Part2 : everything has been planned,

620 36 9
                                    

Setelah chaehyoung meninggalkan perkarangan rumah

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Setelah chaehyoung meninggalkan perkarangan rumah.Jae kyung mula risau akan chaehyoung.Oleh kerana dia hanya ada seorang kawan lama yg boleh dipercayai , dia membuat keputusan untuk menghubunginya utk meminta pertolongan.

Jaekyung : Min, aku ada masalah besar nih!

Min : Apa? Baik kita jumpa dekat kafe. nanti kau cerita lah segalanya

[SKIP]

"Hah jaekyung kenapa apa yg terjadi?cepatla cakap"Hye Min bertanya  sebaik sahaja Jaekyung muncul dihadapannya.

Haih , kau ni pun bagilah aku duduk dulu. Jaekyunh mengomel lalu memgambil tempat duduk bersebelahan dengan Hyemin.

"Act..anak aku Chae! dia dah pergi ke Jeju sendirian. Tu jadi sebab aku beritahu dia tentang rancangan kita untuk kawinkan mereka.And dia ada cakap nak pergi resort yg kitorang selalu pergi.Aku rasa tu resort kau ann?Tapi siyes weh Aku risau gila ni!Nanti dia akn sampai sana malam , waduhh dahlah ank aku tu perempuan."

Panjang lebar Jaekyung menerangkannya. Tercungap-cungap nafas dibuatnya. Dia mengurut dadanya berulang kali.

Dengan tenangnya Hyemin menghirup air coffee nya lalu menjawab. "Lahai kau nih,dia pergi resort aku so kenapa nak risau sangat?" Sebelah keningnya dikerutkan

"T-tapi dia keseorangan kat sana! Dia kan anak aku , kau punya bakal menantu jugak" riak risau masih melekat di wajahnya.

"Yass , aku dah dapat satu idea!" Hyemin menepuk tangannya pantas mengejutkan Jaekyung yang risau.

Mereka berdua ketawa bersama-sama lalu keluar dari kafe itu.

Min's home

"Yoongi tolong kuncikan pintu.Mama nak pergi kerja ni" Pesannya sambil mengambil kunci kereta di atas meja yg berdekatan dgn anaknya. Yoongi buat tak endah menonton tv.

"Haih min yoon gi! kamu dengar tak ni?!tengok tv je tahu.Kunci pintu cepat" Kemudian dia pun melangkah ke luar. Dengan malasnya Yoongi bangkit dan mengunci pintu lalu menuju ke biliknya di tingkat atas.

MIN'S FAMILY  RESORT

"Finnaly leganya akhirnya sampai jugak walaupun dah malam.huargh penatnya')" Chaehyoung menarik bagasinya menuju ke tempat pendaftaran.

"selamat datang ke resort kami cik" Tegur seorang penyambut tetamu perempuan.

"Ouh hai ,boleh saya pilih bilik?" Dengan riak terujanya , Chaehyoung bertanya pada pekerja yang bernametagkan 'hyeri' itu.

"M-maafkan saya cik tak boleh pilih bilik" Hyeri menunjukkan muka yang bersalah dan menunduk.

"Hah asal tak boleh pilih bilik?" Chaeyoung mendekatkan ruang antara mereka.

"Se-sebenarnya.. Hyeri gugup seperti takut untuk berkata.

"sebenarnya apa!Ish takelah saya pergi check in dekat hotel lain lah.Apelah resort besar gila bapak tapi tak boleh pilih bilik" Chaehyoung merengus geram lalu berpaling utk pergi.

"walau apepun yg terjadi saya tak kira.Awak kena bagi jugak perempuan tu check in bilik Suga,tuan awak...awak bagilar alasan apepun sampai dia masuk bilik tu,dia tu bakal isteri suga.Awak paham tak nih?!And dengar ni kalau awak tak dapat buat apa yg saya nak.Esok jugak awk kna pecat"

Kata-kata pemilik resort dari petang tadi masih terngiang-ngiang di telinga nya.

Kena pecat?! Arh aku tanak! Tak mungkin aq taknak kena pecat.Hyeri mengeleng kepalanya menidakkan perkara yg bakal berlaku jika dia gagal.

Hyeri memanggil gadis tersebut "Ehh cik tunggu dulu,saya belum habis cakap lagi lah! Janganpergi resort lain..

Chaehyoung menoleh ke arah hyeri. "hah kenapa?" Soal Chaeyoung.

"Sebenarnya,semua bilik dah full tapi..sebab cik ni last customer untuk harini. So kitorang ade tawaran..cik nak?walaupun semua blik full tapi ade satu bilik ni special utk last customer seperti Cik" Hyeri merangka alasan.

"Ouh yaka? Of course lah saya nak!" Chaeyoung melompat keriangan.

"Okay.Mari saya tunjukkan biliknya.Bilik ini special tau" Hyeri tersenyum dengan kejayaannya menipu gadis itu.

[FLASHBACK]

Pn min membuat panggilan kepada pekerja resortnya hyeri, seperti yg dirangcang olehnya

Pn.min : hello hyeri,lpas ni akn ade satu perempuan nak check in bilik.dengar arahan saya ini.

Hyeri : hello yeye ape puan besar?

Pn min : awak mesti bagi dia bilik suga walaupun ada bilik lain yg kosong paham?

Hyeri : Tapi..puan itukan bilik suga nanti dia marah mcmne :')

Pn min : walau apepun yg terjadi saya tak kira.Awak kena bagi jugak perempuan tu check in bilik suga,tuan awak.Awak bagilarh alasan apepun sampai dia masuk bilik tu,dia tu bakal isteri suga.awak paham tak nih! And dengar ni kalau awak tak dapat buat apa yg saya nak. Esok jugak awak kna pecat.

Hyeri : err,baiklah puan

Pn min : Biar saya uruskan hal suga.Esok suga datang awak bagi je dia kunci bilik mcm biasa jgn bagitau dia tetang ni.Ni ada lagi dengar apa yg saya cakap.Ikut saja arahan saya ni.

Puan Min terus menamatkan panggilan sebaik sahaja dia telah selesai memberi arahan.

Ah susah ni , aku nak cari sape utk plan dye tuh aduh! hyeri merungut perlahan sesudah mereka tamatkan panggilan tadi.

[END FLASHBACK]

/18.11.16/ °softly edited°

Ily ;
Fea

It's you? || MygWhere stories live. Discover now