13: de reünie

400 12 9
                                    

"Patricia en Joyce, komen eten" riep Trudie. "we komen" riepen ze in koor.

"Faab, Nien, komen" riep de vader van fabian "oke, ik kom zo even mijn werk afmaken" riep fabian. "fabian, dat kan toch straks ook, toe kom naar beneden" riep nienke toen ze de trap afliep "ik kan ook geen nee zeggen tegen jou" zei fabian toen hij naast nienke stond.
"Vergeet hanne niet!"

"prinses noa, uw eten is klaar komt u naar de gezamelijke eetkamer" "maar natuurlijk Amun, ik kom zo" "astublieft, zo mag u mij niet noemen van uw vader dat weet u toch" "ja, Amun, dat weet ik".

"Jeroen, ik heb een nieuwe zaak gekregen" "Waar" riep Jeroen "Weet ik nog niet maar ik moet naar kantoor ga je mee" "Ja, ik kom zo"

"Pap mag ik gaan shoppen in de stad?"vroeg amber  "Amber je bent gisteren nog maar geweest" "nou en er is uitverkoop" "oke, oke het is al goed"

"Appie, stop met Delphi te plagen" zei ibrahim "maar oom hij begon" zei Appie. Delphi mekerde, "oh, delphi zeg dat niet"zei Ibrahim "wat zei hij dan" vroeg Appie "jongen sommige dingen kunnen beter een raadsel blijven"

"Mick, zou je niet eens opzoek gaan naar werk" zei micks vader "Later, ik ben aan het trainen" riep mick

Zo gaat het er aan toe deze dagen bij de oude anubisbewoners, ze zijn elk hun eigen weg ingeslagen, een eigen leven, zonder enig contact tot nu tot die ene brief kwam

"He, peet er is post voor ons" ze joyce "voor ons, laat zien" zei patricia "nou er is een brief voor jou en voor mij, hier is de jouwe"

"staat er een afzender op, fabian" zei nienke "nee, helemaal niets, kom maak open" zei fabian nieuwsgierig

"beste noa" zei Amun "wat officieel zeg" zei noa

"ik, de eigenaar van het huis anubis nodig je uit" las jeroen "wat een prutser is die victor toch"

"om langs te komen in het huis, wat naar het huis, maar ik ben daar al 10 jaar niet meer geweest" zei amber die ook een brief had

"ik geef namelijk een feest, oh een feestje" riep appie enthousiast

"het is voor een weekend, ik verwacht je vrijdag om 11 uur in de ochtend" las mick "oke, ga je spullen pakken want dat is morgen al" zei zijn vader

"peet, ga jij" vroeg joyce "ja, echt wel, joyce een feestje op victors kosten, een heel weekend, even weer terug in de tijd" ze patricia enthousiast "nou"
"he, komop, please"
"oke, ik ga met je mee"
"yes, trudie morgen zijn we een weekendje weg, vind je het erg"
"maar schattekes tuurlijk nie, veel plezier" "dankje trudie" riepen ze in koor

"gaan jullie" vroeg fabians moeder "nou, victor, een feestje, een heel weekend" ze fabian "misschien is hij verandert" opperde nienke "ik vind dat jullie moeten gaan dat hebben jullie verdient" zei fabians moeder. "en hanne" vroeg fabian "neem haar mee" zei zijn vader, fabian twijfelde. "fabian ruitenburg" zei nienke op een gespeelde bazige toon "wij gaan naar het huis anubis dit weekend" fabian keek haar met opgetrokken wengbrauwen aan en begon dan te lachen, nienke moest ook lachen. "dus jij denkt dat je de baas kunt spelen" zei fabian lacherig "ja" zei nienke die mee deed "weet je wat dat betekent"
"nee, wat dan"
"nou dat ik jou moet straffen"
"en hoe ga je dat doen" "zo" fabian begon nienke te kietelen,
"Oke, oke, sorry" ze nienke "ik hoor je niet" zei fabian "SORRY" "dat is beter en omdat je zo lief bent gaan we morgen naar anubis met hanne"
"echt?" "echt" nienke begon te lachen "dat is lief"
"een lieve jongen voor een lief meisjes" zei fabian "maar wel voorzichtig doen dan" "waarom"
"je weet best waarom" nienke lachte "tuurlijk weet ik waarom, beloofd" zei nienke en fabian zoende haar "euhm ik ga wel even naar de keuken" zei fabians moeder. "is goed" zei nienke "waar was ik" zei fabian "wacht ik help" en nienke gaf een klein kusje aan fabian "oh juist, daar" en ze zoenden verder.

"het huis anubis" zei noa nadenkend "we kunnen u doen overvliegen u bent er morgen als u wilt" zei Amun. "Anubis, jeroen, ... " zei noa nog steeds denkend "wat zal het zijn prinses"
"ik ga, zet het vliegtuig maar klaar Amun, hoe zou het met ze zijn"

"pap, die prutser van een victor geeft een feestje heel het weekend" riep jeroen "nou en" riep zijn vader "kan ik gaan, noa gaat daar waarschijnlijk ook zijn"
"dat meisje e, ... , goed dan" jeroen lachte "sibuna" zei hij in zijn hoofd

"pappie, feestje in anubis mag ik gaan" vroeg amber "maar amber..." zei haar vader "please..." "goed dan" "yes"

"bedankt oom, tot maandag" zei appie "dag delphi"
"hou je goed, en wees voorzichtig" zei ibrahim
"tuurlijk oom, je kent me"
"Jah ... nou je vertelt me alles"
"ja tuurlijk". appie liep naar de controlepunten van zijn vliegtuig. "delphi het huis zijn spelletjes zijn nog niet uitgespeeld, hmm, we gaan hem maandag niet terug zien, ..." zei ibrahim tegen delphi

"oke ik heb alles" zei mick "goed jongen, ga slapen het is morgen een lange dag" zei zijn vader

ze gingen allemaal slapen 1 voor 1
de volgende ochtend werd iedereen wakker de meesten vertrokken meteen naar het huis waar ze voor nog een verrasing kwamen te staan
"fabian neem jij de koffers dan bel ik ... aan?!" zei nienke "waarom val je stil" zei fabian met een rood hoofd. "de deur is open" "misschien is dit de bedoeling, kom we gaan naar binnen, hanne!" "nee, ..., het voelt niet goed"
"het is maar het huis, en als er wat gebeurt ben ik bij je" "ja dat stelt me helemaal gerust"
"bedankt hoor"
"sorry, het is lief"
"groot huis" zei hanne die er bij was komen staan "ja, dat is het hier zeker" zei nienke lachend. fabian liep achter zijn 2 meiden aan, het huis in.

"later prutser" zei jeroen tegen de taxi chauffeur. "dag meneer cornelissen" de chauffeur reedt weg naar zijn volgende bestemming. "jeroeentjeee, dat is lang geleden" riep amber. "ja ook hallo amber" zei jeroen terwijl hij wegliep. amber rende hem achterna.

Het Geheim van Het Huis Anubis (aan het bewerken)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu