Part 32♥

645 47 6
                                    

Sudah 4 hari Jungkook tidak mesra seperti dulu dengan Park Shin Hye. Seperti kebiasaan Jungkook akan menjemput Shin hye waktu pagi dan menjemput pulang pada waktu tengah hari.

Jungkook mengetuk pintu rumah Puan Dara dan Shin hye membukakan pintu.

"Annyeonghaseyo Oppa" Jungkook hanya mengangguk dan masuk ke dalam rumah. Puan Dara mempersilakan Jungkook untuk makan breakfast bersama.

"Wah tak lama lagi kan korang dah nak kahwin. Tak sabar eomma nak tengok korang kahwin. Bagi cucu cepat untuk eomma" Shin hye hanya tersenyum hambar manakala Jungkook hanya menguntumkan sebaris senyuman kosong. Habis sahaja mereka breakfast, Jungkook menghantar Shin hye ke kolej.

"Oppa.. Kenapa senyap je? Masih marah kat Shin hye ke?"

"Aku rasa kita patut batalkan perkahwinan ni."

"W..wae?" Shin hye seperti di pukul-pukul mendengar ayat itu dari bibir Jungkook.

"Aku..." Shin hye memotong kata-kata Jungkook.

"Kau dah tak sayang kat aku ke? Cinta? Rindu?" Jungkook terdiam seketika dan menghembus nafas berat.

"Tak" air mata Shin hye mengalir lebat.

Apa semua ni?! Kenapa semua ni berlaku?!! Wae!!

"Kau yang nak kan?"

"Aku tak nak!" sampai sahaja di kolej Shin Hye terus turun tanpa memandang wajah Jungkook. Dia marah. Kecewa. Sedih. Sakit hati. Semua yang di rasainya sekarang amat menyiksakan dirinya.

"Miane Park Shin Hye. Aku tak maksudkan untuk buat ni dekat kau. I really love you actually."

[Throw Back]

"Kau masih marah dengan Shin hye ke?"

"Mestilah aku marah! Dia cakap aku ni dirty?! Tak layak jadi suami dia?! Dia tak fikir langsung hati aku macam mana! Dia main cakap je! Aku tak suka kena cakap sama macam lelaki buaya darat di luar sana tu!" Jungkook mendengus kecil sambil air matanya mula menitik sedikit.

"Aku nak nasihat sikitlah yek. Lebih baik kau bagi pengajaran kat Shin hye tu. Kalau tak, sampai bila pun dia akan cakap kau sama macam lelaki di luar sana!"

"Apa aku nak buat?" Jungkook mengesat air mata sambil menunggu cadangan yang keluar dari bibir Nam Joon.

"Kau pura-pura serious nak putuskan hubungan korang...
Lepastu............"

[Throw Back End]

Jungkook mengusap belakang kepalanya yang agak sakit kerana hampir semalaman dia tidak dapat melelapkan mata.

"Miane sayang... I love you so much" Jungkook menghembus nafas dan terus meluncur laju ke lebuh raya untuk ke JungShin Entertainment. Sampai sahaja di office, Chorong mengikut langkah Jungkook masuk ke dalam bilik officenya.

"Encik Jeon, sekarang encik Jeon ada mesyuarat dengan CEO Mega Entertainment. Jam 2 encik Jeon mesti ada kat office untuk interview pekerja baru. Lepastu Encik Jeon mesti tandatangan semua kontrak untuk pembuatan bangunan."

"Mega Entertainment?"

"Ha'ahh.. Encik Jeon dah lupa ke? Kontrak penting tu? Hari ni kita kena buat hubungan dengan Mega Entertainment sebab kontrak tu penting sangat untuk syarikat kita."

"Ok" Jungkook membetulkan kemejanya. Chorong mengikut langkah Jungkook masuk ke bilik mesyuarat dengan membawa fail penting. Pintu dibuka dan semua yang di dalam sana memandang Jungkook.

"I'm sorry.. I'm late. So can we start?" Jungkook senyum manis kepada semua ahli penting di Mega Entertainment yang sudah duduk menunggu.

"Annyeonghaseyo , aku Jeon Jung Kook merangkap CEO syarikat ni." mereka menepuk tangan dengan gemuru. Selepas sahaja Jungkook memperkenalkan diri, seorang gadis cantik bertubuh langsing berdiri dengan senyuman yang tidak pernah berhenti untuk tersenyum.

• Senior Saranghæ •Where stories live. Discover now