Hello? Pn min menjawab panggilan daripada hyeri.
Hyeri : oh yaa pn , saya ada berita nak beritahu puan.Ini tentang Chaeyoung dan Suga!
Pn Min : hmm kalau nak beritahu cepat sikit. Saya pun ade plan baru nih.
Hyeri : Semalam suga demam and harini saya nampak dorang tidur sama atas katil berpelukan pulak tu puan! Huwahh saya tak sabar nak tengok dorang kawin.Lagi satu dorang makan pun bersuap pulak tu...puan jangan lupa jemput saya ke majlis dorang ahhhh
Hyeri menjelaskan dengan nada yg over excited.
Pn Min : What?! Wow saya tak sangka sampai mcmtu sekali dorang akan rapat.Hmm bagus2~ hyeri awak panggil jimin sekali lagi ade kerja utk dye.
Hyeri : tapi puan , jimin tu boyfriend saya T^T
Pn Min : dah takde tapi2...plan tu macamni.
...
Hye hyeri , mana sarapan tu? Chaeyoung bertanya sebaik sahaja sampai di depan cafeteria resort.
"Ouh chae awak dh sampai rupanya~mana suga? Tak nak turun sekali?"
"Lah awak lupakah..kan saya dah cakap suga takkan turun dia tak sihat sepenuhnya lagi."Chaeyoung membalas lembut.
Ouh ya saya lupa,makanan kamu berdua ade kt atas meja nombor tiga dekat sana tu..Tangan hyeri dihala ke arah meja tersebut.
"Okay thanks saya pergi dulu tau^^" kamudian Chaeyoung pun berlalu pergi.
Chaeyoung pov
Dulang yang berisi dua mangkuk bubur itu aku bawa dengan perlahan supaya dulang yg dipegangku tidak jatuh. Sampai sahaja dihadapan pintu, aku menendang bahagian bawah pintu berharap supaya suga membuka pintu.
"ishh mana dia nih!? Kalau boleh bukak sendiri dah lama aq bukak!masalahnya aq pegang benda alah ni herghh takkan tak dengar kot? Aq siap tendang pintu lagi "
Hmm, chaeyoung terus menunggu setelah menendang beberapa kali.
Chaeyoung pov end.
Tok tok tok . kedengaran bunyi pintu diketuk mengejutkan suga yg sudah terlelap. Setelah membuka pintu suga berlalu pergi ke katil semula dan baring dan ingin menyelimutkan dirinya. Namun baru sahaja dia menyelimutkan separuh tubuhnya chaeyoung menghalang dan menyuruh dirinya duduk.
"hey ni aq dah ambil makanan kt bawah . makan"
"Ala aku taknak makan aq penat nak tidur" suga berkata perlahan
"ehh jangan nak menipu kau dah tidur lama lah sekarang bangun makan" Chaeyoung meletakkan dulang tersebut di meja sisi lalu cuba menarik badan suga dari tidur semula.
"okay,okay. Aq makan tapi tadi aq ade dengar yg ada orang cakap dia akan suapkan diriku yg lemah lagi tak bermaya ini~~" suga menayangkan muka kesian kepada chaeyoung.
"err yg tu aq tipu hyeri je sebab aq tak suka dengar orang membebel panjang sakit telinga. Lagipun aq nak makan jugak buat apa aq nak suapkan kau pulak? Heh mengada jer lebih"
"Tapi kau dah cakap so kau kena buat , kalau kau tanak suap aq tanak makan. Kalau aq mati kebuluran kau mesti bertanggungjawab k." suga memuncungkan bibirnya lalu bersila sambil meyilangkan tangannya . Lagaknya seperti kanak kanak yg sedang merajuk , siyesss comeyy arghhh
YOU ARE READING
It's you? || Myg
FanfictionStatus ; hiatus [rewritten] Dia , adalah lelaki yang aku cari selama ini. Yea it's you. The ones who I've loved since begin.