Damien? Marie? Jonas is Corvuz?
Fabian snapte er niets van, maar Nienke had gelijk. Iets klopte niet, meteen vroeg hij zich af of dit wel een goed idee was. Nienke was wel zwanger. Hanne kon hier ook helemaal niet in betrokken worden, als haar iets over kwam vergaf hij het zichzelf nooit.
Dat was het, Hanne zou naar zijn ouders gaan. Hij smste Nienke en keerde daarna terug naar de woonkamer.
Patricia kwam buitenadem de kamer in gelopen. Joyce lag op bed na te denken over wat ze nou net had gelezen.
"niet goed?" vroeg ze zacht. Patricia schudde het hoofd.
"bij jou?" ook Joyce schudde het hoofd. ze zuchtte beide.
"Sibuna dan maar!" en brachten een hand voor hun oog.
De avond verliep verder rustig. Niemand wist natuurlijk wat er gevonden was. Het enige dat ze wisten was dat ze zich moesten voorbereiden, als Fabian Hanne weg bracht moest het serieus zijn.
Een korte nacht was wat het zou worden voor de oude bewoners.
Fabian was vroeg op. Heel vroeg, hij zicht naar Victor. Die lag rustig te slapen in zijn bureau, Jonas was waarschijnlijk nog in zijn kamer. Dus Fabian greep zijn kans.
"victor?" hij schudde hem zacht, en keek regelmatig om om te zien of jonas niet tevoorschijn zou komen.
Victor werd langzaam wakker. Fabian kwam direct tot zijn vragen.
"ik zag je brief, wie is Marie? Damien? We kunnen helpen, daarom wou je ons hier toch?" Victor antwoorde niet, integendeel hij staarde maar wat voor zich uit. Fabian herhaalde zijn vraag een paar keer. Maar telkens zei Victor niets. Hij stond op en begon te zoeken tussen een stapel papieren. Fabian bleef achterom kijken. Nog steeds geen Jonas dus hij stond op en ging Victor helpen.
"Wat zoeken we? zit hier iets tussen?" vroeg hij onzeker. mompelend nam Victor 1 van de papieren en begon met een potlood erop te schrijven.
"Vlug" zei Victor en duwde het papier in Fabians handen, om hem daarna uit zijn bureau te duwen.
"vlug!" zei hij weer en sloot de deur nog voor Fabian iets kon vragen. Hij keek nog een laatste keer om, Jonas was er nog steeds niet.
Aarzelend liep hij dan maar weer de trap af. Terug naar de kamer waar Nienke en Hanne nog steeds vredig lagen te slapen. Voor het eerst keek hij naar het papier dat Victor hem gaf. Het was een telefoonnummer.
Fabian pakte snel zijn telefoon en begon het nummer in te typen. Zenuwachtig luisterde hij naar de toon.
"Hallo? Met Marie Van Swieten, met wie heb ik het genoegen?"
JE LEEST
Het Geheim van Het Huis Anubis (aan het bewerken)
FanfictionWat als alles voorbij lijkt en ze de club willen opheffen net wanneer Mathijs hen vertelt dat hij Anchesenamon weer heeft gezien? Wat als Nienke besluit niet meer mee te doen? In dit verhaal worden de bewoners opnieuw geconfronteerd met dingen die...