Taehyung terpaksa keluar dari kelas apabila mendapat arahan dari Ji Hyeon.
Ni kalau Jungkook tau naya aku di buatnya. Aku tak nak dah makan penumbuk dia. Tapi.. Kalau aku tak ikut cakap Ji Hyeon.. Shin Hye akan mati.
Taehyung menggeleng kepalanya lalu keluar dari kelas. Dia mengikut Ji Hyeon ke belakang bangunan sekolah.
"Good acting Taehyung.. I like it.. Kelmarin acting kau memang mantap.. Aku suka.. " Ji Hyeon ketawa sendirian.
"Kau nak ape lagi Ji Hyeon?! Tak cukup ke kau nak dera hubungan dorang? Aku yang naya oleh Jungkook tau tak?! Aku dah tak nak ikut rancangan bodoh kau ni!" Ji Hyeon tersenyum sinis.
"Kau tak nak? Wahh, berani nampak? Tak sayang ke dengan Park Shin Hye kau tu?" Taehyung terdiam. Dia tidak mau merosakkan hubungan yang terjalin di antara Jungkook dan Shin Hye.
"Kau dengar sini Taehyung, kalau setiap misi yang aku suruh kau ada gagal.. Maksudnya kau gagal nak protect Shin Hye tu."
"Apa kau nak huh?!!! Babo!! Mitcheso!!"
"Kali ni aku nak kau cium Shin Hye depan Jungkook.. Aku nak Jungkook persalahkan Shin Hye bukan kau! Aku akan awasi kau.. Arraso?! Dahh pegi!!" Taehyung menggenggam sebuku penumbuknya. Namun apakan daya, dia tak mampu nak lawan demi keselamatan Shin Hye jugak.
Taehyung berlalu pergi dan terserempak Jungkook. Mereka berdua terhenti dan mata saling bertautan. Muka Jungkook selamber tapi jelas menunjukkan rasa tidak kepuashatiannya. Jungkook melanggar bahu Taehyung dan berlalu pergi.
"Jungkook..." Jungkook mengalih pandang ke belakang sambil mengangkat kening. Lidah Taehyung keluh untuk memberitahu perkara sebenar. Dia takut Shin Hye di apa-apakan.
"Akuuu. .. Shin Hye aku punya.."
Kuang aja punya mulut! Apesal celopar sangat cakap benda yang tak benar huh?!!! Babo!!
"Kau tak paya nak drama lah Taehyung.. Kau suka yeoja aku? Sedar diri, Shin Hye hanya suka aku bukan kau! Budak!" Jungkook menunjukkan riaksi marah dan berlalu pergi. Taehyung tertunduk lemah..
"Miane Jeon Jungkook, Park Shin Hye. Aku takde niat nak korang putus.. Ni bukan kehendak aku tapi Ji Hyeon. Aku mangsa keadaan je. Aku kambing hitam Ji Hyeon. Jeongmal miane" Taehyung mengeluh panjang dan mengusap belakang tengkuknya. Taehyung melangkah masuk dalam kelas dan menghampiri Shin Hye.
"Sh..shin.. Shin Hye.." Shin Hye memandang Taehyung dengan rasa sebal di hati.
"Kau marah?"
"Aku memang marah! Kau tuduh aku rela kau peluk aku kelmarin! Kau kenapa huh?! Kata takde simpan perasaan tapi nak rosakkan hubungan orang kenapa?!"
"Ni bukan apa yang aku nak Shin Hye.." Taehyung tertunduk layu.
"Takpaya nak drama lah Taehyung! Kau menyusahkan aku! Hidup aku dah nak musnah sebab kau!! Aku kehilangan Jungkook sama je macam kau buat hidup aku musnah!" Taehyung mengalirkan air matanya.
"Suka hati kau nak cakap apa.. Miane" Taehyung berganjak ke tempat duduknya. Shin Hye berjalan ke arah Taehyung dengan wajah marah.
"Maaf tak cukup buat aku bahagia Taehyung!! Kau memang tak guna!! Buat hidup aku musnah je!! Baik kau blahh dari sekolah ni!! Takde makna kau kat sekolah ni! Takde makna jugak kau classmate aku!!" Shin Hye menendang meja Taehyung, hatinya panas dek tuduhan Taehyung tentang dirinya kelmarin membuatkan hubungannya dengan Jungkook renggang.
AKu buat hidup kau musnah..
Aku memang takde guna..
Aku tak layak jadi classmate kau.
Aku tak layak sekolah kat sini..
Aku menyusahkan hidup kau..
