Shin hye bersiap ke kolej dan mengambil pas pelajar di meja make upnya..
Shimie.. Kau kat mana.. Kenapa kau tak pulang.. Unnie risau tau tak.. Hmm..
Eomma.. Cepat sembuh yekk, Shin hye nak tau apa yang dah berlaku sebenarnya..
Shin hye menggalas begnya dan turun ke ruang tamu. Jungkook sudah sedia di luar untuk menghantar Shin hye ke kolej. Jungkook memeluk Shin hye dengan senyum yang melebar.
"Kweyopta.."
"Ehh dahlah jom hantar Shin hye pegi kolej.."
"Pulang pukul berapa?"
"Tengah hari.."
"Dah breakfast tak?" Shin hye menggeleng dan tersenyum kambing.
"Kenapa tak breakfast?"
"Takde selera, asyik terfikirkan Shimie.." Jungkook tersenyum hambar.
"Dia belum pulang ke?"
"Belum lagi.. Aku risau, kat mana lah dia pegi." Jungkook memeluk bahu Shin hye dan dikucup dahinya.
"Jom.. Kita breakfast dulu,"
"Taknaklah.. Nanti je lah Shin hye breakfast kat restaurant kolej"
"Kenapa?"
"Takut lambat lah.." Jungkook meraih tangan Shin hye.
"Kan masih awal ni.."
"Jalan selalu jammed tau tak"
"Oppa takkn benarkan sayang oppa pegi belajar dengan perut kosong. Takut lambat sangat kan? Takpe.. Breakfast tetap breakfast. Oppa pun belum makan ni.." Shin hye tersenyum nakal dan mencucuk-cucuk muscle Jungkook.
"Hendsomelah Oppa sekarang. Makin sado.. Mmmm" Jungkook sengaja melibas-libas rambutnya supaya musclenya lebih kelihatan. Jungkook tersenyum gembira melihat wajah Shin hye seperti terpukau.
"Sayang ni.. Memang suka renung oppa ke?" merah padam muka Shin hye di buatnya. Jungkook bercakap dengan nada berbisik.
"Kahwinlah dengan Oppa cepat, nanti renung muka Oppa puas-puas." Shin hye menampar kuat tangan Jungkook dan memuncungkan bibir.
"Kweyopta Jagiya!" Jungkook ketawa terkehek-kehek. Dia mencium bibir Shin hye dan memegang kedua belah pipi Shin hye.
"You are mine forever sayang. Come.." Jungkook membukakan pintu kereta dan mereka menuju ke kolej Shin hye. Sesampai sahaja Shin hye di kolej, mereka menjadi tumpuan mata pelajar.
"Oppa.. Oppa pulanglah.. Gumawo hantar Shin hye pegi kolej."
"Hekeleh sayang ni, Oppa terus pegi kolej sayang ni nak breakfast sekali dengan sayanglah di restaurant kolej. Takde alasan sayang nak cakap lambat.."
"Tapi..." Jungkook mengepit bibir Shin hye mengguna tangannya.
"Taknak ada alasan please? Lapar ni.. Oppa tau sayang taknak jadi tumpuan pelajar kat sini kan? " Shin hye mengedip kedipkan matanya dan mengangguk perlahan. Jungkook menggenggam tangan Shin hye. Mereka naik tangga untuk ke restaurant kolej dan ramai yang berbisik-bisik gedik.
Apesallah dorang tengok aku ni. No! Lebih tepat Jungkook kesayangan aku ni. Dorang ni tak pernah nampak namja kacak sado comel macam Jungkook aku ni ke?
Aku cemburu? Ha'ah memang aku cemburu! Sabar Shin hye.
Sampai sahaja mereka di restaurant kolej, mereka memesan makanan di kaunter pesanan. Mereka memilih meja berdekatan sahaja dengan kaunter itu supaya senang makanan di hantar.
YOU ARE READING
• Senior Saranghæ •
FanfictionPencapaian : #1 in fanfickpop Jeon Jung Kook seorang namja yang selalu menjadi rebutan yeoja dan menjadi perhatian yeoja². Mencari seseorang yang mampu membuat dirinya berusaha untuk mendapatkan sesuatu. Sesuatu itu adalah CINTA & PERASAAN. Pertemua...