Part 39♥

711 71 2
                                    

Sebulan Berlalu...

Akhirnya Shin hye sudah tamat belajar dan mendapat segulung ijazah daripada kolej. Kini dia ingin mencapai cita-citanya ingin menjadi seorang peguam.

Pukul 8:45 p.m.

Jungkook melangkah masuk ke dalam rumah setelah habis kerja di office. Shin hye berlari anak mendapatkan Jungkook yang kelihatan letih, dia ingin berbincang dengan suaminya dan ingin mendapat persetujuan.

"Oppa!" Shin hye memeluk lengan suaminya dan membawa Jungkook duduk di sofa.

"Oppa! Shin hye dah dapat ijazah! Hmmm kalau Shin hye apply nak jadi peguam Oppa kasih tak?" Jungkook tersenyum dan mengusap rambut isterinya.

"Oppa tak kasih.. Lebih baik sayang kerja satu office dengan oppa."

"Aku nak jadi apa kalau kerja kat tempat Oppa? "

"Sayang nak apa? Jadi secret assistant or staff?" Shin hye mencebik dan tawa Jungkook meletus.

"Kenapa ada Secret Asisstant?"

"Oppa joking jelah.. Nak ke tak nak? Oppa memang nak sangat sayang kerja dengan oppa"

"Tak nak arr.. Nanti disebabkan aku ni isteri Oppa dorang layan Shin hye lebih-lebih lepastu hormat bagai. Tak sukalah macam tu." Jungkook tersenyum.

"Sayang tak nak?" Shin hye menggeleng laju.

"Habistu nak kerja apa?"

"Kalau peguam tak boleh, oppa carikan office yang dekat² dengan oppa. "

"Sayang! Kan office oppa ada, itu office kita kan. Apesal nak kerja office lain?"

"Nak cari pengalaman lah. Kalau aku kerja tempat oppa nanti satu pengalaman pun aku tak tau."

"Takde! Oppa tak kasih!"

"Oklah, Shin hye kerja dengan oppa." Jungkook tersenyum gembira.

"Shin hye jadi pembantu peribadi oppa yek."

"Kan dah ada Chorong tu?"

"Oppa boleh je ambik 2 assistant. Tapi sayang specioul lah, ke mana je oppa pegi out station sayang ikut."

"Ishh nanti apa pula client oppa cakap nanti. Kalau dorang tau Shin hye ni isteri oppa mesti dorang cakap Shin hye ni kawal oppa nak out station apa semua"

"Jadi Shin hye nak oppa kenalkan Shin hye ni sebagai apa nanti kalau dengan client?" Shin hye berfikir lama.

"Hmmm.. Aha! CAkap je lah Shin hye ni assistant oppa tapi janganlah bagitau yang aku ni isteri oppa. Lepastu aku panggil oppa ni boss dan oppa panggil sayang ni Shin hye" Jungkook mengeluh panjang.

"Oppa tak suka macam tu"

"Wae?"

"Sayang tu isteri oppa!"

"Just dengan client je, kalau dengan staff satu office ni dah tau oppa sudah get married.. Jebal" Jungkook tersenyum hambar dan mengangguk.

"Oppa pegi mandi, sayang dah sediakan baju kat atas. Oppa nak makan apa malam ni?"

"Nak makan sayang" Jungkook tersenyum nakal.

"Ishhh janganlah nakal sangat" Shin hye tergelak kecil.

"Oppa pegi mandi cepat. Kalau tak Shin hye mandikan oppa nanti padan muka!" Jungkook tersenyum nakal sambil keningnya diangkat-angkat.

"Ok! Sayang mandikan oppa yek!" Jungkook mengangkat Shin hye bridal style.

• Senior Saranghæ •Where stories live. Discover now