Semakin hari semakin rapat hubungan Chorong dan Shin hye. Memandangkan umur Chorong 23 tahun lebih tua darinya, dia amat menghormati Chorong dan menganggap Chorong unnienya.
Shin hye sudah mula sibuk memandangkan sudah hampir 10 bulan dia bekerja di JungShin Entertainment. Dia tidak pernah menganggap syarikat itu miliknya walaupun CEO syarikat itu adalah suaminya. Semua client JungShin Ent. tidak mengetahui status Shin hye dengan Jungkook.
Kerap sekali Shin hye melihat Jennie berkelakuan tidak senonoh membuatkan Shin hye geram dan cemburu. Semua itu disembunyikan dan di pendam sendiri. Jennie semakin besar kepala, dia kerap sekali mengajak Jungkook lunch bersama. Shin hye tidak marahkan Jungkook menerima perlawaan Jennie kerana dia tahu suaminya terpaksa.
Jungkook menonton drama korea sambil memakan pop corn. Dia terlalu sukakan drama sedih. Aduh macam pempuan dah lagaknye. Shin hye yang baru sahaja siap mandi turun mendekati Jungkook sambil tuala kecil berada di kepalanya.
"Sioknye oppa tengok drama" Jungkook tersenyum dan memberi ruang kepada Shin hye untuk menonton bersama.
"Shin hye.. Oppa nak bincang sikit dengan sayang ni" Shin hye memandang wajah Jungkook dengan penuh tanda tanya.
"Nae? Macam series je bunyi?"
"Esok oppa nak out station ke Daegu"
"Ohh takpelah. Sayang pegi kemas baju oppa yek"
"Chengkama.. Sayang tak kesah ke kalau oppa pegi dengan Jennie? Sebab dia CEO projek tu" air muka Shin hye berubah mendadak. Jungkook menyentuh tangan Shin hye.
"Sayang?"
"Oppa pegilah.."
"Jom lah ikut oppa"
"Kenapa sayang perlu ikut?" Shin hye menjawab dengan nada yang mendatar. Hatinya kini mula digamit rasa marah.
"Sayang ikutlah tak baik tau kalau oppa pegi berduaan dengan Jennie. Lagipun oppa dah ada isteri dan oppa tak nak isteri oppa bersedih. Sayang faham kan maksud oppa? Oppa tak nak dengan Jennie, oppa nak peluk Shin hye. "
"Berapa hari?"
"Lebih kurang seminggu?"
"Hmm ok sayang ikut" Shin hye terus menepis tangan Jungkook yang cuba untuk mengusap pipinya. Shin hye naik ke bilik untuk mengemaskan pakaian Jungkook dan dirinya selama seminggu. Air matanya mengalir.
Sampai bila aku nak tahan perasaan ni? Ya aku cemburu sebab dia suami aku!
Jungkook masuk ke dalam bilik, cepat² Shin hye menepis air matanya.
"Kyaa! Sayang, Gwenchana? Kenapa nangis ni?" Shin hye hanya menggeleng dan meneruskan aktiviti melipat kain. Jungkook memeluk Shin hye dari belakang dan meletakkan kepalanya di bahu itu.
"Kenapa ni? Apa yang sayang cuba sembunyikan dari Oppa?"
"Anneya. Lepaslah"
"Oppa tau isteri oppa ada sesuatu yang di sembunyikan. Cakaplah, kalau oppa ada salah oppa cuba untuk memperbaiki"
"Takde" Shin hye sudah bersikap dingin, dia tidak mampu lagi menahan sakit hati.
"Sayang.. Oppa tak nak macam ni.. Jebal" Jungkook makin mengeratkan pelukkan.
"Oppa jauhi Jennie kalau tak nak sayang jadi macam ni!" Shin hye menolak kasar tubuh Jungkook. Dia mengambil pakaiannya dan di lipatnya.
"Oppa janji" Jungkook mengusap rambutnya sehingga kusut. Dia melabuh tubuh di atas tilam bersize king itu. Setelah siap Shin hye mengemaskan pakaian untuk esok, dia terus sahaja melabuhkan tubuh di atas tilam. Dia tahu Jungkook sedang memerhatinya tetapi dia biarkan. Dia tidak mahu rasa sakit hatinya kepada Jennie, Jungkook yang mendapat tempiasnya.
YOU ARE READING
• Senior Saranghæ •
FanfictionPencapaian : #1 in fanfickpop Jeon Jung Kook seorang namja yang selalu menjadi rebutan yeoja dan menjadi perhatian yeoja². Mencari seseorang yang mampu membuat dirinya berusaha untuk mendapatkan sesuatu. Sesuatu itu adalah CINTA & PERASAAN. Pertemua...