Először nézzük a legfontosabb szereplőket.
Harry James Potter: A főhös neve teljesen egyszerű, hétköznapi név. A James nevet apjáról, James Potterről kapta.
Harry szüleit csecsemőkorában megölték. Harry 11 évig a Dursley családnál lakik, akik azt állítják, hogy szülei autóbalesetben haltak meg. A könyvben Harry rengetegszer életveszélybe kerül, de valahogy mindig kijut a bajból. Barátaival együtt próbálják legyőzni a gonoszt. Legjobb barátai; Hermione Granger, Ronald Weasley, Luna Lovegood, Neville Longbottom, Ginny Weasley. Kiváló kviddicsjátékos, a Griffendél csapatában fogó, később csapatkapitány. Patrónusa egy szarvas, mint apjáé (ezért hívták apját más nevén Ágasnak, de erről majd a következő fejezetekben). Később Ginny Weasley férje.Hermione Jane Granger: Harry legjobb barátai közé tartozik a mugli származású (gúnynevén sárvérű) Hermione. Szülei hétköznapi fogorvosok, de Hermione mégis boszorkány. Fantasztikus agya, és csodás varázstudománya sok szorult helyzetből kihúzza a barátait. Legtöbbször a könyvtárban ül. Létrehozta a MAJOM-ot, amivel a manók szabadságáért harcol. Patrónusa a vidra. Később Ronald Weasley felesége. Háza a Griffendél.
Ronald Bilius Weasley (Ron) :Harry és Hermione legjobb barátja. Aranyvérű, öt (később 4) testvérrel él együtt. Beszólásain sokat nevethetünk, bár néha eléggé ingerlékeny. Az utolsó kötetben megsemmisít egy horcruxot is. A Griffendél őrzője lesz. Patrónusa a kutya. Később Hermione Granger férje.
Neville Longbottom: Neville nagymamájával él, mert Bellatrix Lestrange Cruciatus-átok szórt szüleire, ami miatt már nem lehet velük kommunikálni. A sorozat elején egy feledékeny, ügyetlen fiúnak ismerjük meg. A 7. kötetben megsemmisíti az utolsó horcruxot, még az életét is feláldozná. Később gyógynövénytan tanár lesz a Roxfortban. Háza a Griffendél.
Luna Lovegood: A hollóhátas lányt az 5. részben ismerjük meg, Ginny barátjaként. Apja, Xenophilius Lovegood, a Hírverő főszerkesztője. A kicsit hóbortos Luna a DS kitartó tagja, mindenben védelmezi barátait.
Ginny Weasley: Ron testvére, nála egy évvel fiatalabb. A második részben megszállja őt Voldemort Nagyúr lelke, ami nagyon veszélyes következményeket vonz. Először a Griffendél fogója, aztán pedig hajtó. Később Harry Potter felesége.
Cho Chang: Harry egykori barátnője, a Hollóhát fogója a DS tagja. Patrónusa egy hattyú.
YOU ARE READING
Harry Potter-minden
AdventureEbben a könyvben a Harry Potter című könyvről, a szereplőkről fogok érdekességeket leírni, illetve a saját véleményemet. Harry Potter-fanoknak kötelező! Vigyázat, valamely részekben lehet spoiler!