nienke werdt wakker van haar wekker.
"nienke, zet dat ding af" riep amber geirriteerd en gooide een kussen. nienke zette de wekker lachend uit.
vandaag gingen ze terug naar school, nu ja het was de hoge school of universiteit en voor sommigen was het werken
"amber, jij moet ook wakker worden of ga je niet mee met mij en fabian" Amber kreunde "naar waar dan"
"naar school"
"School?" Amber sprong verbaasd uit haar bed.
"ja, ik ga douchen, ik zie je beneden aan het ontbijt" nienke giechelde en liep haar kamer uit op de gang kwam ze fabian tegen die was natuurlijk dolgelukkig
"hey nienke goed geslapen" vroeg fabian lief. Nienke knikte en ze gaven elkaar snel een zoen
"ik ga me nu klaar maken, ik zie je beneden?"
"Zoals altijd" glimlachend knuffelde ze elkaar en fabian liep neuriënd verder.nienke zat aan de ontbijttafel en trudie zat iedereen geluk te wensen want vandaag was zo een grote dag voor ons, zei ze steeds opnieuw.
jeroen zat geirriteerd aan tafel en noa deed alsof ze luisterde naar Trudie, terwijl appie sliep op zijn boterham met pindakaas.
"het wordt een drukke dag vandaag he" appie sprong op "wat?" Nienke zuchtte.
jeroen stond recht en liep weg zonder nog iets te zeggen. Noa riep hem nog vragend na maar het had geen zin. Hij hoorde het al niet meer. Ondertussen kwamen amber en fabian ook binnen
"hey trudie" zei fabian opgewekt, waardoor trudie weer begin met haar zegje over de grote dag.na het ontbijt wouden nienke, fabian en amber vertrekken, na nog een laatste controle of ze alles bij hadden, maar victor hield hen tegen.
"De woonkamer in jullie! Ik moet iets vertellen!" Brulde hij.
"Maar..." Protesteerde fabian "we moeten nu gaan anders komen we te laat" Maar de boze blik van Victor zorgde er voor dat ze alle 3 bijna de woonkamer in rende.
Alle andere bewoners waren ook aanwezig. Zelfs Trudie zat aan tafel.
"Goed is iedereen er?" Trudie knikte.
"Ja zeker Victor! Nou wat is het nieuws?"
"jullie moeten allemaal verhuisen, ik heb het huis voor mij alleen nodig" "wat!" riepen ze allemaal in koor. Maar Victor luisterde niet meer. Hij zei dat ze nu allemaal moesten vertrekken en beginnen zoeken naar een nieuwe verblijfplaats dus ze vertrokken met zen allen naar school en nienke dacht na. verhuizen naar waar moet ik dan ik kan niet naar mijn oma gaan.
"nienke, pas op" riep fabian en ze sprong wakker uit haar gedachten en was net ontkomen aan een vrachtwagen
"waar zat je met je gedachten" vroeg fabian die het al wel kon raden
"bij het verhuizen, ik kan nergens heen" zei nienke eenzaam.
"Je kan altijd mee met mij of amber, en anders vindt ik wel een oplossing , ik beloof het!"
"wat zou ik toch zonder julle moeten" glimlachte ze.
JE LEEST
Het Geheim van Het Huis Anubis (aan het bewerken)
Hayran KurguWat als alles voorbij lijkt en ze de club willen opheffen net wanneer Mathijs hen vertelt dat hij Anchesenamon weer heeft gezien? Wat als Nienke besluit niet meer mee te doen? In dit verhaal worden de bewoners opnieuw geconfronteerd met dingen die...