Part 42♥

551 46 1
                                    

[Flash Back]

"Mana penjenayah nye?" Jungkook memerhati sekeliling. Jungkook memandang belakang, Jennie hanya memakai bra dan spender sambil tersenyum manis.

"Apa kau nak buat ni?!" Jungkook terpaku, dia mengalih pandang. Jennie menarik badan Jungkook dan mereka bersama² jatuh atas katil. Jungkook di atasnya, mata Jungkook terbeliak plus terkejut dengan perlakuan Jennie.

"Just enjoy Jungkook" Jennie mencium bibir Jungkook dalam keadaan Jungkook di atas tubuh Jennie. Tiba-tiba...

"Ini ke ...." Air mata Shin hye mengalir. Dia lemah melihat semua itu.

"Sa... Sa.. Sayangg" Jungkook berdiri mendapatkan Shin hye. Jennie berpura² menangis.

"Shin hye! Dia nak perkosa aku tadi! Tolong aku!" Jennie menutup bodynya sambil menangis.

"Hey pempuan! Aku tak pernah buat semua ni!! Jebal.." Shin hye melangkah keluar dan Jungkook mengejarnya. Jungkook menggenggam tangan Shin hye.

"Sayang! Oppa boleh explain semua ni" Shin hye menatap wajah Jungkook. Matanya mula berkaca-kaca.

"Ceraikan aku!!" Shin hye masuk ke dalam bilik dan mengemas semuanya.

"Sayang!" Shin hye menahan texi dan berlalu pergi. Jungkook mengemas beg pakaiannya dan memecut laju ke Busan.

[End Flash Back]

Shin hye tersiksa dengan semua yang berlaku.

"Kenapa kau buat aku macam ni Jungkook, apa yang tak cukup lagi?!! Aku sayangkan kau, aku bagi kau cinta aku ! Aku.. Kau kejam Jungkook, aku tak nak semua ni berlaku." Shin hye menangis teresak-esak, dia tiada tempat mengadu. Shimie? Shin hye takkan mengadu kat kembarnya itu sebab dia taknak Shimie datang kat tempat ni.

"Kenapa kau buat aku macam ni. Dah berapa kali kau tidur dengan pempuan tu! Dah berapa kali kau kissing dengan pempuan tu!! Kenapa kau buat aku macam ni! Wae Jungkook! Wae!!!!!" Shin hye melempar batu ke dalam sungai. Dia betul-betul sakit dengan keadaan yang berlaku pada dirinya. Dia tekanan dan hatinya sudah mulai hanyut entah ke mana.


Seminggu Shin hye menghilangkan diri dan seminggu itu jugalah Jugkook kehilangan selera. Jungkook melangkah masuk ke dalam office dengan wajah dan penampilan yang tak teratur.

"Chorong"

"Ye Nam Joon?"

"Jungkook ada?"

"Ada.. Hmm kesian tengok boss macam tu. Dulu aku happy nampak dia gembira sebab ada wife dia kerja. Cakap pasal wife, Shin hye dah lama tak masuk kerja.. Dorang gaduh ke?"

"Entah aku tak tau. Kan aku yang ganti dia berurusan di Daegu ngan Jennie.. Okeyklah aku masuk dulu" Nam Joon masuk ke dalam dan melihat Jungkook.

"Jungkook" senyap. Jungkook yang duduk di kerusi office itu dari tadi membelakangi NamJoon.

"Kau tengok lah aku" diam.

"Kau kena share kat aku Jungkook. Aku tau kau ada masalah, aku takkan abaikan kau. Kau kena ingat Jungkook, setiap masalah kau akan jadi masalah aku jugak. Please," diam. Akhirnya Jungkook putar sambil matanya di pejam .

"Kenapa teruk sangat ni?! Mata tu dah macam panda dah, kau selekeh lah! Rambut pun tak terurus! Kau tak pernah macam ni Jungkook! Badan kau dah makin susut! Kau diet ke? Tak bagus diet! Nanti bini kat rumah tu marah haa. Kesian Shin hye nanti " air mata Jungkook mengalir mendengar nama itu. Matanya masih terpejam, hanya air mata menjadi peranan mengalir.

"Broo kau ada masalah dengan Shin hye kan?" diam. Nam joon mengeluh, dia kasihan melihat Jungkook sudah macam orang gelandangan je penampilan macam ni.

• Senior Saranghæ •Where stories live. Discover now