Dear diary ,
Aku berharap aku akan bertemu dengan lelaki idaman aku suatu hari nanti , aku percaya dia akan muncul dalam hidup aku dan aku hanya perlu menunggu.
First kiss! Mesti aku kongsi bersama dengannya.
Dia mesti mencintai aku sama sepertimana aku amat mencintainya.
Dan dia harus melindungi aku setelah kami bersama.
Aku yakin akan jumpa 'kau'. ♥
2 june 2013
Aku ketawa kecil setelah membaca isi pertama diari lamaku.
Tak sangka aku orang yang begini. Fikiranku mula melayang memikirkan hal di dalam diari itu.
Siapa dia ya? Dia-
"Yahh Chaeyoung-ah makan malam dah siap! Kamu tak dengar ke berapa kali omma panggil."
Aku tersentak. Pantas aku menutup diari dan menempatkan ia ditempat asal.
Wajah omma terjengul di daun pintu aku pandang.
"Maaf omma , chae...tak sedar" aku menggaru kepalanya yang tidak gatal.
"Dah jom turun , kita makan."
...
"Omma pasti akan merindui kamu...
Puan min , mengesat air matanya yang berguguran.
"Ma , janganla macamni Chae cuma pergi sambung belajar sahaja. Lagipun kolej tu sama dengan tempat omma bekerja kan?" Chaeyoung cuba memujuk Pn.Min
"Tapi ianya tak sama lagi , kamu akan tinggal disana.Omma akan keseorangan." Sambungnya lagi dengan airmata yang tidak henti turun.
Chaeyoung mengeluh perlahan. Tangannya berhenti dari meneruskan makan. Seleranya untuk makan terus hilang.
"Omma bila chae cuti , chae akan pulanglah. Tak perlu risau okay?" Chaeyoung menahan airmatanya dari jatuh.
"Okaylah omma dah buat drama pulak sekarang ni. Makan cepat harini hari terakhir kamu makan masakan omma." Pn.Min tertawa kecil lalu mengesat air matanya.
"Baiklah omma" Chaeyoung hanya mengiyakan dan makan.
Suasana menjadi sepi semula. Sehingglah Pn.min memecah suasana dengan menanyakan sesuatu.
"Chae ingat tak Yoon , Kamu tak ada untuk rasa cari dia ke? "
"Y-Yoon? Siapa pulak tu mana mungkin Chae ingat , Omma sekarang ni Chae dah besarla , 19 tahun dah pun." Aku mengerutkan kening sebelum ketawa.
"Takkanla kamu tak ingat dia? Kawan masa kamu kecil-kecil dulu. Comel betul kamu berdua omma suka tengok."
"Yoon-shi! Omo Chae rasa rindu dia lah." Chaeyoung menjerit apabila ingatan bersama rakan masa kecilnya menjengah ingatannya.
"Aigoo sekarang baru nak rindu dah berapa tahun dia pindah.Omma pun rindukan kawan omma."
"Hahah takpe nanti mesti kita akan bertemu mereka semula. Dahla Chae naik dulu nak pastikan takde barang-barang yang akan tertinggal." Aku menghadiahkan senyuman lalu naik ke bilik.
...
"Chae pergi dulu ye Omma. Jumpa disana nanti" Aku mencium wajah omma aku dan berlalu pergi.
Pn.Min melambai Chaeyoung sehingga hilang dari pandangannya.
Hi, im sorry tho. I made this new part for prologue. There's something wrong in this ff. Its kinda weird and I need to change some parts later ♥ sorry its takes a lot time time T^T.
+FYI im a lazy person in ma life lololol.
idgas idgaf ;)
Ily ;
Fea
YOU ARE READING
It's you? || Myg
FanfictionStatus ; hiatus [rewritten] Dia , adalah lelaki yang aku cari selama ini. Yea it's you. The ones who I've loved since begin.