"Kau yakin ke nak cari dia, Aiman?" Soal Ammar,sahabat baik Aiman.
"I must find her, Ammar. She saved my life." Jawab Aiman sebelum meneguk kopi yang disediakan oleh pembantu rumahnya.
"Aku tak sangka si Syatilla tu pinjam along. Bukan dia anak orang kaya ke?"
"Dia memang anak orang kaya. Tapi ayah dia baru je jatuh bankrap. Sebab tu dia pinjam along. Yang bodohnya, dia guna nama aku sebagai penjamin!" Darah Aiman menyirap. Geram betul dengan perbuatan bekas teman wanitanya itu. Ammar menggeleng-gelengkan kepalanya.
"So,kau nak cari perempuan semalam?" Aiman mengangguk,menjawab soalan Ammar.
"Bila?" Soal Ammar lagi. Aiman kelihatan berfikir sejenak.
"Now."****
"Nak cari kat mana ni, Man?" Soal Ammar sambil matanya menjengah ke luar tingkap kereta. Aiman memandu keretanya ke kawasan perumahan tempat dia melarikan diri daripada lintah darat semalam. Dia dikejar sewaktu dia berjalan keluar dari kedai serbaneka setelah pulang dari pejabat. Kakinya membawanya ke taman perumahan itu dengan harapan ada orang yang dapat membantunya. Mujur gadis berkasut converse semalam muncul.
"Kita pergi tempat last aku jumpa dia semalam." Kata Aiman lalu berhenti di tepi jalan tempat dia berpisah dengan gadis berkasut converse itu. Aiman melangkah keluar dari kereta diikuti oleh Ammar. Dia melihat sekeliling dan ternampak kasut converse berwarna hitam di atas jalan tar. Aiman mengambil kasut itu dan membelek-beleknya. Sah, ini kasut gadis semalam!
"Ammar! Sini!" Ammar berlari-lari anak ke arah Aiman.
"Kenapa, Man?"
"Ni kasut dia, Mar. Kasut dia!" Kata Aiman teruja.
"Err.. Excuse me? Itu kasut saya."
YOU ARE READING
Limited Edition Cinderella
RomanceAin Raihana memang agak kasar. Tapi kasar itulah yang memikat hati Tengku Aiman Rahman!