Shin hye meregangkan badan dan turun ke ruang tamu. Memandangkan hari ini hari Sabtu, dia ingin duduk di rumah.
Dari jauh dia terlihat eommanya sedang termenung jauh. Shin hye bergerak perlahan dan duduk sebelah eommanya.
"Gwenchana?"
"Eomma teringatkan Shimie."
"Hmmm eomma dah takya fikir pasal hari tu. Appa mana?"
"Dah jalan pegi Office."
"Kenapa Eomma takleh terima tindakan positif Shimie yek? Kira ok lah kan dia dah kahwin dengan Jin. Dia dah berubah lah eomma."
"Shin hye.. Shimie tu takkan berubah!"
"Aku taknak dengar semua tu! Dia kembar Shin hye dan dia dah berubah lah"
"Eomma takkan terima suami Shimie tu! Entah² dorang kahwin sebab Shimie dah pregnant!"
"Eomma tak baik buruk sangka kat Shimie, Shin hye tau Shimie pernah buat salah dulu sebab ikut geng tak baik apa semua tapi eomma tak boleh hukum adik macam tu. Kalau eomma bencikan Shimie, sama je eomma bencikan Shin hye" puan Dara memandang anaknya dengan mata yang penuh kemarahan.
"Kalau kau nak pertahankan adik kembar kau, baiklah buat lah. But i remind you i can't accept her husband anymore! I don't care apa kerja husband dia sekali pun!" puan Dara terus meninggalkan Shin hye yang masih dengan riaksi terkejut.
Eomma dah tak macam dulu..
[Flash Back]
Shin hye dan Shimie datang serentak di perkarangan rumah. Sudah pasti Jungkook tak sangka Shimie dan Shin hye berbaik.
"Unnie!"
"Jom masuk.. Bawa husband kau"
"Nae!" Shimie berlari anak memanggil suaminya.
"Sayang.. Suami??"
"Ha'ah Shimie dah kahwin"
"Apa reason dia kahwin tanpa pengetahuan?"
"I dont know tapi biarlah kebahagiaan dia kan" Shimie memaut lengan suaminya dengan senyuman menawan.
Jin dan Jungkook bersalam dan mereka hanya mengikut di belakang dua kembar itu. Shin hye masuk ke dalam rumah bersama dengan Shimie.
"SURPRISE!!" puan Dara dan encik Jimin sudah berada di hadapan mereka. Air mata Puan Dara mengalir melihat anaknya Shimie.
"Shimie!!" dia memeluk Shimie dengan erat.
"Bila Appa sampai?!"
"Baru je."
"Dah pindah ke?!!" Shin hye memeluk appanya. Mereka meleraikan pelukkan dan dua orang lelaki masuk ke dalam rumah. Puan Dara memandang Jin dengan penuh tanda tanya.
"Dara, siapa dua lelaki ni?" encik Jimin mengajukan soalan.
"Perkenalkan Jeon Jungkook bakal suami Shin hye.. Yangg ni aku tak tau.." Shimie menggenggam lengan eommanya.
"Dia Kim Seok Jin.. Suami Shimie"
"SUAMI??!!!!" Puan Dara menarik tangannya dari genggaman Shimie.
"Eomma.. Restui kami eomma. Miane sebab kahwin tanpa pengetahuan" Shimie terduduk layu sambil memeluk kaki eommanya.
"Apesal korang kahwin senyap² huh?!!! Eomma takde menantu selain Jungkook!! Eomma takde anak yang kahwin diam²!!"
"Miane eomma! Miane! Shimie kahwin dengan dia sebab Shimie dah jumpa kebahagiaan bila berada di samping dia! Kami kahwin bukan sebab negatif, kami nak hidup bersama ! Eomma jebal!"
YOU ARE READING
• Senior Saranghæ •
FanficPencapaian : #1 in fanfickpop Jeon Jung Kook seorang namja yang selalu menjadi rebutan yeoja dan menjadi perhatian yeoja². Mencari seseorang yang mampu membuat dirinya berusaha untuk mendapatkan sesuatu. Sesuatu itu adalah CINTA & PERASAAN. Pertemua...