Shin hye tidak pernah lekang menjaga suaminya. Setiap hari air matanya akan bercucuran melihat keadaan suaminya yang sedang menderita koma.
Ni semua salah kau Shin hye, cubalah kalau kau tak tinggalkan Jungkook. Aku minta maaf.
Seseorang memegang bahunya lembut, Shin hye melihat gerangan yang memegang bahunya.
"Nam joon oppa" ....
Nam joon duduk di sebelah Shin hye, mereka duduk di luar bilik Jungkook. Takut mengganggu pulak nanti.
"Aku tak rasa kau patut percaya Jennie"
"Dahlah pasal tu. Dah terang² depan mata aku, aku nak buat macam mane lagi? Entah dah berapa kali dia buat macam tu dengan Jennie" Shin hye kelihatan sangat marah, Nam joon tersenyum sinis dan mengurut kepalanya.
"Hadui. Kau masih tak boleh tangkap ke sikap Jennie tu? Dia tu obses kat suami kau, kau babo tau tak. Kalau kau sayang suami kau, kau takkan buat dia macam ni. Come on Shin hye, aku dah ceramah kau dulu pasal Minzy kan? Kau..."
"Stop Nam Joon!" Shin hye memandang wajah Nam Joon.
"It's over! Aku takkan tinggalkan Jungkook , lepas dia sembuh aku akan tinggalkan dia. Aku pasti dia akan kahwin dengan Jennie!"
"Are you sure? Sure Jungkook nak si Jennie tu? Kya babo!! Kenapa Jungkook sampai tahap ni kalau dia tak sayang kau?! Aku dah kawan lama dengan dia jadi aku kenal sikap dia!"
"Dengan istilah kau dah kenal dia lama kau nak aku percaya 100% apa yang kau cakap?" Shin hye tersenyum sinis, hatinya pedih.
"Kalau kau ade otak kau fikir lah Shin hye. Selama kau jadi isteri dia, Jungkook tak pernah ada affair dengan mana² client. Aku Kim Nam Joon bestf untill die dia ni pun tekejut tau dia dah berubah! Kau sepatutnya lebih percaya suami dari apa yang orang luar cakap! Kau tak bagipun Jungkook explain everything kan?"
"Nam joon.."
"Shut up! Just listen what i want to saying.. Just listen.. Kau tak terfikir ke kenapa Jungkook jadi teruk macam ni? Kalau betullah Jungkook tu suka kat Jennie, apesal dia tak enjoy dengan Jennie sementara kau takde? Kalau betul Jungkook sayang dan nak get married dengan Jennie, kenapa dia tak pura² je nangis lepas kau pulang? See? Fikiran Jungkook tak stabil, dia tertekan. Kau nak dia benci kat kau ke?"
"Dia takkan benci aku! Dia sayang aku!"
"Kau yakin ke? Lelaki tak semua sama macam yang pempuan fikirkan. Thats why Jungkook tak suka kau cakap dia sama je dengan lelaki di luar sana yang cuma nak punahkan hidup yeoja! Terkejut aku tau ayat kau? Jungkook tak pernah berhenti meluah dan aku lah diary akhirat dia. Kau kena ingat Shin hye, kau cukup bagus dapat Jungkook. Dia ni jenis setia dan hanya seorang je yang dia pandang." air mata Shin hye mengalir setitik demi setitik.
"Aku tak pernah nak marah kau Shin hye . Tapi buat kali ini aku kena marah kau, kalau kau tak kena macam ni selamanya kau akan tetap jadi Shin hye lama yang suka tuduh lelaki itu ini. One more.. Hmm nah.. Ni Iphone7 suami kau tertinggal kat office. Aku gerak dulu" Nam joon menyerahkan phone itu dan berlalu pergi. Shin hye menangis terhincut-hincut, pilu hatinya.
Kenangan ketika dia bertemu Jungkook di High School hingga kini bagaikan tayangan bermain di fikiran. Dia baru sedar yang Jungkook banyak tunjukkan kesungguhannya untuk menjaga cinta mereka.
Miane Jungkook!! Miane!!
Shin hye duduk di kerusi sebelah katil Jungkook. Dia mengusap rambut itu dan tersenyum manis. Senyumannya bertukar sayu dan matanya mula berkaca-kaca. Iphone7 milik Jungkook masih berada dalam genggamannya.
YOU ARE READING
• Senior Saranghæ •
FanficPencapaian : #1 in fanfickpop Jeon Jung Kook seorang namja yang selalu menjadi rebutan yeoja dan menjadi perhatian yeoja². Mencari seseorang yang mampu membuat dirinya berusaha untuk mendapatkan sesuatu. Sesuatu itu adalah CINTA & PERASAAN. Pertemua...