"Barang Ain tak ada yang tertinggal, ya?" Soal Tengku Zahidah.
"In shaa Allah tak ada, Maklong. Cukup dah ni semua." Ujar Ain. Tengku Zahidah tersenyum. Ain segera mencapai tangan Tengku Zahidah.
"Terima kasih sebab terima Ain dalam keluarga ni, Maklong. Ain minta halal makan minum Ain selama tinggal dengan Maklong sekeluarga." Ucap Ain. Sebutir air jernih jatuh menuruni pipi mulus Ain. Sungguh dia terhutang budi dengan keluarga ini. Tengku Zahidah lantas memeluk Ain erat.
"Ain belajar elok-elok ya, sayang? Kalau ada masalah, Ain terus bagitahu Maklong, ya?" Kata Tengku Zahidah. Sebak. Rasa macam hantar anak sendiri ke menara gading pula.
"Baiklah,Maklong."
"Kami pulang dulu ya,Ain. Belajar rajin-rajin. Kalau nak balik ke rumah, call Paklong, ya?" Pesan Tengku Amran dengan senyuman terukir di wajahnya. Ain turut senyum.
"Baiklah, Paklong." Balas Ain. Tengku Amran, Tengku Zahidah dan Aisyah bergerak ke kereta, tanpa sedar telah meninggalkan Aiman dengan Ain sendiri.
"Hmm.. Ain jaga diri, ya?" Kata Aiman.
"Okay." Jawab Ain sepatah. Ain masih dengan permainan tarik talinya. Saja nak jual mahal sikit dengan Aiman.
"I'll miss you." Ucap Aiman. Sengaja guna suara dalam. Wajah Ain merona merah. Tanpa sedar, Aisyah mendengar perbualan singkat mereka itu.
"BONDA! ABANG AIMAN MENGGATAL DENGAN KAK AIN!" Jerit Aisyah sambil berlari mendapatkan ibu dan ayahnya.
"Tak guna. Icah!" Aiman berlari mendapatkan Aisyah. Aisyah menjerit kecil. Aiman pandang ke belakang dan melambaikan tangan kearah Ain yang sedang ketawa kecil melihat gelagat Aiman dan Aisyah. I'll miss you too, bisik hati Ain.
*Thank you for all your supports! Xoxo
YOU ARE READING
Limited Edition Cinderella
RomanceAin Raihana memang agak kasar. Tapi kasar itulah yang memikat hati Tengku Aiman Rahman!