Part 18♥

722 64 1
                                    

Jungkook duduk di kerusi sambil menunggu kedatangan para pelajar di dalam kelas. Jantungnya berdegub dan dia cukup panas mengingat kejadian tadi.

[Flash back..]

Jungkook sudah tidak sabar untuk berjumpa Park Shin Hye. Langkahnya terhenti bila melihat yeoja itu sedang berpelukkan dengan Taehyung.

Jungkook menghayun langkah dengan laju dan menarik tubuh Shin Hye daripada di peluk Taehyung.

"Shin Hye!!" Jungkook memandang Shin Hye dan Taehyung berganti-ganti.

"Oppa.. I can explain.. Oppa jangan lah salah faham.."

"Kau takpaya nak beroppa² sangat lah Shin Hye!!! Kau.. Kau.. Kenapa kau peluk dia?!!! Kenapa?! Kau curang di belakang aku?!! Aku percaya kau tapi ini kau buat dengan aku?!!"

"Oppa!" Shin Hye mengalirkan air mata dan menggenggam tangan Jungkook.

"Jangan buat Shin Hye macam ni.. Oppa salah! Shin Hye tak curang dengan Oppa!"

"Habis tu peluk² sakan tu ape?!! Taehyung!! Aku dah bagi amaran dekat kau kan jangan sentuh yeoja aku!!! Kau memang nak kena kan?!" Jungkook menggenggam sebuku penumbuknya.

"Salah ke kalau nak peluk yeoja kau? Dia pun macam nak je? Jadi aku bagi je lah. Takkan peluk pun kau tak kasih? Aku tak cium dia pun kan?" Taehyung tersenyum sinis. Cepat sahaja tangan Jungkook melayangkan penumbuk di wajah Taehyung. Jungkook menumbuk wajah Taehyung sehingga darah mula mengalir di bibir.

"Oppa!! Apa oppa buat ni?!" Shin Hye menolak tubuh Jungkook dan mendapatkan Taehyung yang sedang kesakitan.

"Kau pehal nak peluk namja ni?!"

"Oppa.. Shin Hye peluk dia sebab dia cakap dia nak pengsan. Sebab tu Shin Hye peluk.."

"Kau... Kau.. Apa kau cakap?!! Kau senang² je peluk namja ni?!! Kau sedar tak kau tu milik aku bukan namja ni!!! " Jungkook menumbuk meja itu dan berlalu pergi. Taehyung terpaksa lakukan begitu , kalau tidak Ji Hyeon akan cederakan Shin Hye.

[Flash back 2]

Taehyung berjalan ke arah tandas dan tiba-tiba Ji Hyeon menghalangnya sambil mengeluarkan pisau lipat.

"Apa kau nak huh?!!"

"Senang je.." Ji Hyeon ketawa penuh makna.

"Aku tau kau sayang Shin Hye kan? Kau cinta dia kan?"

"Aku dah lama buang perasaan tu lah! "

"Ye ke? *ketawa* Kau buat apa yang aku suruh kalau kau tak nak Shin Hye aku bunuh guna pisau ni.." Ji Hyeon bermain dengan pisaunya.

"Kau nak aku buat apa?! Tapi kau jangan buat macam ni kat Shin Hye!!"

"Good.. Good.. Aku nak kau pura-pura nak pengsan then buat Shin Hye peluk kau.. Lepastu Jungkook pasti akan masuk kelas Shin Hye. Buat dia marah, kalau boleh biar hubungan dorang hancur! Aku akan perati kau gerak geri kau! Awas!" Ji Hyeon tergelak besar dan berlalu pergi.

[End Flash Back 1 & 2]

Shin Hye mengeluarkan bukunya dengan lemah sambil mengesat air mata.

Taehyung memandang Shin Hye dengan penuh hiba.

Miane Park Shin Hye.

Aku taknak Ji Hyeon apa² kan kau.

Aku tak cinta kau dah, sumpah! Aku sayang kau sebagai kawan aku.

Maafkan aku Jeon JungKook..

Aku minta maaf...

Shin Hye menangis tanpa henti, Cikgu Roy Kim menghampiri meja itu.

"Gwenchana Park Shin Hye? Kalau sakit kau boleh rehat je kat bilik guru."

"Takpaya lah cikgu, aku just pening sikit je.." bohong Shin Hye.

"Jeongmal? Kalau macam tu kau rehat je lah.. Takpaya ikut sesi pembelajaran.." Shin Hye mengangguk dan menekup wajahnya lagi. Dia takut kehilangan Jungkook.

Jeon JungKook..

Aku sayang kau.. Aku cinta kau.. Tolong jangan buat aku macam ni.

_Sorryyy tak panjang.. Author nak pegi bersiap.. Nak pegi gereja.. Huhuhuhu. Nnty author update lagi ye..

_Be Continue♥

• Senior Saranghæ •Where stories live. Discover now