijkt en ze de club willen opheffen net wanneer Mathijs hen vertelt dat hij Anchesenamon weer heeft gezien? Wat als Nienke besluit niet meer mee te doen? In dit verhaal worden de bewoners opnieuw geconfronteerd met dingen die...