Miane Shin Hye.. Aku sedar aku di mana.. Aku sedar aku dah buat hidup kau musnah sebab cinta.
Aku terpaksa Shin Hye. Aku cuba selamatkan hidup kau dari di bunuh.. Tapi...
Kalau itu anggapan kau tentang aku.. Miane ..
Taehyung mengangkat begnya dan datang ke arah Shin Hye.
"Aku buat semua ni ada sebab! Aku buat semua ni demi kau!" Taehyung menggalas begnya dan terus pergi. Dia pulang ke rumah tanpa pengetahuan security ataupun sesiapa.
Terkedu Shin Hye sebentar. Semua mata memandang Shin Hye dan mula berbisik-bisik. Sowon duduk di sebelah Shin Hye dan menggenggam tangan Shin Hye.
"Gwenchana?" Shin Hye hanya mengangguk lembut.
"Taehyung macam marah je tadi. Korang ok ke?"
"Tak.. Korang kenapa diam tetiba?"
"kau tak perasan ke yang kitorang diam sejak kau tengking Taehyung masa Taehyung berdiri depan meja kau? Start situ sampai sekaranf kitorang diam tau tak?"
"Aku tak perasan pun.."
"Mungkin kau terlalu marahkan Taehyung agaknye.. " Shin Hye hanya mengangguk dan kembali mendiamkan diri.
*Waktu Rehat*
Shin Hye berlari anak mendapatkan Jungkook.
"Oppa! Chengkaman!" Shin Hye menarik lengan Jungkook.
"Apa kau nak?" dingin suara itu menyapa cuping telinga Shin Hye.
"Aku nak mintak maaf.."
"Dahlah.. Pegi je lah denga Kim Taehyung kau tu .. Bahagia kan peluk namja lain?!"
"Kau dah kenapa huh?! Cemburu tu boleh tak kawal sikit!" hilang dah ayat 'Oppa & Sayang'...
"Aku cemburu sebab kau yeoja chingu aku!! KAu nak ke aku peluk yeoja lain macam yang kau buat huh?!! "
"Kau nak salahkan aku atau Taehyung sebenarnya?!"
"Korang berdua sama je!"
"Kau jangan nak samakan aku dengan dia boleh tak?!!" Jungkook tersenyum sinis.
"Kau takpaya berpura-pura baik lah!"
"KALAU KAU TAKNAK AKU, LEPASKAN AKU!! Aku tak perlukan lelaki yang cemburu melaut macam kau!! Kau dah tau aku teruk pehal tak putuskan hubungan kita huh?!!" Shin Hye mengalirkan air matanya dan berlalu pergi..
"Park Shin Hye!" Jungkook menggenggam pergelangan Shin Hye..
"Lepaslah!! Jangan jumpa aku lagi!! I hate you!!" Shin Hye berlari meninggalkan Jungkook sendirian.. Ji Hyeon yang memerhati tersenyum puas.
"Bagus jugak ye penangan Taehyung ni. Belum dia kiss dah nak berkecai hubungan dorang. Takpe Taehyung, kau memang boleh tahan. I like.." Ji Hyeon tersenyum sinis.. Gembira hatinya melihat semua ni berlaku.
"Masa aku lagi beraksi.. Wait and see Taehyung.. Belajar daru aku ." Ji Hyeon berpura-pura melintasi Jungkook dan membuat riaksi terkejut.
"Jungkook.. Gwenchana?" Ji Hyeon menyentuh wajah Jungkook dan melap air matanya. Shin Hye yang dari tadi bertapuk melihat kelakuan Ji Hyeon membuatnya tambah sakit hati..
Tolong Jungkook! Jangan dekat Ji Hyeon! Kejar lah aku! Cari aku! Pujuk aku!!
Shin Hye menangis teresak-esak lalu meninggalkan Jungkook yang sedang di temani Ji Hyeon. Hatinya sebak melihat semua itu, dia belum bersedia untuk diputuskan Jungkook dan di gantikan dengan Ji Hyeon..
ANDWAE!!!!
_Apa akan berlaku dengan hubungan mereka? Teruskan baca ff ni ye.. Hehehe..
Dnt frgt to vote '★' and comment..
_Be Continue♥
YOU ARE READING
• Senior Saranghæ •
FanfictionPencapaian : #1 in fanfickpop Jeon Jung Kook seorang namja yang selalu menjadi rebutan yeoja dan menjadi perhatian yeoja². Mencari seseorang yang mampu membuat dirinya berusaha untuk mendapatkan sesuatu. Sesuatu itu adalah CINTA & PERASAAN. Pertemua...