Yoongi cuba memejamkan matanya tetapi tidak berjaya. Posisi badannya asyik berubah. Sekejap menghadap kiri sekejap kanan.
Aish kenapa tak boleh lelap pula ni! Yoongi merengus geram. Jam dinding dikerling sekilas.
7.55? Alemak pukul 10.00 aq dh kena jumpa klien mama. bila boleh tidur.
Wajah gadis disebelahnya yg sedang lena dibuai mimpi ditenung.
Tak sangka dia akan menurut arahan aku ,Aigoo boleh pula dia tidur , kasihan dia kelihatan seperti telah merancang sesuatu pagi ini. Comel pulak aku tengok em agaknya berapa umur dia?
Setelah beberapa minit Yoongi terlelap. Tepat 9.00 pagi , jamnya mula berdering. Dia bingkas bangun dan menghentikan bunyi tersebut. Risau gadis tadi akan terjaga.
Dia menuju ke bilik air untuk bersiap².
Chaeyoung ;
"Huwarghhh mengantuknyaa." Chaeyoung meregangkan lengannya. Matanya dibuka sedikit. Dengan rasa ngantuk yang masih bersisa , dia ternampak seseorang sedang melihat cermin.
Woa siapa tu smartnya.
Bisik hatinya lalu menggosok matanya.Tiba-tiba tangannya ditarik oleh lelaki itu.Chaeyoung tersentak , rasa mengantuknya terus hilang begitu sahaja.
''Yah kemana kau nak bawa aku ni!Muka pun belum basuh , kasut pula tak pakai. Tadi bukankah kau cakap mahu berbincang hal bilik , tapi sekarang nak pergi mana?" Pegangan tangan lelaki itu cuba dilepaskan namun sia-sia sahaja.
"Diam boleh tak? Ikut jelah aku ada kerja." Balas Yoongi dengan malas.
"Habistu kenapa bawa aku? Takde kena mengena pun kan?" Chaeyoung berpeluk tubuh. Geram dengan lelaki tersebut , sesuka hati je nak arah arah orang.
"Yes ada.Cuba kau pikir kalau aku biarkan kau duduk dalam bilik aku sorang² , kau mesti akan anggap ni bilik kau. So baik aku bawak kau sekali utk pastikan kau takkan kunci pintu bila aku nk masuk nanti. Kajja! Kita pergi sekarang." Terang dia lalu membawa aku ke tempat kasut lalu menyuruh aku pakai.
...
Min's Restaurant
"Kau makanlah dulu , aku dah orderkan untuk kau. Kau duduk sini diam² tau jangan kemana². Aku pergi dulu." Arah dia setelah kami tiba di restoran tingkat bawah resort ini.
Selesai berbincang dengan klien Pn.Min Yoongi pergi mngambil tempat berhadapan Chaeyoung. Melihatkan pinggan yg sudah kosong di atas meja makan.
"Wah laju kau makan , nak lagi?aku boleh tolong order kan." Perli lelaki itu kearahku.
"kalau kau perli baik tak payah , aku dah kenyang dahpun.Terima kasih jelah." Aku menayangkan riak memyampah.
"Hahah , dah jom." Katanya lalu menarik tangan aku sekali lagi.
"Heish mana pula?" Aku hanya mengerutkan kening.
Setiap gerak geri mereka diperhatikan dari jauh oleh hyeri di sebalik dinding.
"Em Pn.Min cakap..inform apa pun dorang buat. okay call Pn.Min larh"
hyeri : puan harini dorang okay je kawan , sepatutnya dorang gaduh sebab merebut bilik ni tak..
pn.min : hah okay la tu bagus2,lpas ni kalau yoongi mintak tuka bilik jangan bagi biar diorang duduk satu bilik.
hyeri : orait mam!tapi mcmne utk plan esok puan?
pn min : kamu dah cari orang ke utk plan kita ? buat elok² kata kat org tu saya bayar upah dia jangan risau.pastikan dia buat dengan n tak ambil kesempatan.
hyeri : dah , nama dia Jimin , kawan saya..ok saya bagitau dan suruh dia ready utk malam esok..
pn min : bagus , hope plan kita berjaya,dah saya busy ni. good job hyeri saya tambah gaji awak bulan ni,lagipun semua ni untuk kebahagiaan anak saya.
hyeri : urmm yaya okay puan saya pon busy.
-tamat panggilan-
°softly edited° 01/12/16
Pfft weh srsly aku malu dengan grammar aku. Masa aku betulkan astaga aku sendiri tak paham dengan apa yg aku tulis. Maaf ya yg pernah baca part sebelum dibetulkan ni heuheueue.
Ily ;
Fea.
YOU ARE READING
It's you? || Myg
أدب الهواةStatus ; hiatus [rewritten] Dia , adalah lelaki yang aku cari selama ini. Yea it's you. The ones who I've loved since begin.