Shin hye menyediakan sarapan untuk Jungkook dan dirinya sebelum jalan ke office. Jungkook turun dengan pakaian suit officenya, wajahnya sentiasa tegang dan tiada riaksi.
"Oppa jom makan" Jungkook duduk di meja sambil membuat muka bosan.
"Oppa.. Kalau aku ada salah, please terus terang. Jangan macam ni dengan aku, aku masih isteri kau" Jungkook tersenyum sinis.
"Takyalah kau nak oppa² bagai! Makin lama aku duduk kat dalam rumah ni makin aku rasa takde wife langsung. Ada wife tapi gatal dengan lelaki lain buat apa?" Jungkook terus berlalu pergi, Shin hye terkaku di situ. Dia memicit kepalanya yang terasa sakit.
Telephone Samsungnya berdering dan nama Kim Taehyung tertera.
"Yeobuseo.."
"Shinhye, gwenchana?" Shin hye berlagak segalanya ok walaupun hakikatnya dia rasa ingin pitam.
"Ya aku ok. Wae?"
"Mmm lama aku tak keluar dengan kau kan.. Jom?"
"Bila?"
"Kita lunch together? Lagipun hari ni aku ada photoshoot sebelah petang."
"Ok.. Kita jumpa kat caffee hari tu" panggilan di hentikan. Shin hye mengangkat beg tangannya dan masuk ke dalam perut kereta.
Taehyung melihat Iphonenya. Dia pasti Shin hye tidak ok dan dia dapat rasa Shinhye di dalam masalah.
Aku tak sedap hati ni..
Aku tak rasa dia ok..
Kenapa aku macam ni?!!
Aku patutnya gembira, apasal aku rasa janggal plus tak sedap hati ni.
Aku harap Shinhye ok. :')
Shinhye masuk office sebagai assistant peribadi kembali. Dia tak mempunyai semangat untuk bekerja atau tersenyum ceria. Chorong menepuk lengan Shinhye untuk menyedarkan dia daripada lamunan panjang.
"Kau ok ke?"
"Ha'ah.. Ok" Shinhye mengangguk dan tersenyum hambar.
"Aku faham kalau .. Kau gaduh dengan Encik Jeon. Tadi pagi pun dia takde mood je aku tengok" Shinhye tau Chorong sentiasa dapat menangkap masalah yang dia hadapi. Kini Choronglah yang mengganti tempat Song Yi.
"Kau tak boleh macam ni. Kalau kau ada masalah, kau perlu luah kat aku. Kau nak nangis? Kau nangis. Kau nak teriak? Kau teriak. Kau nak tumbuk sana sini? Kau buat. Tapi sebelum kau buat semua tu kau perlu luah kat aku. Aku tak suka tengok kau macam ni, kau tau tak yang aku rindu tengok muka kau yang ceria tu! Muka kau dah tak cantik dah, macam dugong je aku tengok" Shinhye tergelak sakan.
"Kau ni kan! Ada je yek buat aku tergelak!"
"Haaaa macam tulah! Baru cantik! Wehh kau tau tak haritu aku nampak Kim Taehyung yang artis tu! Dia cari kau weii kat office ni! Heboh tau! "
"Bila?"
"Kelmarin.. Dia kata nak secret tapi kau takde pulak" muka Shinhye kembali musam. Chorong mengeluh, dia bagai dapat menangkap apa yang dilalui Shinhye sekarang.
"Encik Jeon fikir kau ngan Taehyung ada affair kan?"
"Macam... Mana.. Kau.. Tau?"
"Dahdahlah nak sembunyikan dari aku. Aku ni ada banyak jenis kawan tau! Kau je lah kawan aku yang betul² aku rasa macam buku. Nak tau apa maksud aku? Maksud aku kau ni macam buku, orang baca je dah tau." Chorong mengeluh lagi. Shinhye menarik nafas panjang, dia perlu tabah.
YOU ARE READING
• Senior Saranghæ •
FanfictionPencapaian : #1 in fanfickpop Jeon Jung Kook seorang namja yang selalu menjadi rebutan yeoja dan menjadi perhatian yeoja². Mencari seseorang yang mampu membuat dirinya berusaha untuk mendapatkan sesuatu. Sesuatu itu adalah CINTA & PERASAAN. Pertemua...